3 Mei 2018

Review The Five - Korean Movie




The Five, Korean Movie, Filem Korea, Movie, Filem, Korean Movie The Five, Thriller, Serial Killer, Psiko, My Favorite, My Opinion, My Feeling, The Five Poster, The Five Review, The Five Cast, Pelakon Filem Korea The Five, Kim Sun A, On Joo Wan, Ma Dong Seok, Shin Jung Geun, Jung In Gi, Lee Chung Ah, Park Hyo Joo, Dendam, Revenge, Watak Jahat,
Review The Five - Korean Movie

Today aku nak buat review filem Korea pula yang bertajuk The Five yang release pada 14 November 2013 dan bergenre thriller. Filem The Five ini based on the webcomic "The 5ive Heart" dan movie The Five ini telah pernah disiarkah di Astro Citra dan Mustika HD. Antara Pelakon Filem Korea The Five ini adalah Kim Sun A, On Joo Wan, Ma Dong Seok, Shin Jung Geun, Jung In Gi, Lee Chung Ah, Park Hyo Joo dan ramai lagi. Jalan cerita movie ini memang suspen dan ada sedikit plot twist juga, apa pun memang kesian dengan watak utama filem ini iaitu Go Eun Ah yang dilakonkan oleh Kim Sun A. Keluarga bahagia Go Eun Ah hilang sekelip mata apabila suami dan anak perempuannya dibunuh oleh seorang pembunuh bersiri yang psiko. Kemudian dirinya pula lumpuh separuh badan dan terpaksa bergerak dengan menggunakan kerusi roda sahaja. Segala yang berlaku membuatkan Go Eun Ah putus asa dengan hidupnya, namun dia berazam untuk membalas dendam dan mencari pembunuh bersiri tersebut walaupun dirinya kini cacat. Barisan pelakon movie The Five ini memang power - power belaka, lakonan semua pelakon memang terbaik sampai buat aku tertunggu - tunggu apa yang akan terjadi seterusnya.



Go Eun Ah sedar yang dia tak mampu nak membalas dendamnya tanpa pertolongan orang lain, maka dia bertindak mencari 4 orang lain yang sedang terdesak memerlukan penderma organ untuk menyelamatkan orang - orang yang mereka sayang dan Go Eun Ah menawarkan dirinya sebagai penderma organ jika 4 orang berkenaan mengikut syarat yang ditetapkannya. Pelbagai perkara menarik yang berlaku selepas itu, kalau korang nak tahu kenalah tengok nanti, aku tak nak lah cerita banyak - banyak mengenai Sinopsis Korean Movie The Five ini. Walaubagaimanapun aku jamin memang ada banyak scene - scene suspen dalam filem ini terutamanya di pertengahn cerita dan juga di penghujung cerita. Apa pun aku memang kagum dengan lakonan On Joo Wan yang melakonkan watak Oh Jae Wook yang merupakan watak jahat dalam filem ini. Ini kali pertama aku melihat On Joo Wan melakonkan watak jahat dan memang berkesan lakonannya. Rasa geram je tengok watak psikonya itu, aku dah selalu melihat On Joo Wan melakonkan watak baik, watak gentleman, so bila sesekali melihat dia melakonkan watak jahat memang awsome gitu. On Joo Wan ini kalau senyum memang nampak manis je muka dia, nampak adorable gitu, sesekali jadi psiko memang terbaiklah hehehe.

Watak Oh Jae Wook ini walaupun psiko tapi dia bijak, di awalnya dia diburu tapi kemudiannya dia memburu, jadi memang tak mudah untuk Go Eun Ah membalas dendamnya itu. Ending Korean Movie The Five ini memang suspen dan kemudian endingnya bertukar jadi sedih pula bila yang lain dah mula rapat dengan Go Eun Ah dan faham dengan penderitaannya itu. Apa pun memang berbaloi layan cerita ini dan aku bagi 7/10 bintang untuk filem The Five ini. 

Gambar di atas credit to Asianwiki

1 ulasan:

  1. ada nampak jugak orang recommend movie ni. Nak download lah nanti :D

    BalasPadam



My Random Post