24 Feb 2016

Kelebihan Masuk Tingkatan 6 (STPM)

Assalammualaikum..
Aku dulu pun memang masuk Tingkatan 6 n amik STPM. Dari pengalaman aku, best jer masuk tingkatan 6 / Form 6. Aku pun heran apsal lah ramai pelajar sekarang dalam dilema sama ada nak masuk ke tidak form 6 tu. Macam aku dulu lepas SPM takde banyak pikir pun terus decide ambik form 6. Alhamdulilah Result STPM pun okey n lebih baik dari SPM hehehe. Lepas STPM terus dapat masuk UM terus dengan kos pilihan aku. Bila masuk Form 6 ni aku lebih senang fokus pada pelajaran sebab mata pelajaran xde laa sebanyak SPM n walaupun subjeknya mungkin ada jugak susahnya tapi kalau ada kemahuan n rajin mesti okeynyer. Kelebihan lain masuk Form 6 ni korang boleh tengok gambar kat atas tu. Satu benda je x best bila masuk form 6 sebab korang masih kena berhimpun mcm budak2 kat perhimpunan pagi kat sekolah tu hehehe. Tu jerlaa x best, yang lain semuanya best, tapi sekarang dengar cite dah ada sekolah khas untuk tingkatan 6 n x payah pakai baju sekolah semua dah..

5 ulasan:

  1. betul tu, bila masuk form 6 kene banyak rajin belajar :)

    BalasPadam
  2. Lama sudah tinggalkan zaman frm Six...hhuhuhu..best tu

    BalasPadam
  3. Saya pmr 8a, spm 4a, science subject tak bagus, fizik c+, bio c dan kimia d, add math c dan math a, saya betul2 nak buat medic, saya no choice nak masuk form 6 kerana nak betulkan subject science supaya boleh mencapai cita2 saya, apakah saya boleh score a apabila bagi full effort 200% dari awal kerana waktu spm di asrama penuh terlalu banyak aktiviti sedangkan aaya bukan genius cuma hard working, guru2 asrama penuh anggap semua dah pandai jadi banyak aktiviti dan kurang belajar pun boleh score, yg genius dan tahan lasak kurang tidur tak apa, tapi bukan saya tak cukup tidur dan penat, apakah saya boleh score di stpm saya...please advice as soon as poasible..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo nak ambik kos medic ek, boleh jer score a, asalkan dari lower 6 dah start study hard..sebabnya kebanyakan budak form 6, masa lower 6 diorang semua x brp nak belajar sgt, bila dh masuk upper 6 baru nak kelam kabut study hehe..so better prepare n study dari awal2..

      Padam
  4. Hiii....sy br ja ....dpt...rslt stpm..2016..1,A-,3C...APA blh sy buat...sy.ambil...kmk.& PSV...

    BalasPadam

My Random Post