25 Jun 2018

Sinopsis Telemovie Mentari (TV3)




Mentari, Telemovie, Telefilem, Telemovie Mentari, Cerekarama, TV3, Sinopsis Telefilem Mentari, Telemovie Raya, 2018, Pengajaran, Mentari Cast, Pelakon Telemovie Mentari, Dato Rosyam Nor, Dato Adi Putra, Syafiq Kyle, Zahirah Macwilson, Watak Dalam Telemovie Mentari, Firash, Khalid, Ikmal Fansuri, Mentari, Ending Telemovie Mentari, OST Mentari,
Sinopsis Telemovie Mentari TV3

Telemovie Mentari telah pun disiarkan pada 23 Jun yang lalu di slot Cerekarama TV3, antara pelakon telemovie Mentari ini adalah Dato Rosyam Nor, Dato Adi Putra, Syafiq Kyle, Zahirah Macwilson dan ramai lagi. Nampaknya Syafiq Kyle dan Zahirah Macwilson bergandingan sekali lagi sebagai pasangan kekasih iaitu Firash dan Mentari dalam Telemovie Mentari arahan Rashid Sibir ini. Masih teringat lagi watak Hazran dan Athea dalam drama lakonan mereka sebelum ini hehehe. Dah 2 hari berturut - turut dapat menonton telemovie yang ada Dato Rosyam Nor berlakon, dua - dua telemovie pun best - best belaka dan ada pengajarannya buat penonton. Apa pun jom tengok sinopsis telemovie mentari ini di bawah ye, selamat membaca okey..
Mentari, Telemovie, Telefilem, Telemovie Mentari, Cerekarama, TV3, Sinopsis Telefilem Mentari, Telemovie Raya, 2018, Pengajaran, Mentari Cast, Pelakon Telemovie Mentari, Dato Rosyam Nor, Dato Adi Putra, Syafiq Kyle, Zahirah Macwilson, Watak Dalam Telemovie Mentari, Firash, Khalid, Ikmal Fansuri, Mentari, Ending Telemovie Mentari, OST Mentari,
Sinopsis Telemovie Mentari TV3

Mengisahkan Mentari (Zahirah Macwilson) yang ingin berkahwin dengan kekasih hatinya Firash (Syafiq Kyle), namun cinta mereka dihalang dan tidak direstui oleh bapa Mentari iaitu Ikmal Fansuri (Rosyam Nor). Ikmal Fansuri seboleh mungkin cuba menghalang anaknya dari berkahwin dengan Firash, malah Ikmal juga sengaja melayan Firash dengan kasar sehingga Firash menyangka Ikmal membencinya. Mentari dan Firash cuba memujuk dan menyakinkan Ikmal Fansuri untuk membenarkan mereka berkahwin tapi masih gagal. Firash kemudian menggunakan ibu bapanya untuk memujuk Ikmal Fansuri dan akhirnya Ikmal membenarkan mereka berkahwin walaupun hatinya berat nak melepaskan Mentari. Ikmal Fansuri kemudian bertemu dengan Khalid (Adi Putra) di masjid dan akhirnya berkawan baik. Ikmal kemudiannya meluahkan masalahnya pada Khalid mengenai anaknya Mentari yang bukan anak kandungnya tapi anak angkatnya saja. Namun Ikmal teringin sangat nak mewalikan Mentari ketika majlis akad nikah Mentari dan Firash nanti kerana Ikmal dah menganggap Mentari sebagai anak kandungnya sendiri.



Namun Khalid menasihatinya supaya jangan melakukannya kerana hukum tetap hukum dan Ikmal tidak dapat mewalikan anaknya itu kerana Ikmal hanyalah bapa angkat pada Mentari. Kemudian Ikmal juga menceritakan masalahnya pada Ikmal Fansuri mengenai dirinya yang merupakan bekas banduan dan ingin mencari anak saudaranya yang telah dijualnya ketika anak saudaranya itu masih kecil. Ikmal kemudian mengambil Khalid bekerja dengannya sebagai pemandu peribadinya. Kelihatan Mentari tidak begitu menyukai Khalid menjadi pemandu ayahnya itu. Tak lama kemudian Khalid telah dapat tahu dimana anak saudaranya itu tinggal, rupa - rupanya anak saudaranya itu adalah Mentari. Khalid bersemuka dengan Ikmal Fansuri dan memberitahu segala kebenaran mengenai Mentari yang merupakan anak saudaranya. Ikmal kemudian menjadi marah pada Khalid dan tetap dengan keputusannya untuk mewalikan Mentari serta memecat dan menghalau Khalid dari rumahnya itu. Walaubagaimanapun Mentari telah berada di depan pintu rumah dan melihat serta mendengar segala kebenaran mengenai dirinya.

Mentari kecewa dengan sikap dan tindakan ayahnya itu dan bertindak keluar dari rumahnya. Ikmal berasa menyesal dan bersalah pada Mentari, apa yang bakal berlaku seterusnya?..

1 ulasan:



My Random Post