23 Okt 2019

Tips Putihkan Gigi Menggunakan Kaedah Tradisional




Song Ji Hyo, Senyuman Manis Pelakon Korea Song Ji Hyo, Gambar Hiasan, Tips Putihkan Gigi Menggunakan Kaedah Tradisional,
(gambar hiasan)

Ramai orang inginkan gigi putih bersinar, tetapi tidak semua tahu kaedah tradisional yang terbukti lebih baik berbanding kaedah moden yang banyak menggunakan peralatan canggih. Gigi anda pasti nampak lebih putih berseri selepas mengamalkan tips berikut, selamat mencuba ye..

1 - Makan Makanan Ranggup
Buah - buahan seperti Epal mempunyai Asid Malik, bahan kimia yang sebenarnya kerap digunakan ketika pemutihan gigi. Sayuran seperti Brokoli dan Lobak juga agen pemutih gigi secara semulajadi. Makanan ini boleh mengasingkan gula dan bahan kimia yang menyebabkan kotoran dan kaviti.

2 - Berkumur Selepas Makan
Sisa makanan akan melekat di celah gigi selepas anda menghabiskan hidangan, cuba berkumur dengan secukupnya untuk membuang sisa terbabit. Cara ini boleh mengelakkan kotoran atau gigi berlubang, gigi anda akan nampak lebih berseri dan bebas daripada kotoran.

3 - Gunakan Strawberry
Cuba gosokkan buah Strawberi pada gigi selama seminit, Strawberi bertindak sebagai agen pemutihan semula jadi. Tapi jangan lupa memberus gigi selepas proses itu kerana Strawberi juga mengandungi asid dan gula yang boleh merosakkan gigi.




4 - Makan Kismis

Kismis mempunyai kelebihan sama seperti sayuran ranggup, ia membantu meningkatkan kadar  pengeluaran kelenjar air liur. Pengambilan kismis yang berterusan boleh menghilangkan plak pada gigi dan menghalang plak daripada terus menjangkiti gigi.

5 - Jadikan Susu dan Yogurt Sebagai Diet Harian
Pengambilan susu dan yogurt boleh menjadikan gigi tampak berkilau dan bebas daripada kaviti. Ini berlaku kerana mineral seperti kalsium dan fosforus yang terdapat dalam minuman itu membantu menguatkan enamel pada gigi.

6 - Ambil Sekeping Keju Selepas Makan
Selepas menghabiskan hidangan, jangan lupa makan sekeping keju, pelik tapi benar, pengambilan keju selepas makan dapat menghalang gigi daripada rosak dan menggalakkan pemprosesan enamel yang menjadikan gigi bersinar.

7 - Gunakan Tepung Soda Bikarbonat
Tepung ini adalah agen pemutihan gigi semula jadi selain bertindak membersihkan gigi anda. Apa yang anda perlu buat adalah sediakan pes tepung berkenaan yang dicampurkan dengan air dan secubit garam. Berus gigi anda menggunakan pes ini selama satu minit dan bilas mulut selepas itu, lakukan selama dua kali seminggu.

Jom Baca Ini juga ➔ Raatchasi Filem Tamil Yang Viral Di Malaysia

~ Blog Dari Hati Miss Mulan ~ 

5 ulasan:

  1. wahh thanks info nya..akak follow ye

    BalasPadam
  2. makan strawberry tu tips angelina jolie kan? pernah baca dulu2 kat urtv. hahaha

    BalasPadam
  3. waah makan stroberi eh.. yang mahai2 ni hehe..
    tapi ok je sebab suka. epel n stroberi =D

    BalasPadam



My Random Post