4 Feb 2018

Sinopsis Episod 35 Hingga 39 Syurga Yang Kedua

Drama Syurga Yang Kedua, Sinopsis Episod 35 Hingga Episod 39, Sinopsis Syurga Yang Kedua, Drama Bersiri, Drama Melayu, Astro, Poligami, Cinta, Rangkuman Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 35 Hingga 39, Pelakon Drama Syurga Yang Kedua, Fasha Sandha, Elizad Sharifuddin, Zarul Husin, Azizah Mahzan, Fazlina Ahmad Daud, Dato Jalaluddin Hassan, Beego, Afifah Nasir, Dynas Mokhtar, Sherry Ibrahim, Watak, Plot,
Sinopsis Episod 35 Hingga 39 Drama Syurga Yang Kedua

Seperti biasa, untuk entry ini aku akan buat rangkuman Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua, episod 35 hingga episod 39 yang disiarkan pada minggu lalu. Terdapat juga watak baru yang diperkenalkan dalam drama ini iaitu watak Ellis yang dilakonkan oleh Sherry Ibrahim. Nampaknya Daniel memang menjadi rebutan wanita gitu, sampai ada lagi yang nak try nasib mengorat Daniel ini, Ini ditambah lagi Ellis itu pula adalah ex - girlfriend Daniel dulu. Tapi tak mungkinlah Daniel nak beristeri tiga pula, yang dua isteri pun, dia dah pening kepala, ini kan pula nak tambah satu lagi. Aku juga harap kandungan Sabrina tu selamat, sebab Vivy macam merancang sesuatu kan, plus penonton juga dapat melihat Sabrina dan Daniel bergaduh besar buat pertama kalinya. Tapi nasib diorang baik balik selepas itu. Antara pelakon drama Syurga Yang Kedua ini adalah Fasha Sandha, Elizad Sharifuddin, Zarul Husin, Azizah Mahzan, Fazlina Ahmad Daud, Dato Jalaluddin Hassan, Beego, Afifah Nasir, Dynas Mokhtar, Sherry Ibrahim dan ramai lagi. Selain itu Drama Syurga Yang Kedua ini disiarkan di Astro Prima dan Maya HD, setiap Isnin hingga Jumaat, jam 6 petang. Pada yang tak pernah tengok drama ini, boleh juga try baca sinopsis drama ini yang aku gabungkan semua episod dalam seminggu. Link - link untuk sinopsis episod - episod awal boleh tengok di bawah sekali ye. Selamat Membaca ye.
Drama Syurga Yang Kedua, Sinopsis Episod 35 Hingga Episod 39, Sinopsis Syurga Yang Kedua, Drama Bersiri, Drama Melayu, Astro, Poligami, Cinta, Rangkuman Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 35 Hingga 39, Pelakon Drama Syurga Yang Kedua, Fasha Sandha, Elizad Sharifuddin, Zarul Husin, Azizah Mahzan, Fazlina Ahmad Daud, Dato Jalaluddin Hassan, Beego, Afifah Nasir, Dynas Mokhtar, Sherry Ibrahim, Watak, Plot,
Rangkuman Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 35 Hingga 39

Vivy yang terlalu merindui anak kandungnya Alia datang ke rumah Sabrina untuk menemui Alia, namun mak Sabrina iaitu Shidah juga turut berada di situ. Kelihatan Shidah tidak menyukai Vivy datang ke rumah Sabrina dan mula menyindirnya. Akhirnya disebabkan marah, Vivy berlalu pergi. Delaila menjumpai gambar Vivy dan Daniel dalam handphone Azril dan membuatkan Delaila marah serta turut mengadu pada Dato Sherry. Kemudian Dato Sherry menanyakan tujuan Azril mengambil gambar Daniel dan Vivy lalu mengarahkan Azril untuk memadamkan gambar tersebut serta merta. Azril kemudian mengekori Vivy dan melihat Vivy berjumpa dengan seorang perempuan yang tidak dikenalinya iaitu Auntie Som. Selain itu, Vivy sangat gembira, apabila Sabrina membawa Alia datang ke rumah Dato Sherry, jadi dapatlah Vivy melepas rindu pada Alia. Vivy juga turut menghalang Sabrina untuk pulang awal. Walaubagaimanapun Delaila tiba - tiba menyampuk dan hairan melihat tindakan Vivy yang menghalang Sabrina pulang. Malah Delaila juga menyuruh Sabrina untuk cepat - cepat pulang kerana tiada siapa di rumah tersebut yang suka dengan kehadirannya di situ.

Shidah yang dalam perjalanan untuk berjumpa dengan business partnernya iaitu Sakinah dan Fazira terserempak dengan Dato Sherry dan Daniel yang tengah makan di kawasan tersebut. Shidah menegur mereka dengan ramah namun Dato Sherry meragui dan memperkecilkan kemampuan Shidah untuk menguruskan businessnya nanti. Shidah akhirnya dapat berjumpa dengan Fazira buat pertama kalinya, Suami Shidah iaitu Daud mengesahkan yang Fazira adalah bekas isteri pada Syed Mansor yang merupakan suami pada Dato Sherry dan kini dalam cubaan menuntut harta yang diwarisi oleh Dato Sherry. Malah Daud juga turut menasihati isterinya itu supaya tidak rapat dengan Fazira kerana Fazira seorang yang pendendam. Azril kemudiannya terserempak dengan Vivy di dalam rumah dan Vivy terus bertanyakan sebab Azril menyimpan gambarnya dalam handphone Azril itu dan menyuruhnya untuk delete gambar itu dengan segera. Delaila tiba - tiba datang dan memarahi Azril manakala Vivy pula berlalu pergi. Sabrina meminta Daniel untuk menemaninya membawa Alia pergi check up di klinik namun Daniel memberi alasan, sebaliknya Daniel menemani Vivy membawa Yusof dan Dato Sherry juga ikut serta.



Sabrina kemudiannya ternampak Daniel mendukung Yusof, Vivy dan Dato Sherry turut berada di situ, Dato Sherry kemudian memberikan alasan yang Daniel cuma menemaninya. Sabrina kemudian meminta diri untuk pulang dan Daniel ingin mengikut, tapi Sabrina mengatakan Daniel tak perlu nak menghantarnya pulang. Walaubagaimanapun Vivy yang risau dengan Alia, bertegas menyuruh Daniel menghantar Alia dan Sabrina pulang. Dato Sherry hairan melihat kelakuan Vivy yang melepaskan Daniel pergi dengan Sabrina. Selain itu, Dato Sherry juga turut berbincang dengan peguamnya tentang tuntutan harta yang di buat oleh Fazira itu, malah Fazira juga turut berbincang dengan peguamnya. Sabrina terdengar Daniel menggelarkan dirinya ayah ketika bermain - main dengan baby Yusof namun Daniel menafikan dan mengatakan Sabrina telah tersalah dengar. Manakala Delaila pula bergaduh dengan Azril kerana Azril masih tidak membawanya pergi berbulan madu / bercuti, lalu Delaila keluar rumah pada waktu malam bersendirian. Azril sedikit panik bila Delaila tiada di rumah dan keluar seorang diri pada waktu malam lalu Azril bertindak untuk pergi mencari Delaila bersama Pak Majid.

Delaila yang berjalan seorang diri telah diganggu oleh 2 lelaki dan membuatkan Delaila takut, tapi nasib Azril dan Pak Majid datang tepat pada masanya. Delaila terharu Azril sanggup mencarinya serta datang menyelamatkannya. Selain itu Shidah telah meluahkan perasaan marahnya serta ingin membalas dendam pada Dato Sherry dekat Fazira. Manakala Sabrina pula rasa sedih dan kecewa akan sikap Dato Sherry pada Alia dan juga pada dirinya. Fazira pula cuba mengorek rahsia dan hal - hal peribadi Dato Sherry dan keluarganya dari Shidah. Sementara itu Shidah berasa rimas apabila Fazira sering bertanyakan hal yang berkaitan Dato Sherry padanya, malah Shidah juga turut menerima panggilan misteri yang mengajaknya untuk berjumpa. Fazira dan Dato Sherry akhirnya terserempak lalu berjumpa, mereka kemudiannya saling sindir - menyindir antara satu sama lain. Selain itu Shidah berasa marah dan geram pada Daniel kerana telah mengabaikan Alia dan juga Sabrina, Shidah bertambah geram apabila ternampak Daniel keluar dengan Vivy serta baby Yusof. Manakala Sabrina pula telah bergaduh besar dengan Daniel, Sabrina kecewa dengan Daniel kerana tidak mengambil berat pasal dirinya dan Alia, sebaliknya melebihkan Vivy dan juga anaknya Yusof saja.

Tak lama kemudian, Daniel terserempak pula dengan Ellis yang merupakan bekas kekasih Daniel dulu. Ellis gembira dapat berjumpa dengan Daniel semula, malah dirinya juga sanggup menjadi model untuk produk syarikat Daniel itu. Ellis juga mengajak Daniel untuk keluar makan, ketika sedang menunggu Daniel di restoran, dia terserempak dengan Vivy dan mereka berbual mesra. Daniel yang nampak Vivy bersama Ellis itu menelefon Vivy dan menukar tempat untuk berjumpa dan setelah Vivy pergi, Daniel datang bertemu dengan Ellis. Kelihatan Ellis mempunyai rancangan tertentu dengan Auntienya Fazira. Ellis juga ingin kembali semula pada Daniel. Sabrina meminta nasihat dari mak dan ayahnya berkaitan apa yang perlu dilakukannya selepas bergaduh dengan Daniel. Mak dan ayah Sabrina memberikan pandangan yang berbeza dan membuatkan Sabrina ketawa melihat kelakuan mak dan ayahnya itu. Sabrina kemudiannya meminta maaf pada Daniel, malah Daniel turut membuat kejutan pada Sabrina dan meminta maaf padanya juga. Manakala Vivy pula berjumpa dengan Auntie Som, malah Vivy juga turut memberikan ubat tertentu pada Sabrina yang kononnya bagus untuk kesihatan Sabrina.

Ellis kemudiannya datang ke pejabat Daniel dan akhirnya mereka berdua keluar bersama, setiausaha Daniel iaitu Nina yang juga merupakan sepupu Vivy terus menelefon Vivy bagi memberitahunya tentang perkara tersebut. Apa yang bakal berlaku seterusnya. Bagi yang terlepas nak baca sinopsis drama ini dari episod - episod awal, bolehlah klik link dibawah ini ye.

Tiada ulasan:

Catat Komen



My Random Post