6 Dis 2014

I Miss Merlin

Merlin, Arthur, Rindu, English Series, English Drama, Drama Siri, Morgana, Pelakon, Colin Morgan, Bradley James, Friendship, Magic, King, Wizard,
I Miss Merlin

Rindu dengan cerita Merlin ni, walaupun sampai ke musim kelima saja dan kemudian tamat pada tahun 2012, cerita ini memang beri impak pada orang yang menontonnya. Siapa yang boleh lupa sweet friendship Merlin and Arthur ini kan. Dulu dekat channel Diva Universal selalu ulang cerita Merlin ini dari musim pertama hingga kelima, lepas itu diorang ulang dan ulang lagi. Selama cerita Merlin ini diulang selama itulah aku jadi penonton setia. Sekarang ini diorang dah tak ulang cerita Merlin ini sebab cerita dah lama. Tapi aku masih rindu dengan drama siri Merlin ini. Walaupun cerita ini dah diganti dengan siri baru iaitu Atlantis dan siri - siri baru yang lain, tapi aku rasa macam ada yang kurang dalam drama - drama baru tersebut. Apa pun aku suka tengok drama ini, antara episod yang aku suka ada dalam season 2, 3, 4 dan 5.

Antara episod yang aku suka adalah episod Goblin, tak silap aku episod Goblin ini dalam season 2. Aku suka episod ini sebab ianya kelakar dan suspen juga, apabila Merlin secara tak sengaja melepaskan Goblin dan kemudian Goblin itu menghuru - harakan seluruh Camelot termasuklah menggunakan badan Gaius untuk kepentingannya. Seterusnya aku turut download episod yang Arthur harus melalui satu ujian, dimana dia harus menjalankan pengembaraannya seorang diri untuk mencari sesuatu bagi membuktikan dirinya layak untuk menjadi seorang raja. Namun Morgana meninginkan Arthur mati dalam pengembaraannya, walaubagaimanapun Merlin dan Gwaine datang tepat pada masanya. Seterusnya aku download salah satu episod di musim keempat iaitu episod The Servant Of Two Master. Episod ini best juga sebab Morgana telah gunakan Merlin untuk cuba membunuh Arthur namun Merlin memang cuba untuk bunuh tapi tak berjaya. Arthur pula langsung tak syak apa - apa tentang kelakuan pelik Merlin.

Di musim kelima pula, aku sukakan episod yang Arthur berjumpa dengan ayahnya yang dah mati. Ayahnya kemudian menjadi hantu dan menghuru harakan istana di Camelot. Hal ini menyebabkan Arthur dan Merlin memburu ayah Arthur itu untuk menghantarnya kembali ke tempat yang sepatutnya. Aku tak sanggup nak menonton 2 episod terakhir drama Merlin ini sebab tak sanggup pula nak tengok endingnya yang tragis dan sedih itu. Alangkah bagusnya kalau endingnya jadi happy ending. betul tak?. Apa pun aku harap juga nanti - nanti akan ada drama or movie yg akan menggandingkan semula Bradley and Colin ini. Dulu ada dengar juga diorang nak filemkan Merlin ini tapi tak jadi pula. Tak tahulah kenapa tak jadi, apapun cerita Merlin ini memang menghiburkan dan i will miss Merlin, Arthur, Morgana and all cast. 

Gambar diatas sekali itu credit to https://commons.wikimedia.org 

1 ulasan:

  1. Tapii ending die arthur mati.. X best.. Huhu

    Papaglamz bw di sini. Jom terjah Papaglamz

    Assalamualaikum

    Tahukan anda 3 daripada 100 orang di dunia ini menghidap penyakit migrain? Kajian yang dilakukan oleh World Health Organisation menunjukkan penyakit migrain juge merupakan antara 3 penyakit utama dunia.
    Baca lagi.......

    http://www.papaglamz.com/2014/12/10-fakta-yang-anda-perlu-tahu-tentang.html?m=1

    BalasPadam



My Random Post