22 Jan 2018

Sinopsis Kekasih Paksa Rela Episod 12 Hingga 15

Kekasih Paksa Rela, Slot Akasia, TV3, Drama Kekasih Paksa Rela, Watak Pelakon, Hanan Khaira, Adham, Rosnaida, Shiqin, Firdaus, Yusman, Suraya, Pelakon Drama Kekasih Paksa Rela, Remy Ishak, Intan Najuwa, Ain Edruce, Afzan Rahman, Dayang Areeda, Rangkuman Sinopsis Drama Kekasih Paksa Rela Episod 12 Hingga Episod 15, Sinopis Berepisod,
Sinopsis Drama Kekasih Paksa Rela Episod 12 Hingga Episod 15

Nampaknya Drama Kekasih Paksa Rela ini makin menarik jalan ceritanya, apabila watak Rosnaida dah muncul kembali. Jadi konflik antara Ros, Adham dan Hanan makin mendebarkan. Adakah Ros dah tahu pasal pernikahan suaminya itu, sebab tu dia tiba - tiba muncul?. Atau pun sebenarnya Ros merindui Adham dan berasa bersalah jadi dia muncul semula untuk menebus kesalahannya? Hope Adham berterus - terang pada Rosnaida tu nanti pasal perkahwinannya dengan Hanan itu. Selain itu, rasa kesian juga dengan ibu Hanan itu, sebab baru sekarang dia nampak kejahatan Yusman tu, konform dia menyesal gila sebab berkahwin dengan Yusman dulu kan hehe. Manakala watak Shiqin itu memang sentiasa annoying okey. Apa pun aku suka tengok Dayang Areeda yang membawakan watak Shiqin tu, sebab dia memang lawa, first time aku tengok dia berlakon adalah menerusi Drama Semusim Rindu. 

Antara Pelakon Drama Kekasih Paksa Rela ini terdiri daripada Remy Ishak sebagai watak Adham, Ain Edruce sebagai Rosnaida, Intan Najuwa sebagai Hanan Khaira, Dayang Areeda sebagai Shiqin, Afzan Rahman sebagai Firdaus, Emelda Rosemila sebagai Suraya, Fizz Fairuz sebagai Yusman, Fatin Afeefa sebagai Zilla. Untuk entry hari ini, aku nak share rangkuman sinopsis drama kekasih paksa rela ini dari episod 12 hingga 15 di bawah ini. Jadi selamat membaca okey.

Rangkuman Sinopsis Drama Kekasih Paksa Rela Episod 12 Hingga Episod 15

Hanan telah selamat pulang ke hotel penginapannya itu dan kemudian jatuh sakit, Adham menjaganya dengan baik. Shiqin datang ke rumah Adham untuk berjumpa dengannya, tapi Mak Senah telah terlepas cakap yang Am pergi ke pulau dengan Hanan dan membuatkan Shiqin marah. Shiqin juga turut menyelongkar laci pejabat Adham untuk mencari sesuatu namun setiausaha Adham yang datang secara tiba - tiba membuatkan Shiqin terus keluar. Shiqin juga tidak melepaskan peluang untuk menghina Hanan setiap kali mereka berjumpa. Tak lama kemudian Adham / Am telah mendapat tahu yang Shiqin telah melakukan kesalahan besar pada syarikat dan telah transfer Shiqin ke Indonesia. Bapa Shiqin telah memujuk Shiqin untuk mengikut saja arahan dan akhirnya Shiqin akur walaupun berasa sangat marah. Sebelum pergi, dia sempat berjumpa dengan Hanan untuk memberinya amaran kerana dia tidak akan melepaskan Hanan dan dia juga tidak akan berputus asa. Selain itu Adham juga sedikit merajuk dengan Hanan tapi happy bila Hanan buat suprise padanya dengan celebrate birthday Adham bersama - sama. Pada masa yang sama Am turut terkejut menerima mesej dari Rosnaida yang mengucapkan happy birthday padanya. 



Adham tidak suka dengan hasrat Hanan yang ingin sambung belajar di luar negara, dirinya takut jika Hanan juga akan meninggalkannya seperti Rosnaida. Tak lama kemudian Adham menghadiahkan kereta buat Hanan. Selain itu ibu Hanan iaitu Suraya telah di buang kerja kerana mencuri barang - barang hotel kerana ingin membayar hutang - hutang along yang dibuat oleh suaminya Yusman. Selepas itu Suraya dan Yusman sering bergaduh, malah Yusman turut berjumpa Hanan di pusat beli belah, namun Adham datang tepat pada masanya dan Yusman terpaksa beredar dari situ. Am juga turut menghalang Hanan dari berjumpa ibunya buat sementara waktu. Tak lama kemudian Hanan mendapat panggilan telefon dari ibunya yang mengajaknya untuk berjumpa di suatu tempat. Rupa - rupanya Suraya dan Yusman ingin meminta duit daripada Hanan, Yusman juga turut mengugut Hanan. Walaubagaimanapun Yusman dan Suraya terpaksa melarikan diri dari situ, apabila ternampak kelibat along yang mengejar mereka. Dalam masa yang sama, Adham juga turut sampai di situ dan membawa Hanan pulang.

Suraya dan Yusman terpaksa melarikan diri daripada Along, mereka juga tidak dapat pulang ke rumah dan terpaksa bersembunyi di tempat lain. Hanan yang berasa marah pada Adham menyuruh Firdaus menjemputnya pulang dari universiti sebelum meminta pertolongannya untuk menghantarnya ke rumah ibunya. Pada masa yang sama Yusman turut berada dalam rumah tersebut dan menunggu Hanan di dalam rumah itu. Namun nasib baik Firdaus sempat menghalang Yusman dan akhirnya Yusman melarikan diri. Am berasa marah dan kecewa dengan Hanan manakala Hanan pula berusaha untuk meminta maaf pada Am. Selain itu Yusman juga sudah mula memukul isterinya Suraya, malah Suraya juga sudah tak tahan untuk hidup bersama dengan Yusman lagi dan sering meminta cerai. Namun Yusman enggan menceraikannya. Setelah Adham dan Hanan sudah berbaik, Adham memutuskan untuk memperkenalkan Hanan sebagai Isterinya di majlis Annual Dinner Syarikat. Di majlis tersebut, ketika Adham baru nak membuat pengumuman mengenai Hanan, isteri pertama Adham iaitu Rosnaida tiba - tiba muncul. Apa yang bakal berlaku seterusnya?..

Bagi yang terlepas nak baca sinopsis episod - episod awal drama ini, bolehlah klik link di bawah ye..

3 ulasan:

  1. jalan jalan sini :) done follow and done masukkan linklist blog awak dalam bloglist kite :D thank you sudi join segmen azah.

    BalasPadam
  2. Saya pun suka tengok drama ni.. best jugak :D

    BalasPadam



My Random Post