13 Okt 2018

List Of English Movies In September 2018





Bermula 30 Ogos 2018 hingga 17 September 2018 yang lalu, Astro ada memberikan siaran percuma semua channelnya untuk para pelanggan Astro. Alang - alang dah dapat tengok semua channel, aku pun tak lepaskan peluang untuk menonton filem - filem berbahasa Inggeris di Astro. Kira punya kira dapatlah menonton 18 english movie hehehe, siap buat list gitu. Jom tengok senarai filem tersebut beserta barisan pelakon setiap movie berkenaan di bawah ini ye..

1) Unforgettable (2017)
Pelakon: Rosario Dawson, Katherine Heigl, Geoff Stults, Cheryl Lad, Isabella Kai Rice dan ramai lagi.
English Movie, Hollywood, Hollywood Movie, Unforgettable Movie, 2017, List of English Movies in September 2018, Unforgettable Cast, Pelakon Filem Unforgettable, Rosario Dawson, Katherine Heigl, Geoff Stults, Cheryl Lad, Isabella Kai Rice, Thriller, Suspen, Poster, Blog Dari Hati Miss Mulan, Sinopsis,
Aku suka jalan ceritanya yang simple tapi suspen, plus pelakonnya ada Katherine Heigl gitu, wataknya sebagai Tessa memang menjadi dan sesuai dengannya. Mengisahkan Tessa yang berkongsi hak penjagaan anak perempuannya dengan bekas suaminya. Tessa mula cemburu bila dapat tahu yang bekas suaminya sudah ada tunang bernama Julia dan Tessa tidak dapat move on dengan hidupnya sebaliknya cuba membuat bekas suaminya berpisah dengan tunangnya itu dan kemudian kembali padanya.

2) The Mummy (2017)
Pelakon: Tom Cruise, Sofia Boutella, Annabelle Wallis, Jake Johnson, Russell Crowe dan ramai lagi.
Dah lama nak tengok filem ini, akhirnya dapat juga tengok kat TV, walaupun di penghujung cerita macam bosan sikit hehe.

3) Enhanted (2007)
Pelakon: Amy Adams, Patrick Dempsey, James Marsden, Idina Menzel, Susan Sarandon dan ramai lagi. Menarik dan kelakar juga jalan ceritanya, bila watak kartun datang ke alam realiti memang huru - haralah jawabnya hehe. Suka lakonan Amy Adams dalam filem ini, comel dan cute sangat.

4) Cinderella (2015)
Pelakon: Lily James, Richard Madden, Cate Blanchett, Holliday Grainger dan ramai lagi
Rasanya semua pun tahu jalan cerita Cinderella ini kan, apa pun syok juga layan movie ini masa tengah bosan..

5) Beauty and The Beast (2017)
Pelakon: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Kevn Kline dan ramai lagi.
Filem yang bergenre muzikal, kadang -kadang bila tengok filem muzikal ni senang untuk buat aku mengantuk hahaha. Tapi aku suka tengok set filem ini yang nampak gah dan cantik gitu.

 


6)
Shut In (2016)

Pelakon: Naomi Watts, Oliver Platt, Charlie Heaton, David Cubitt, Jacob Tremblay dan ramai lagi..
Ada scene - scene suspen juga dalam filem ini, tapi jalan cerita filem ini agak biasa - biasa saja bagi aku.

7) Taken Heart (2017)
Pelakon: Gina Holden, Natasha Calis, Raffaello Degruttola, Matthew Ziff dan ramai lagi..
Jalan cerita movie ini simple dan suspen juga yang mengisahkan tentang seorang ibu yang cuba menyelamatkan anak perempuannya dari menjadi mangsa pemerdagangan organ manusia.

8) Lights Out (2016)
Pelakon: Teresa Palmer, Gabriel Bateman, Alexander DiPersia, Maria Bello dan ramai lagi.
Dah beberapa kali juga aku tengok movie Light Out ini, sebab sentiasa ada ulangan filem ini di TV hehe. Jalan ceritanya best, aku suka bila diorang gunakan konsep gelap dan cerah untuk menunjukkan kehadiran hantu tu.
Movie The Glass Castle (2017), English Movie, Hollywood, Hollywood Movie, List of English Movies in September 2018, The Glass Castle Cast, Pelakon Filem The Glass Castle, Brie Larson, Ella Anderson, Naomi Watts, Woody Harrelson, Sarah Snook, Max Greenfield, Poster, Sinopsis The Glass Castle,
9) The Glass Castle (2017)
Pelakon: Brie Larson, Ella Anderson, Naomi Watts, Woody Harrelson, Sarah Snook, Max Greenfield dan ramai lagi.

Filem The Glass Castle ini mempunyai jalan cerita yang best dan ada pengajarannya, mengisahkan tentang kehidupan sebuah keluarga yang miskin, dimana anak - anak mereka terpaksa berdikari sendiri disebabkan sikap ibu bapa mereka yang tidak bertanggungjawab.

10) The Chronicles Of Narnia : The Lion, The Witch and The Wardrobe (2005)
Pelakon: William Moseley, Anna Popplewell, Skandar Keynes, Georgie Henley, Tilda Swinton dan ramai lagi.
Merupakan siri pertama untuk filem The Chronicles Of Narnia, aku suka part permulaan cerita ini sampai di pertengahan, part diorang dah start perang dan lawan - lawan tu aku dah rasa bosan.

11) A Bigger Splash (2015)
Pelakon: Tilda Swinton,  Matthias Schoenaerts, Ralph Fiennes, Dakota Johnson dan ramai lagi..
Di permulaan cerita mungkin sedikit boring, tapi bila masuk di pertengahan sampai ke penghujung cerita, filem ini dah jadi best sebab tiba - tiba ianya jadi suspen sekejap hehehe.

12) Stronger (2017)
Pelakon: Jake GyllenhaalTatiana Maslany, Miranda Richardson, Clancy Brown dan ramai lagi.
Filem Stronger ini berdasarkan kisah benar mengenai kisah hidup seorang lelaki yang kehilangan kedua - dua belah kakinya akibat serangan bom yang berlaku di sebuah acara larian maraton yang disertai oleh teman wanitanya. Apa pun memang best menonton filem - filem yang berdasarkan kisah benar ni, banyak pengajaran gitu, lakonan para pelakon pun terbaik.

13) Thor : Ragnarok (2017)
Pelakon: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett, Tessa Thompson, Mark Ruffalo dan ramai lagi.
Aku bukanlah pengikut filem Thor ni, dan aku tak tengok pun siri - siri filem Thor sebelum ini, tapi aku suka dengan jalan cerita Thor : Ragnarok ni sebab senang nak faham dan tak complicated. Selain tu Bromance Thor dengan Hulk juga lawak dan comel gitu hahaha. Malah filem ini juga dikatakan sebagai the best of the Thor trilogy.

14) Going The Distances (2010)
Pelakon: Drew Barrymore, Justin Long, Charlie Day, Jason SudeikisChristina ApplegateKelli Garner dan ramai lagi.
Jalan cerita movie ni pun simple saja yang mengisahkan suka duka perhubungan jarak jauh antara sepasang kekasih. Scene yang paling aku suka bila diorang memutuskan untuk berpisah demi kebahagian masing - masing, berbanding melakukan pengorbanan kerana akhirnya pengorbanan itu mungkin akan dikesali kelak.

15) Keeping Up With Joneses (2016)
Pelakon: Zach Galifianakis, Jon Hamm, Isla Fisher, Gal Gadot, Matt Walsh dan ramai lagi.
Filem Keeping Up With Joneses ini bergenre komedi aksi yang mengisahkan satu pasangan suami isteri yang mengesyaki jiran mereka adalah spy yang berkhidmat untuk orang jahat. Filem ini biasa - biasa saja, bolehlah nak layan kalau boring - boring tu kan..

16) Mother! (2017)
Pelakon: Jennifer LawrenceJavier Bardem, Ed Harris, Michelle PfeifferDomhnall Gleeson dan ramai lagi.
Jalan cerita movie ni best, tapi ramai juga susah nak faham sebab ianya ada maksud tersirat gitu. Aku pun malas nak pikir makna di sebalik jalan ceritanya, jadi just enjoy the movie hehe

17) xXx: Return Of Xander Cage (2017)
Pelakon: Vin Diesel, Donnie YenDeepika Padukone, Kris Wu, Ruby Rose, Tony Jaa, Nina Dobrev dan ramai lagi.
Ada ramai pelakon best dalam filem ini, meriah betul ada pelakon dari Bollywood, Thailand, China semua bergabung berlakon bersama dalam filem ini. Merupakan filem Hollywood pertama Deepika Padukone, walaubagaimanapun jalan cerita filem ini setakat okey jela, tak adalah best sangat pun. Tarikan utama filem ini adalah kerana pelakonnya.

18) The Tourist (2010)
Pelakon: Angelina Jolie, Johnny Depp, Paul Bettany, Timothy DaltonChristian De Sica dan ramai lagi..
Aku suka filem The Tourist ini, lawa betul Angelina Jolie dalam movie ni, jalan ceritanya pun menarik, siap ada plot twist gitu di penghujung cerita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan



My Random Post