21 Jan 2016

Reply 1988 - Drama Korea Yang Seronok Ditonton

Drama Korea, Korean Drama, Reply 1988, Sinopsis, Review, My Feeling, Sahabat, First Love, Cinta 3 Segi, Pelakon, Park Bo Gum, Hyeri, Go Jung Pyo, Ryu Jun Yeol,
Reply 1988 - Drama Korea Yang Seronok Ditonton

Baru lepas tengok episod akhir Drama Korea Reply 1988. Drama Korea Reply 1988 merupakan siri ketiga selepas Reply 1997 dan Reply 1994. Ketiga-tiga drama tersebut mempunyai jalan cerita serta watak yang berlainan. Berbalik pada cerita Reply 1998, awalnya aku suka tengok Dukseon dengan Jung Hwan tu, nampak sweet sangat, tapi disebabkan Jung Hwan sentiasa teragak-agak dalam meluahkan perasaannya pada Dukseon membuatkan peluangnya hilang dan akhirnya Taek menjadi pasangan Dukseon. Kalaulah Jung Hwan itu berani sikit dan luahkan perasaannya, konform dia dapat dukseon itu. Tapi bila tengok Dukseon dengan Taek ini pun sweet juga, comel dan sepadan. Pelakon - pelakon yang berlakon dalam drama ini juga popular - popular belaka seperti Hyeri, Park Bo Gum dan ramai lagi. Ramai juga yang tak berpuas hati dengan ending drama Reply 1988 ini sebab nampak macam lebih berfokuskan pada kakak Dukseon itu berbanding kisah watak utama, siap ada scene kakak Dukseon berkahwin lagi, aku rasa kalau tak ada scene tersebut pun, okey saja rasanya, sebab watak utama lebih penting.

Aku ingatkan di episod akhir drama ini nanti akan ada scene Dukseon dan Taek berkahwin tapi tak ada pula. Selain itu aku juga nak tahu, adakah Jung Hwan dah ada pengganti Dukseon itu. Apapun drama ini tak memfokuskan pasal kisah percintaan saja, sebaliknya turut memfokuskan tentang kekeluargaan juga serta dugaan dan masalah yang dihadapi dalam sesebuah keluarga serta kisah persahabatan 5 sekawan ini iaitu Duk Seon, Sung Woo, Jung Hwan, Dong Ryong dan Taek. Diselitkan juga cinta tiga segi antara Dukseon, Jung Hwan serta Taek. Memang enjoy tengok drama ini sampai kadang - kadang tersengih sendiri. Drama ini mengambil latar suasana tahun 1988 di Korea dan baru saja habis ditayangkan awal Januari yang lalu dan mempunyai 20 episod kesemuanya. Drama ini sememangnya popular dan disukai oleh ramai penonton sekaligus mempopularkan pelakon - pelakon dalam drama ini.

Gambar di atas credit to https://commons.wikimedia.org
Read More

17 Jan 2016

Ending Oh My Ganu 2 - Cikgu Ayu Pilih Zizang

ending, telemovie, telefilem, Oh My English, Siri TV, Oh My Ganu 2, pelakon, zain saidin, zizan razak, tiz zaqyah, akmal, izara aishah, lawak, ending, team henry, team Zizang,
Ending Oh My Ganu 2 - Cikgu Ayu Pilih Zizang

Selain drama bersiri, Oh My English juga rajin menghasilkan telemovie yang menarik, walaupun pelakonnya bertukar - tukar namun ianya masih menghiburkan. Nampaknya Siri Oh My English iaitu Telemovie Oh My Ganu 2 berakhir dengan Ending yang tidak dijangka, uniknya kali ini, apabila ianya melibatkan penonton, dimana penonton boleh memilih ending mana yang diorang nak, sama ada ending yang memihak pada Cikgu Henry atau pun Zizan. Menarik juga bila diorang menghasilkan 2 ending, walaupun ending untuk cikgu ayu (lakonan Tiz Zaqyah) dan Zizan agak tidak masuk akal juga tapi tetap kelakar. Pada awalnya cikgu Ayu dan cikgu Henry tengah sibuk membuat persiapan kahwin, lepas itu, entah macam mana, cikgu ayu mengalami kemalangan dan masuk hospital, kemudian boleh pula cikgu Ayu hilang ingatan. Masa inilah Zizan tiba - tiba muncul dan berusaha untuk mengorat Cikgu Ayu buat kesekian kalinya. Student cikgu Henry dan Ayu telah melakukan pelbagai cara untuk membuatkan cikgu Ayu memilih untuk berkahwin dengan Henry namun masih gagal. Penonton telah membuat undian dan memilih ending yang memihak pada Team Zizang dan akhirnya dia menjadi pilihan cikgu Ayu, walaupun majlis akad nikah diorang jadi huru hara, siap zizan nak nikahkan tok kadi dengan Ayu.

Masa scene akad nikah tu juga, Ayu nampak macam sakit kepala, jadi aku ingat kemungkinan ingatan cikgu Ayu akan kembali dan pulih seperti sediakala. Rupanya tiada apa yang berlaku sebab Ayu masih akan bernikah dengan Zizan. Kemudian ada orang datang bawa Zizan naik van rupanya zizang sakit mental, jadi aku ingatkan Ayu kemudiannya akan pilih Henrylah kan, tapi tidak, sebab Ayu setia dengan Zizan. Last sekali ramai pula anak - anak diorang, begitulah ending Telemovie Oh My Ganu 2 ini. Ramai juga tak puas hati dengan endingnya sebab macam tak logik pun ade juga, tapi nak buat macam mana kan, sebab penonton juga yang pilih endingnya itu. Dua scene yang aku suka adalah masa scene akad nikah dengan scene Zizan dan Izzue Islam pakai tudung tu, sangat comel dan lawak.

Gambar diatas credit to https://commons.wikimedia.org
Read More

13 Jan 2016

Filem Heropanti Lakonan Tiger Shroff & Kriti Sanon

Filem, Movie, Hindi, Bollywood, Hindustan, Heropanti, Debut, Pelakon, Tiger Shroff, Kriti Sanon, Review,
Ulasan Filem Heropanti Lakonan Tiger Shroff & Kriti Sanon

Ahad yang lalu, aku ada menonton filem hindustan dekat Astro Citra, iaitu Filem Heropanti yang boleh dikategorikan masih baru juga sebab release tahun 2014. Heropanti bermaksud "Big Attitude" dan merupakan filem debut / filem pertama buat Tiger Shroff yang merupakan anak kepada pelakon Bollywood juga iaitu Jackie Shroff. Begitu juga dengan Kriti Sanon, filem Heropanti ini juga merupakan filem debutnya untuk industri filem Bollywood. Rasanya ramai yang kenal dengan Kriti Sanon ini sebab dia juga berlakon dalam filem Dilwale yang ada Shah Rukh Khan dan Kajol tu dan Kriti Sanon ini berlakon jadi adik Kajol tu, ingat tak?. Gandingan hero dan heroin cerita ini memang nampak okey dan sepadan, kiranya bagai pinang dibelah dua, sebabnya seorang kacak dan seorang lagi cantik jelita, memang sweet dah gandingan diorang ini. Selain itu, aku juga suka dengan poster filem Heropanti ini, sangat cantik posternya, boleh buat penonton tertarik untuk menonton Bollywood Movie ini.

Manakala jalan cerita filem ini dah macam filem tamil sebab banyak sangat samseng, lagi pun filem ini memang remake filem telugu, jadi sebab itu ada unsur - unsur ala - ala filem Tamil tu. Kadang - kadang rimas juga tengok samseng banyak sangat dalam filem ini, Apa pun ada pengajaran juga dalam cerita ini, iaitu kasih sayang seorang bapa kepada anak perempuannya, kebebasan wanita dalam membuat keputusan dan pilihan dan lain - lain lagi. Kira okey juga filem ini, cuma banyak sangat adegan lawan - lawan dan bergaduh antara samseng itu semua. Nak kata best sangat tu tak adalah, tapi masih berbaloi menonton filem ini, ini ditambah lagi dengan lagu - lagunya yang menarik serta pelakon yang berbakat besar. Apapun dekat India, filem Heropanti ini kira berjaya juga, sebab agak laris dari segi kutipan tiketnya di pawagam.

Menerusi Filem Heropanti ini juga, Tiger Shroff telah memenangi banyak anugerah antaranya adalah Best Male Debut, Superstar of Tomorrow - Male dan banyak lagi. Aku perasan yang kebanyakan filem - filem lakonan Tiger Shroff ini bergenre Aksi dan Superhero seperti filemnya yang kedua dan ketiga iaitu Baaghi dan A Flying Jatt. Manakala filem Dilwale merupakan filem Hindi kedua buat Kriti Sanon diikuti dengan filem Raabta lakonannya bersama dengan Sushant Singh Rajput. Secara keseluruhannya aku bagi 7 Bintang dari 10 bintang untuk filem Heropanti ini.

Gambar di atas credit to  Bollywood Hungama

Read More

10 Jan 2016

Gori Tere Pyaar Mein Lakonan Imran Khan & Kareena Kapoor

Filem Gori Tere Pyaar Mein, Bollywood Movie, Hindi Movie, India, Pelakon, Imran Khan, Kareena Kapoor Khan, Shraddha Kapoor, Jambatan, Bridge, Kampung, Rural Area, Romantik Komedi, Sweet,
Ulasan Filem Gori Tere Pyaar Mein Lakonan Imran Khan & Kareena Kapoor

Lepas filem Happy New Year yang agak baru juga ditayangkan minggu lalu, kini filem Bollywood yang bertajuk Gori Tere Pyaar Mein ditayangkan minggu ini. Nampaknya dah 2 minggu berturut-turut TV3 tayangkan filem yang agak baru. Minggu - minggu akan datang tak tahulah kan, mungkin diorang akan ulang semula filem - filem lama yang dah disiarkan berulang kali sebelum ini. Apa pun ini first time aku menonton filem Gori Tere Pyaar Mein ni, cerita ini dilakonkan oleh Imran Khan, Kareena Kapoor, Anupam Kher, Shraddha Kapoor dan ramai lagi. Filem ni release tahun 2013, menarik juga jalan ceritanya, lain dari yang lain dan unik, aku suka dengan watak Kareena Kapoor yang agak gila - gila itu. Dia berani dan suka membantu orang susah dan miskin sampai sanggup tinggal di kampung yang terpencil dan buat banyak benda untuk membantu orang kampung di situ, seperti merawat orang kampung yang sakit, sehinggalah ke pembinaan jambatan di kampung tersebut. Salah satu masalah terbesar orang kampung di situ adalah ketiadaan jambatan yang kukuh dan besar menyebabkan penduduk di situ berada dalam keadaan yang susah kerana tiada bantuan yang dapat masuk ke kampung itu.

Manakala watak Imran Khan ini agak kurang matang, suka enjoy sana sini, happy go lucky, sehinggalah dia berjumpa dengan watak Kareena Kapoor itu. Aku suka dengan cara watak Imran Khan tu jatuh cinta pada watak Kareena itu, Sampai last - last sekali, dia pun terlibat sekali dengan pembinaan jambatan itu semua. Walaupun mereka berdua menghadapi banyak masalah dalam menyiapkan jambatan itu kerana terdapat bantahan serta sabotaj dari pihak tertentu. Mereka tetap mencari jalan dan berfikiran positif dan ending filem Gori Tere Pyaar Mein ini memang happy ending sebab mereka akhirnya bersatu, walaupun perangai watak Kareena masih sama macam dulu, tapi nampaklah yang watak Imran Khan itu dah jadi lebih matang lepas bercampur gaul dengan penduduk kampung semua. Bagi aku filem Gori Tere Pyaar Mein ini okey juga dan menarik bagi aku. Apa pun aku bagi 3.5 bintang dari 5 bintang untuk filem ini. Hope minggu depan ada cerita Hindustan yang baru dan best lagi.

Gambar di atas credit to Bollywood Hungama
Read More

2 Jan 2016

Filem Happy New Year Lakonan ShahRukh Khan Dan Deepika Padukone

Filem, Movie, Bollywood, Hindi, Hindustan, Bollywood Movie, Filem Happy New Year, Pelakon, SRK, Deepika,  Abhishek Bachan, Sonu Sood, Boman Irani, Jackie Shroff dan Vivaan Shah,
Filem Happy New Year Lakonan ShahRukh Khan Dan Deepika Padukone

Filem Happy New Year ini release pada tahun 2014 dan merupakan kali ketiga Shah Rukh Khan bergandingan dengan Deepika Padukone selepas filem Om Shanti Om dan Chennai Express. Selain itu, filem ini turut dilakonkan oleh Abhishek Bachan, Sonu Sood, Boman Irani, Jackie Shroff dan Vivaan Shah. Aku dah tengok filem ini memang best. Pada 2 Januari 2016 ini, Tv3 akan menayangkan Filem Happy New Year ini di slot panggung sabtu. Aku harap sangat diorang tak potong mana - mana scene semata -mata nak cukupkan masa disebabkan iklan terlampau banyak. Better tayang filem Happy New Year ini di waktu malam berbanding waktu petang sebab lebih ramai akan tengok filem ini nanti. Aku selalu terbaca komplain dekat Facebook mengenai Tv3 yang tak ada stok cerita hindustan lain yang baru - baru dan best untuk ditayangkan. Asyik ulang cerita yang sama berulang kali, sampai muak penonton. Aku sendiri pun jarang tengok Cerita Bollywood / Hindustan dekat Tv3 ini sebab semuanya agak lama dan merupakan ulangan. Sedangkan Beratus filem baru Bollywood yang best - best yang release setiap tahun di India.

Disebabkan Filem Happy New Year ini kira filem baru yang belum ditayangkan dekat mana - mana stesen tv lain, so insyaallah aku akan tonton nanti. Lagipun aku baru tengok cerita ini sekali saja. Semalam kat Channel Astro kat Zee Variasi pun ada tayang cerita hindustan best yang bertajuk Yeh Jawani Hai Deewani lakonan Deepika dan Ranbir Kapoor. Alangkah bestnya kalau hari - hari diorang siarkan cerita yang best - best. Berbalik pada filem Happy New Year ini, banyak juga scene - scene menarik dan kelakar dalam filem ini contohnya scene ketika watak Deepika yang obses dan suka pada mereka yang boleh berbahasa Inggeris dengan baik seperti watak Shah Rukh Khan. Kemudian scene ketika watak Shah Rukh Khan dan kumpulannya yang cuba belajar dan berlatih menari tu juga sangat kelakar, guru tarian yang diorang ambil, semuanya pelik - pelik, sampailah diorang jumpa watak Deepika Padukone ini. Aku juga suka tengok beberapa scene yang diorang memparodikan filem Om Shanti Om dan Filem Chakde India

Tak sangka juga diorang boleh selitkan parodi 2 filem berkenaan dalam filem Happy New Year ini. Ending filem ini memang happy endinglah bila semua yang jahat mendapat balasannya. Apa pun bagi aku filem Happy New Year ini memang seronok ditonton.

Gambar Di atas credit to  Bollywood Hungama
Read More

7 Okt 2015

Ulasan Filem Bravo 5

Review, Ulasan, Filem Melayu, Malay Movie, Bravo 5, Tugu Negara, Pelakon, Beto Kusyairy, Remy Ishak, Sofi Jikan, Sashi Tharan, Xavier Fong, Frank Peterson, Chew Kin Wah, Siti Saleha,
Ulasan Filem Bravo 5

Baru-baru ni aku ada menonton Filem Bravo 5 lakonan  Beto KusyairyRemy IshakSofi Jikan, Sashi Tharan, Xavier Fong, Frank Peterson dan Chew Kin WahFilem ini mengisahkan mengenai lima anggota Komando Tentera Darat yang menjalankan operasi mengekang kebangkitan pengganas komunis suatu ketika dulu. Melalui filem ini baru aku tahu yang tahun 1989 masih ada lagi saki baki komunis di Malaysia ini, nampak sangat pengetahuan sejarah aku masih lagi kurang, walaupun aku minat subjek Sejarah. Filem ini dibarisi pelakon - pelakon hebat seperti Beto Kusyairy dan Remy Ishak serta Sinematografi filem ini sangat cantik okey sesuai dengan bajet besar filem ini.

Permulaan cerita filem Bravo 5 ini memang best, jalan ceritanya berjalan lancar, tapi bila masuk pertengahan cerita dan akhir cerita ianya dah jadi boring sedikit bagi aku. Rasa macam ada benda yang tak kena masa di pertengahan cerita itu, tak dramatik dah jadinya. Apa pun pujian harus diberikan juga untuk filem ini sebab diorang berani untuk buat filem ini, sekurang - kurangnya ada juga filem perang Malaysia ini. Lagi pun jarang - jarang kita ada filem yang bercorak sebegini jadi haruslah kita menghargainya. Cuma kalau jalan cerita filem ini diperkemaskan lagi, mungkin akan jadi lebih menarik. Apa pun aku harap di masa - masa akan datang akan ada lagi filem - filem yang bergenre sebegini akan dihasilkan. Supaya generasi baru dapat melihat betapa susahnya untuk mempertahankan negara dari ancaman komunis dan lebih menghargai keamanan dan kemerdekaan yang kita kecapi selama ini.

Gambar diatas credit to https://commons.wikimedia.org

Read More

29 Ogo 2015

Pengalaman di KK4 - UM

Kenangan Di Universiti Malaya, Memori, Pengalaman, Student, Study, KK4, Kolej Kediaman Ke -4, UM, Kawan, Sastera, Subjek, Minggu Haluansiswa, Fakulti, Roommate,
Kenangan dan Pengalaman di KK4 (Kolej Kediaman Ke-4) -Universiti Malaya

Terjumpa gambar di atas ini di Facebook, inilah rupa bilik untuk pelajar - pelajar baru yang akan memasuki Universiti Malaya (UM) nanti. Aku juga adalah bekas pelajar dan menetap di KK4 ketika aku berada di tahun pertama pengajian. Tahun kedua aku dah duduk di luar sebab memang susah nak terus stay di kolej kalau korang tak betul - betul aktif dengan aktiviti yang dianjurkan di kolej. Selain itu, aku juga rindu dengan bilik aku dulu yang mana berada di tingkat yang sama dengan dewan santapan itu dan tingkap bilik aku tu pula betul - betul mengadap pokok besar dekat depan kolej itu. Manakala meja study pula aku ambil yang ditengah -tengah dan katil pula aku pilih yang dua tingkat tapi aku duduk yang bahagian bawah. First day di KK4 itu merupakan first day aku berjauhan dengan family sebab aku berasal dari negeri lain dan merantau ke Kuala Lumpur tu.

Aku ingat lagi first day nak mendaftar dekat KK4 UM tu, bertolak dari rumah pada tengah malam dan aku pergi naik Van sekali dengan mak dan bapa aku, beserta pak long aku, mak long dan anak lelaki bongsunyer, aku ingat lagi diorang semualah yang tolong bawakan barang - barang aku yang banyak tu naik bukit KK4 tu. Roommate aku dua - dua budak Matriks, aku pula budak under STPM, kiranya aku tua setahun dari mereka berdua, dan roommate aku ini seorang budak Akaun, seorang lagi budak Sains, aku pula Sastera. Minggu haluansiswa agak menyeksakan juga bagi aku, bayangkanlah habis semua aktiviti pukul 2 pagi, lepas itu, pukul 4 pagi dah kena bangun dah. Memang ramai juga yang sakit - sakit masa ini, aku pula terbalik, lepas minggu haluansiswa baru aku sakit, siap balik kampung dulu dengan homesick lagi, nasiblah minggu itu baru minggu add n drop subjek yang kita nak ambil.

Di KK4 ini jugalah aku bertemu dengan 2 kawan aku yang akan ambil subjek sama dengan aku dan merupakan housemate aku jugak nanti, iaitu seorang dari Kelantan dan seorang lagi dari Selangor. Di KK4 Kiteorang bertiga berbeza bilik dan tingkat tapi kami semua mmg sentiasa satu group. Di fakulti pula, entah macam mana group kami ada pertambahan ahli kumpulan menjadi 5 orang yang mana dua orang lagi dari kolej kediaman kedua dan ketiga iaitu KK2 dan KK3, yang mana mereka berdua berasal dari Pahang dan Terengganu. Jadi kami memang sentiasa berlima terutamanya kalau melibatkan kerja - kerja berkumpulan, assignment dan sebagainya. Kami juga sentiasa pastikan mengambil kelas tutorial yang sama. Berbalik pada KK4, Aku ini jenis yang suke lepak dan duduk dalam bilik saja, malas nak keluar pergi study dekat dewan atau dekat mana -mana. Selain itu aku juga rindukan Nasi Goreng Cendawan yang dijual dekat kedai makan di bahagian bawah tu, selalu kalau roommate aku keluar pergi dating atau keluar pergi mana - mana, aku akan minta dia tolong belikan aku nasi goreng cendawan yang dijual di kedai makan dekat bawah tu. Kadang - kadang masa balik dari kuliah pun aku akan singgah beli juga, tapi itu pun kalau ada kawan yang temankan aku pergi beli disitu. Sebab kalau seorang diri nak pergi beli, memang rasa segan pula, sebab ramai juga budak - budak lelaki lepak di situ. Rasanya makcik yang menjual makanan dekat situ pun dah boleh teka apa yang aku akan pesan.

Berpuasa masa di kolej kediaman juga best. Sayangnya gambar - gambar masa majlis berbuka puasa di KK4 dah hilang dalam kamera tu, sebab salah setting atau pun sebab masalah lain. Masa dalam bilik memang 24 jam online internet, chatting tu payah cakaplah kan sebab waktu itu memang famous dengan Friendster dan Yahoo Messenger, Facebook masih belum begitu famous lagi masa tu. Aku ingat lagi kawan aku yang duduk di hujung bilik itu selalu datang bilik aku dan kami sering bersembang dan chatting sekali di internet, kadang - kadang kami makan bersama - sama di bilik aku, seronok kalau makan beramai - ramai ni, rasa meriah dan seronok berborak sambil makan. Roommate kawan aku tu pula satu negeri dengan aku dan merupakan roomate aku masa dekat rumah sewa nanti. Apa pun duduk di KK4 ini best juga sebab fakulti agak dekat, cuma jalan kaki dah sampai, tak payah nak tunggu bas berjam - jam lamanya, Kalau nak pergi library malam - malam pun senang. Bila duduk luar ini, kena terkejar-kejar dengan bas Rapid, nasiblah bas UM pun lalu di tempat aku ini, jadi senanglah sikit sebab banyak pilihan. Paling aku tak suka, adalah ketika hujan lebat di Universiti Malaya (UM), memang payah nak balik rumah sewa sebab bas lambat, bas tak ada, sebab UM akan jem teruk kalau hujan lebat. Roommate aku, pernah jalan kaki dari UM ke rumah sewa kami yang terletak dekat Pantai Dalam. Jauh betul dia berjalan tu, kalau aku yang berjalan sejauh itu, memang sakit kaki seminggulah jawabnya.

Aku juga teringatkan kenangan aku dan roommate aku di KK4, ketika aku tengah sibuk menaip dalam laptop untuk menyiapkan assignment aku, roommate aku yang merupakan budak Sains itu seronok nak tolong aku menaip, sebab biasalah budak sastera punya assignment memang panjang - panjang karangannya berbanding budak sains. Apa pun banyak kenangan manis di KK4 tu, Ikutkan banyak lagi nak cerita, tapi biarlah yang lain jadi rahsia Apapun pengalaman  di UM dan KK4 memang tak dapat dilupakan..

Gambar diatas credit to https://commons.wikimedia.org

Read More

7 Dis 2014

Sinopsis Valid Love - Korean Drama


Review, Sinopsis, Drama Korea, Korean Drama, Cinta, First Love, Cinta Sejati, Drama Valid Love, Pelakon, Uhm Tae Woong, Lee Si Young, Lee Soo Hyuk, Choi Yeo Jin,
Sinopsis Valid Love - Korean Drama

Hari ini nak borak - borak tentang Drama Korea yg terbaru. Drama ni akan menggantikan drama Liar Game dan mempunyai 20 episod. Setakat ni baru release hingga episod 2. Lawak juga drama ini di permulaannya, terutamanya scene tentang student yang bernama Kim Il Ri yang jatuh cinta pada guru ganti subjek Biologi yang bernama Jang Hee Tae. Kim Il Ri ini memang jatuh cinta betul  dekat guru dia tu, siap jadi macam bodyguard guru tersebut hingga sampai sanggup biar dirinya kemalangan dan selamatkan gurunya itu. Bila guru lelaki yang muda, handsome dan masih single mengajar di Sekolah Perempuan, memang anda tahulah apa akan jadi kan. Ramai pelajar - pelajar perempuan yang jadi angau, jadi stalker guru tersebut dan try mengorat guru tersebut. Apapun jom tengok Sinopsis drama korea ini di bawah.

Sinopsis Valid Love

Jang Tae Hee bertemu Kim Il Ri secara tidak sengaja di Hospital. Takdir menemukan mereka semula sebagai guru dan pelajar yang mana Jang Tae Hee menjadi guru ganti subjek Biologi dan turut mengajar di kelas Kim Il Ri. Sikap Kim Il Ri yang gila - gila dan suka pada gurunya itu membuatkan Jang Tae Hee rimas namun dia kagum dengan keberanian Kim Il Ri. Satu kemalangan berlaku dan menyebabkan Kim Il Ri terlantar di hospital dan Jang Tae Hee berasa sangat bersalah namun dirinya terpaksa ke luar negara untuk melanjutkan pelajarannya. Setelah 7 tahun berlalu Jang Tae Hee pulang semula ke Korea dan secara tidak sengaja, dia bertemu semula dengan Kim Il Ri. Mereka akhirnya bercinta dan berkahwin, setelah berkahwin hidup mereka berdua bahagia pada awalnya namun perkahwinan mereka menjadi semakin bosan.

Kim Il Ri akhirnya tertarik dengan rakan sekerjanya yang bernama Kim Joon. Kim Joon ni masih muda dan sangat kacak, jadi akhirnya Kim Il Ri terperangkap dalam cinta tiga segi dan dia akhirnya menduakan suaminya dan mempunyai hubungan sulit dengan Kim Joon. Suaminya Kim Tae Hee mendapat tahu yang isterinya ada affair dengan lelaki lain menjadi sangat marah namun akhirnya dia memutuskan untuk mendapatkan kembali cintanya isterinya yang hilang dan tidak mahu berpisah dengan isterinya. Apa yang bakal berlaku seterusnya? kenalah tengok drama ini nanti. Pelakon drama ini terdiri daripada Uhm Tae Woong, Lee Si Young, Lee Soo Hyuk, Choi Yeo Jin dan ramai lagi.

Gambar diatas credit to https://commons.wikimedia.org

Read More

6 Dis 2014

I Miss Merlin

Merlin, Arthur, Rindu, English Series, English Drama, Drama Siri, Morgana, Pelakon, Colin Morgan, Bradley James, Friendship, Magic, King, Wizard,
I Miss Merlin

Rindu dengan cerita Merlin ni, walaupun sampai ke musim kelima saja dan kemudian tamat pada tahun 2012, cerita ini memang beri impak pada orang yang menontonnya. Siapa yang boleh lupa sweet friendship Merlin and Arthur ini kan. Dulu dekat channel Diva Universal selalu ulang cerita Merlin ini dari musim pertama hingga kelima, lepas itu diorang ulang dan ulang lagi. Selama cerita Merlin ini diulang selama itulah aku jadi penonton setia. Sekarang ini diorang dah tak ulang cerita Merlin ini sebab cerita dah lama. Tapi aku masih rindu dengan drama siri Merlin ini. Walaupun cerita ini dah diganti dengan siri baru iaitu Atlantis dan siri - siri baru yang lain, tapi aku rasa macam ada yang kurang dalam drama - drama baru tersebut. Apa pun aku suka tengok drama ini, antara episod yang aku suka ada dalam season 2, 3, 4 dan 5.

Antara episod yang aku suka adalah episod Goblin, tak silap aku episod Goblin ini dalam season 2. Aku suka episod ini sebab ianya kelakar dan suspen juga, apabila Merlin secara tak sengaja melepaskan Goblin dan kemudian Goblin itu menghuru - harakan seluruh Camelot termasuklah menggunakan badan Gaius untuk kepentingannya. Seterusnya aku turut download episod yang Arthur harus melalui satu ujian, dimana dia harus menjalankan pengembaraannya seorang diri untuk mencari sesuatu bagi membuktikan dirinya layak untuk menjadi seorang raja. Namun Morgana meninginkan Arthur mati dalam pengembaraannya, walaubagaimanapun Merlin dan Gwaine datang tepat pada masanya. Seterusnya aku download salah satu episod di musim keempat iaitu episod The Servant Of Two Master. Episod ini best juga sebab Morgana telah gunakan Merlin untuk cuba membunuh Arthur namun Merlin memang cuba untuk bunuh tapi tak berjaya. Arthur pula langsung tak syak apa - apa tentang kelakuan pelik Merlin.

Di musim kelima pula, aku sukakan episod yang Arthur berjumpa dengan ayahnya yang dah mati. Ayahnya kemudian menjadi hantu dan menghuru harakan istana di Camelot. Hal ini menyebabkan Arthur dan Merlin memburu ayah Arthur itu untuk menghantarnya kembali ke tempat yang sepatutnya. Aku tak sanggup nak menonton 2 episod terakhir drama Merlin ini sebab tak sanggup pula nak tengok endingnya yang tragis dan sedih itu. Alangkah bagusnya kalau endingnya jadi happy ending. betul tak?. Apa pun aku harap juga nanti - nanti akan ada drama or movie yg akan menggandingkan semula Bradley and Colin ini. Dulu ada dengar juga diorang nak filemkan Merlin ini tapi tak jadi pula. Tak tahulah kenapa tak jadi, apapun cerita Merlin ini memang menghiburkan dan i will miss Merlin, Arthur, Morgana and all cast. 

Gambar diatas sekali itu credit to https://commons.wikimedia.org 
Read More

21 Sep 2014

5 Perkara Yang Anda Rindukan, Apa Saja

People, Men, Women, Graduation, School, University, rindu, perasaan, perkara yang aku rindukan, zaman sekolah, zaman universiti, my cat, kucing, kawan, sahabat, kenangan, memori, saat - saat manis,
5 Perkara Yang Aku Rindukan..

1- Zaman Sekolah - Kalau boleh nak kembali masa sekolah dulu, rindu betul zaman sekolah. Aku paling stress masa masuk tingkatan 3 dulu, stress sebab apa? stress sebab aku masuk kelas pertama sekali, pendek katanya kelas budak pandai. Dalam kelas itu, persaingan dari segi pelajaran memang sangat sengit, ini ditambah lagi, ramai budak cina yang memang pandai tersenarai untuk masuk dalam kelas itu tetapi budak melayu sedikir saja yang masuk dalam kelas tu, memang aku tak ada kawan rapat dalam kelas tersebut. Semua kawan - kawan baik aku, tercampak kelas no 2, kalau aku tahu jadi begitu, baik masa form 2 tu aku jawab peperiksaan ala kadar saja jadi tak perlulah aku tercampak dalam kelas budak pandai ini, Lebih stress cikgu matematik masa itu sangat garang dan aku selalu yang jadi mangsanya sebab tak pandai dalam subjek matematik. Masa tingkatan 4 dan 5 memang best sebab kali ini, kelas dah ikut aliran yang kita ambil. Ramai kawan aku berada dalam satu kelas yang sama, malah ramai budak melayu dalam kelas itu. Paling tak best bila ada juga budak nakal terselit sekali dalam kelas itu jadi apa lagi, cikgu disiplin memang sayang sangatlah jawabnya sebab kelas kami semua selalu kena denda sebab bising dan lain - lain lagi. Kadang - kadang salah orang lain, tapi satu kelas yang kena denda. Form 6 pula memang best sebab masuk sekolah lain, suasana baru dan kawan baik ada sekali. Happening juga.

2- Zaman Universiti - rindu kawan - kawan masa dekat universiti dulu, rindu dekat kolej kediaman, rindu bilik dan katil aku dekat sana. Rindu rumah sewa, roommate dan housemate, rindu coursemate, rindu bilik aku dekat rumah sewa tu, rindu pensyarah, rindu bilik kuliah, library, rindu fakulti, surau dan suasana disitu, rindu tempat fotostat, Rindu nak buat assignment dan banyak lagi, memang banyak betul rindu ni.

3- Rindu kawan-kawan lama
Kawan datang dan pergi, ada yang loss contact, ada yang busy dengan family masing - masing, maklumlah semua ada tanggungjawab masing - masing kan. Alangkah seronoknya dapat jadi macam dulu - dulu. Bila zaman belajar dah berlalu, memang susah nak berkumpul dan berjumpa semula dengan kawan - kawan lama. Kalau jumpa pun mungkin sebab terserempak dan sebagainya, kalau nak berborak panjang tu memang dalam mimpilah jawabnya.

4- Rindu nak aktif baca novel macam dulu - dulu, sekarang ini dah busy, novel memang tak ada masa nak beli dah. Lagi pun banyak novel dah diadaptasi menjadi drama bersiri, jadi tonton drama di TV lagi senang.

5- Rindukan si Comel - Comel ini kucing aku, kucing betina, dia dulu kerap betul mengandung dan beranak. Jadi aku dapatlah bermain dengan anak - anak dia yang sangat cute tu, rindunya, sekarang ini comel dah hilang, dia tak balik ke rumah pun, dekat rumah aku ini, hanya ada kucing jantan saja, jadi tak dapat nak tengok anak - anak kucing yang baru lahir yang comel - comel tu..

Banyak yang tertinggal dah untuk cabaran 30 hari ini, tak apa, slow - slow buat entry, janji dapat selesaikan cabaran ini betul tak?. Selamat Membaca..

Gambar diatas credit to https://pixabay.com
Read More

11 Sep 2014

Kenangan Lucu Zaman Kanak-Kanak


Kenangan, Memori, Zaman Kanak - Kanak, Mengaji, Sekolah, Kawan, Permainan 90-an, Game, Surau, Nakal, Lawak, Sisters, Girls, Summer, Fun, Children Playing, Siblings,
Kenangan Lucu Zaman Kanak-Kanak

Masa aku kecil dulu, aku bersekolah waktu petang, jadi waktu pagi aku akan pergi mengaji. So ramai kawan - kawan satu sekolah aku, mengaji di tempat yang sama. Ustaz kami ini memang sangat baik, cool dan spoting, jarang nak marah - marah, cuma kadang - kadang, bila mood dia tak berapa okey baru dia marah, selalunya dia sporting saja. Masa waktu mengaji ini kami semua ada diberikan waktu rehat. Dalam waktu rehat inilah yang kami boleh pergi makan kalau nak makan atau pun nak bermain dengan kawan - lawan. Selalunya kami akan makan dulu kemudian bermain.

Macam - macam permainan yang kami main, batu serembanlah, main masak - masak, main lompat getah, main polis dan pencuri dan banyak lagi. Dalam game polis dan pencuri, budak perempuan akan main game ini bersama - sama dengan budak lelaki, kami semua sering berlari - lari di keliling surau. Kebiasaannya kami akan main masak - masak, kami kemudiannya akan berkumpul ramai - ramai untuk tentukan siapa yang akan jadi kakak pertama, kakak kedua, adik, mak semua. Belakang surau akan jadi tempat kami bermain, habislah segala daun-daun pokok kami ambil untuk dijadikan bahan memasak itu, buah - buah kecil yang ada di belakang surau pun kami ambil juga. Kemudian gate surau itu kami jadikan sebagai pintu rumah kami semua. Kemudian adik lelaki kawan aku yang masih kecil itu kami kahwinkan dia dengan budak lperempuan yang lagi kecik dari kami semua. Lepas itu bermulalah perarakan perkahwinan tu, siap duduk bersanding lagi. Daun - daun yang kami ambil itu kami baling - baling dan taburkan ke arah budak - budak kecil yang bersanding itu.

Sampailah ustaz jerit masuk semua, baru kami semua berhenti dan masuk semula ke surau. Lepas habis mengaji kami semua terus balik ke rumah sebab nak bersiap-siap untuk ke sekolah pula. Itu cerita masa mengaji di waktu pagi kan. Ini pula masa sekolah pagi dan mengaji di waktu petang. Masa ini dah besar sikit, maybe dalam darjah 4 atau 5, jadi dah tak main masak - masak semua ni. Lepas habis mengaji, kami semua dalam 4 hingga 5 orang suka masuk ke dalam surau di tingkat atas di bahagian tempat solat perempuan. Lepas itu kami duduk dekat situ dan sembang - sembang. Lagi pun waktu petang memang tak ramai orang dalam surau itu. Entah macam mana ustaz kami tu boleh tahu kami semua ada dalam surau tu, mungkin sebab kami bising jadi dia tahu ada orang dekat situ. Apa lagi ustaz tu suruh kami semua balik rumah masing - masing dan jangan bermain - main dalam surau tu dah.

Tapi kami semua jenis tak tahu nak serik, masih tetap curi - curi masuk ke dalam surau itu. Kadang - kadang bila dengar ustaz tu naik tangga surau, terus kami cepat - cepat sembunyi di belakang tirai besar.  Tapi ustaz itu tahu kami sembunyi disitu jadi mission tak begitu berjaya. Itu antara kenangan masa zaman kanak - kanak aku. Zaman sekarang ini, budak - budak asyik habiskan masa dengan bermain handphone masing - masing saja dah tak sama macam dulu.

Gambar diatas credit to https://pixabay.com
Read More


My Random Post