13 Nov 2019

Sinopsis Filem Motif Lakonan Rosyam Nor dan Sharifah Amani




Motif, Filem,Movie, Filem Melayu, Malay Movie, Filem Motif, Motif The Movie, Sinopsis Filem Motif, Watak, Filem Baru Rosyam Nor, Filem Baru Sharifah Amani, Poster Filem Motif, Senarai Pelakon Filem Motif, Sharifah Amani, Rosyam Nor, Khayrani Kemal, Taqim Zaki, Azhan Rani, Fadhli Masoot, Sherie Merlis, Iedil Putra, Emma Tosh, Mamu Vies, Khalid Salleh, Filem Melayu 2019,
Sinopsis Filem Motif (2019)

Filem Motif sudah pun ditayangkan di pawagam pada 26 September 2019 yang lalu. Antara pelakon filem Motif ini adalah Sharifah Amani, Rosyam Nor, Khayrani Kemal, Taqim Zaki, Azhan Rani, Fadhli Masoot, Sherie Merlis, Iedil Putra, Emma Tosh, Mamu Vies, Khalid Salleh dan ramai lagi. Filem Motif ini diarahkan oleh Nadiah Hamzah dan diterbitkan oleh Wayang Works & Ore Struck Media. Kalau tengok dari trailer dan sinopsis filem ini, memang nampak menarik filem Motif ini kan. Apa pun jom tengok sinopsis filem ini di bawah ye..




Sinopsis Filem Motif (2019) Lakonan Rosyam Nor dan Sharifah Amani

Inspektor Dewi (Sharifah Amani) ditugaskan untuk menyiasat kes kehilangan seorang remaja perempuan, Anna (Khayrani Kemal) di Tanah Merah, sebuah pekan terpencil.  Kehadirannya tidak disenangi penduduk pekan, termasuklah rakan setugasnya Inspektor Rizal (Taqim Zaki), dan menerima tentangan hebat dari bapa remaja yang hilang itu, Hussein (Rosyam Nor) yang juga merupakan orang kaya Tanah Merah, yang benar-benar tidak mempercayai kebolehan Dewi dalam menjalankan tugasnya. Ramai orang disyaki menjadi dalang sebalik kehilangan Anna - semua dengan motif mereka yang tersendiri.  Adakah ianya Kamal (Azhan Rani) seorang ah long, atau bekas teman lelaki Anna, Azlan (Fadhli Masoot)? Ataupun, adakah ibu Anna (Sherie Merlis) yang sanggup merancang menggadai nyawa anaknya sendiri? Dapatkah Dewi merungkai misteri kehilangan Anna apabila dia mula dihimpit dengan konflik dalaman yang semakin menghantui dirinya?
 Sharifah Amani Dalam Filem Motif
Jom Baca Ini juga ➔ Sinopsis Filem Suatu Ketika (2019)

~ Blog Dari Hati Miss Mulan ~

1 ulasan:

  1. oh takda penah tengok plak promosi filem ni. ni baru tahu :D

    BalasPadam



My Random Post