2 Jun 2018

Episod 7 Hingga 9 Drama Bila Aidil Ada Fitri

Sinopsis Episod 7 Hingga 9 Drama Bila Aidil Ada Fitri, Drama Bila Aidil Ada Fitri, Novel, Drama Adaptasi Novel, Astro Oasis, Drama Bulan Ramadan, Sweet, Romantik Komedi, Pelakon Drama Bila Aidil Ada Fitri, Pelakon - Pelakon Drama Bila Aidil Ada Fitri ini adalah Ungku Ismail Aziz, Siti Saleha, Fikhree Bakar, Talha Harith, Zaki Azeman, Aida Khalida, Hilal Azman, Hairie Othman, Kuza, Zul Helmi, Putri Qaseh, Poster, 2018,
Sinopsis Episod 7 Hingga 9 Drama Bila Aidil Ada Fitri

Diam tak diam dah nak masuk episod 10 dah drama Bila Aidil Ada Fitri ini, jalan ceritanya makin sweet dan comel gitu. Aku suka tengok scene Aidil (Ungku Ismail Aziz) dan Amar (Fikhree Bakar) yang bergaduh macam budak - budak tu, comel giler hehehe. Watak Qarizh (Talha Harith) tu memang misteri sikit, nampak dia macam mental dan obses dengan Fitri Syafia (Siti Saleha) ni. Pelakon - Pelakon Drama Bila Aidil Ada Fitri ini adalah Ungku Ismail Aziz, Siti Saleha, Fikhree Bakar, Talha Harith, Zaki Azeman, Aida Khalida, Hilal Azman, Hairie Othman, Kuza, Zul Helmi, Putri Qaseh dan ramai lagi. Apa pun hari ini aku nak share Sinopsis Episod 7 Hingga Episod 9 Drama Bila Aidil Ada Fitri ini, jadi selamat membaca okey.



Sinopsis Drama Bila Aidil Ada Fitri Episod 7 Hingga 9


Seperti biasa Fitri Syafia (Siti Saleha) akan singgah ke rumah Datin Mariam (Aida Khalida) untuk membantu Datin Mariam membuat kerja - kerja amal di bulan Ramadan ini. Ketika sampai di rumah Datin Mariam, Fitri ternampak kelibat Aidil (Ungku Ismail) dan terus pergi berjumpa dengannya untuk mengucapkan terima kasih atas pemberian bunga itu. Aidil keliru sebab bukan dia yang menghantar bunga pada Fitri tapi kemudian Aidil hanya mendiamkan dirinya dan membiarkan Fitri berfikir yang bunga itu dihantar olehnya. Aidil, Datin Mariam dan Fitri keluar bersama dan kemudian Amar (Fikhree Bakar) dan ibunya juga turut ada, Aidil kemudian bersembang dengan Amar dan memberi Amar amaran supaya jangan dekat dengan Fitri atau cuba mengorat Fitri. Amar hanya tersenyum melihat gelagat Aidil yang cemburu dengannya, Aidil kemudiannya terpaksa bergegas pergi berjumpa dengan kawan baiknya Ayman (Halim Radzi) yang kini tengah menghadapi masalah rumahtangga. Ayman selalu meluahkan masalahnya pada Aidil dan Aidil menjadi pendengar setia pada setiap masalah Ayman. Ketika Aidil tiada disitu, Amar menggunakan peluang itu untuk mengajak Fitri menemaninya untuk pergi beli kasut yang telah Fitri jumpa sebelum ini. Amar sengaja mengajak Fitri supaya Aidil akan cemburu nanti manakala Fitri pula stress dengan perangai Amar yang sengaja post gambar mereka berdua di media sosial dan Fitri risau jika gambar tersebut akan membuat Aidil salah faham dan marah.

Ketika Fitri berjalan ke keretanya, dia terkejut apabila Qarizh (Talha Harith) menyapanya dan Fitri yakin Qarizh telah mengekorinya. Qarizh obses dengan Fitri dan dia ingin menjadikan Fitri isterinya walau apa pun yang terjadi. Ibu Qarizh tak mampu nak mengawal Qarizh yang kali ini sudah nekad untuk dengan rancangannya. Fikri (Zaki Azeman) adik Fitri juga terserempak dengan Qarizh di suatu tempat dan sempat berborak seketika. Fikri turut risau dengan kemunculan Qarizh secara tiba - tiba dan yakin Qarizh akan menggangu kakaknya nanti. Qarizh turut menelefon Fitri namun Fitri tidak suka Qarizh menghubunginya lagi. Aidil yang dulunya selalu jual mahal dan buat muka serius dengan Fitri kini mula berubah, Aidil dah mula mengusik Fitri dengan kata - kata cinta dan membuatkan Fitri keliru dan gelabah. Manakala Fikri pula sangsi dengan sikap bossnya Amar yang gemar berahsia dalam bekerja. Fitri masih terserempak dengan Qarizh, kali ini Qarizh tiba - tiba muncul di pasaraya dan hal ini membuatkan Fitri makin yakin yang Qarizh sedang memerhatikannya. Namun Qarizh menafikan yang dia mengekori Fitri. Tak lama kemudian, ketika Fitri keluar dengan Aidil, mereka terserempak pula dengan mak Qarizh. Fitri sempat beramah mesra dengan mak Qarizh walaupun dirinya kurang selesa, mak Qarizh sempat meminta maaf pada Fitri atas kelakuan Qarizh dan Fitri hanya tersenyum. Aidil mula keliru mengenai mak Qarizh dan hairan kenapa mak Qarizh meminta maaf pada Fitri. Namun Fitri cepat - cepat mengubah topik dan pergi dari situ. 



Apa yang bakal berlaku seterusnya? klik link di bawah ini untuk baca sinopsis drama ini episod 1 hingga 6 yang lalu ➔ Sinopsis Drama Bila Aidil Ada Fitri Episod 1 Hingga 6

4 ulasan:

  1. Drama ni best gila! Sweet comel. Gandingan pelakon utama yang best 😍😍

    BalasPadam
  2. x pernah tgk lagi cerita ni. ehehe

    BalasPadam
  3. Apa tajuk2 lagu dalam Baaf ya?
    ada 1 lagu melekat i nak dengar full epi 7 kot tapi tak tau ape pulak tajuknya. something like malam ini bersendiri namun kau mengerti?

    BalasPadam



My Random Post