5 Dis 2018

Movie Review - Cheese In The Trap




Cheese In The Trap, Movie, Filem, Korean Movie Cheese In The Trap, Korean Movie, Movie Review, Cheese In The Trap Film, Cast, Poster, Pelakon Filem Cheese In The Trap, Park Hae Jin, Oh Yeon Seo, Park Ki Woong, Yoo In Young, Sandara Park, Oh Jong Hyuk, Kim Hyun Jin, 2018,
Movie Review - Cheese In The Trap (Korean Movie)

Movie Cheese In The Trap ini release pada 14 March 2018 yang lalu dan merupakan adaptasi daripada web comic yang popular. Bagi yang tak tahu, sebenarnya sudah ada pun versi drama Cheese In The Trap ini yang disiarkan di channel TVN pada tahun 2016 yang lalu. Namun para pelakon versi drama dan movie memang berbezalah kan, hanya hero dramanya saja iaitu Park Hae Jin dikekalkan untuk berlakon dalam versi filem pula. Antara pelakon filem Cheese In The Trap ini adalah Park Hae Jin, Oh Yeon Seo, Park Ki Woong, Yoo In Young, Sandara Park, Oh Jong Hyuk, Kim Hyun Jin dan ramai lagi. Aku dah tengok kedua dua versi iaitu versi filem dan juga versi drama, jadi bila dah tengok kedua - dua versi memang aku tak dapat lari dari membuat perbandingan antara versi filem dan juga versi drama. Dikatakan Movie Cheese In The Trap ini memang mengikut jalan cerita original web comic tersebut berbanding versi drama.




Tapi versi drama Korea Cheese In The Trap ini of courselah lebih panjang dan perkembangan watak juga lebih mendalam berbanding filem. Cuma bagi aku versi drama macam terlalu fokuskan watak Baek In Ho, malah ending drama Cheese In The Trap itu juga dikritik teruk oleh para penonton, para pelakon juga terutamanya Park Hae Jin turut meluahkan rasa tak puas hati dengan hala tuju wataknya serta ending drama tersebut. Tapi tak sangka juga Park Hae Jin masih sanggup untuk berlakon versi filem pula selepas itu. Bila tengok movie ini turut mengingatkan aku tentang Lee Sung Kyung yang membawakan watak Baek In Ha dalam versi drama. Wataknya dalam drama sangat rare dan gila hingga rasa tak lengkap versi filem tanpa kehadirannya. Namun Yoo In Young berjaya juga membawakan watak Baek In Ha untuk versi filem dengan caranya yang tersendiri. Cuma nampak dia lebih elegan dan tak segila watak Lee Sung Kyung dalam versi dramalah kan.

Kalau dalam versi drama, ending untuk kisah cinta antara Yoo Jung (lakonan Park Hae Jin) dan Hong Seol (lakonan Kim Go Eun) memang tergantung. Manakala dalam versi filem ending movie Cheese In The Trap memang happy ending gitu. Yoo Jung dan Hong Seol (lakonan Oh Yeon Seo) memang sweet gitu, tak banyak konflik dan serabut macam dalam versi drama. Tapi aku tak nafikan versi drama juga ada tarikannya yang tersendiri. Apa pun aku suka dengan watak Yoo Jung tu yang agak misteri gitu dan ada sisi gelapnya yang tersendiri. Scene dia cuba berbaik - baik dan mengorat Hong Seol tu pun adorable sangat sama ada dalam versi filem mahu pun drama. Bagi yang nak layan cerita ini aku sarankan korang tengok saja dua - dua versi, baru korang boleh buat perbandingan gitu. Aku rasa versi movie mahu pun drama ada tarikan yang tersendiri. Aku bagi 7.5/10 bintang untuk Korean Movie Cheese In The Trap ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan



My Random Post