17 Feb 2019

Telemovie Suluhkan Aku Cahaya - Cerekarama TV3




Suluhkan Aku Cahaya, Telemovie, Telefilem, Slot Cerekarama, TV3, Telemovie Suluhkan Aku Cahaya, Telefilem Suluhkan Aku Cahaya, Cerekarama Suluhkan Aku Cahaya, Pengajaran, Islamik, Solat, Cerekarama TV3 2019, Sinopsis Telemovie Suluhkan Aku Cahaya, Cast, Pelakon Telemovie Suluhkan Aku Cahaya,

Telefilem Suluhkan Aku Cahaya akan bersiaran di slot Cerekarama TV3 pada 16 Februari 2019, jam 9.30 malam. Antara pelakon telemovie Suluhkan Aku Cahaya ini adalah Redza Rosli, Ain Edruce, Jalil Hamid, Idris Md Diah dan ramai lagi. Selain itu telemovie ini diarahkan oleh Ismail Yaacob dan diterbitkan oleh ZK Creative Sdn Bhd. Nampak menarik jalan cerita telemovie ini kan, plus ada pengajaran berguna gitu. Apa pun jom tengok sinopsis ringkas cerekarama Suluhkan Aku Cahaya di bawah ini ye..




Sinopsis Telemovie Suluhkan Aku Cahaya - Cerekarama TV3

Mengisahkan tentang Syarif yang lalai dan suka meninggalkan solat. Setiap kali ditegur oleh orang sekelilingnya mengenai sikapnya yang suka meninggalkan solat itu pasti dia akan mengamuk dan marah. Tak lama kemudian Syarif ditangkap dan dimasukkan ke dalam penjara, ketika di dalam penjara, dia mula insaf. Apa sebenarnya yang berlaku? kenapa Syarif masuk penjara? apa yang membuatkan Syarif insaf?. Nak tahu kenalah tengok cerekarama ini nanti okey. 

1 ulasan:



My Random Post