8 Jun 2019

Telefilem Derita Pia (TV3)




Pia, Derita Pia, Telefilem, Telemovie, Telefilem Derita Pia, Telemovie Derita Pia, Telefilem Raya TV3, TV3, Sinopsis Telefilem Derita Pia, Ending Telefilem Derita Pia, Sad Ending, My Opinion, Cast, Pelakon Telefilem Derita Pia, Zara Zya, Alif Satar, Azira Shafinaz, Naim Daniel, Sheila Rusly,
Telemovie Raya - Derita Pia 

Telefilem Derita Pia sudah pun disiarkan pada 3 Syawal yang lalu dan telefilem Derita Pia ini adalah sambungan pada drama Pia. Pelakon - pelakon utama telefilem Derita Pia ini masih sama seperti dalam drama Pia tu, cuma watak Doktor Karl saja yang tiba - tiba hilang dalam telefilem ni hehe. Telemovie Derita Pia ini dibintangi oleh Zara Zya, Alif Satar, Azira Shafinaz, Naim Daniel, Sheila Rusly dan ramai lagi. Tajuk telefilem ni pun dah menggambarkan macam mana jalan ceritanya, memang derita habislah si Pia tu. Dari komen - komen yang aku baca ramai yang tak puas hati dengan ending telefilem Derita Pia ni, sebab Pia derita sampai ke sudah, tak ada bahagia pun. Plus mak ngah yang dera Budi tu terlepas pula, tak kena hukuman. Ramai juga penonton yang geram sebab Pia ni baik sangat, apsal lah dia benarkan Zafran tu kahwin dengan Qis. 




Paling lawak bila fikir balik, boleh pula mak bapa Qis tu benarkan Qis kahwin dengan Zafran, hidup bermadu pula tu, pastu keadaan Zafran yang buta lagi. Kalau orang lain kat tempat Pia tu, mesti dah meroyan lepas dapat tahu Mak Ngah dok dera Budi dan last sekali Budi mati. Dah ada video kan, bukti yang mak ngah dok dera Budi tu, tapi Pia boleh simpan n tak bagitau Zafran pun atau pun polis. Tapi tula Pia ni terlebih baik dia salahkan diri dia yang lalai dan mengabaikan Budi tu. Last sekali Pia pun mati manakala Zafran pula boleh pula hidup bahagia dengan Qis. Memang kesian dengan Pia, Zafran pun bengap apsallah bagi dua - dia bini duduk serumah. Apa pun aku tak puas hati juga dengan ending telefilem ni sebab kalau boleh aku nak Pia dan Budi hidup bahagia. Apa pun telefilem Derita Pia ni berjaya buat penonton jadi marah dan beremosi gitu.

3 ulasan:

  1. Ending yg mengecewakan! X spt cari aku di syurga dan nur 2 yg berakhir dgn kegembiraan..

    BalasPadam
  2. sakit hati tengok ending, beria dia gaduh dengan makngah sudahnya dia maafkan je makngah tu. Menyampah gila tengok zafran.

    BalasPadam
  3. Ending yg mengecewakan... Mak ngah yg jahat tu xkena pembalasan

    BalasPadam



My Random Post