28 Dis 2018

Sinopsis Drama Aku Cinta Dia (TV3)




Aku Cinta Dia, Drama Melayu, Slot Lestary, TV3, Drama Aku Cinta Dia, Senarai Pelakon Drama Aku Cinta Dia, 2018, Watak Pelakon, OST Aku Cinta Dia, Sinopsis Drama Aku Cinta Dia, Cast, Aiman Hakim, Hannah Delisha, Nadia Brian, Ikmal Amry, Fahad Iman, Nasz Sally, Yuna Rahim, Catriona Brian, Fauzi Nawawi, Hafiz Bahari, Elly Mazlein, Zul Huzaimy, Miera Leyana, Natasha Elyzza, Raja Hakim, Idzham Ismail, Poster,
Sinopsis Drama Aku Cinta Dia Slot Lestary TV3

Drama Aku Cinta Dia adalah drama terbaru di slot Lestary TV3 dan sudah mula disiarkan sejak 26 Disember 2018 yang lalu, iaitu setiap Rabu hingga Jumaat, jam 9 malam. Selain itu drama Aku Cinta Dia ini mempunyai 20 episod dan diarahkan oleh Bahri Uma serta diterbitkan oleh Saphire Screen Sdn.Bhd. Rasanya ini kali pertama aku melihat gandingan Aiman Hakim dan Hannah Delisha sebagai hero dan heroin drama. Apa pun jom tengok senarai pelakon drama Aku Cinta Dia serta watak - watak yang mereka bawakan di bawah ini ye..

Watak pelakon Drama Aku Cinta Dia (Lestary TV3)

Aiman Hakim sebagai Affan
Hannah Delisha sebagai Laila
Nadia Brian sebagai Sarina
Ikmal Amry sebagai Akbar
Fahad Iman sebagai Ikhwan
Catriona Brian Ross sebagai Puan Zaity
Fauzi Nawawi sebagai Dr Azhar
Hafiz Bahari sebagai Ili
Elly Mazlein sebagai Rima
Zul Huzaimy sebagai Luq
Nasz Sally sebagai Bib
Yuna Rahim sebagai Isya
Natasha Elyzza sebagai Ariana




Lagu tema drama ini (OST Aku Cinta Dia) bertajuk Hingga Akhir Nanti dan dinyanyikan oleh Neon Band. Kalau tengok dari sinopsis drama Aku Cinta Dia ni, memang nampak menarik jalan ceritanya, para pelakonnya juga best - best belaka, siap shooting kat luar negara lagi tu. Apa pun jom tengok sinopsis drama ini di bawah ye. Selamat membaca.

Sinopsis Drama Aku Cinta Dia Lakonan Aiman Hakim & Hannah Delisha

Mengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Laila dalam meneruskan kehidupannya walaupun cinta yang dibina bersama bakal suaminya, Ikhwan, putus di tengah jalan. Laila kecewa Ikhwan tidak hadirkan diri di majlis pernikahan. Lantas dia membawa diri ke luar negara seorang diri untuk mendapatkan ketenangan hati. Dia juga terpaksa menanggung malu tetapi bernasib baik kerana mendapat sokongan penuh daripada ibunya. Tersalah membuat penempahan bilik adalah antara cabaran yang terpaksa dihadapi Laila setibanya di Amsterdam. Setelah mendapatkan tempat tinggalnya, dia keluar bersiar-siar. Laila berkenalan dengan Sarina, seorang yang peramah dan popular di media sosial Instagram. Laila diberi kesempatan menyewa bilik di rumah penginapan Sarina setelah menceritakan apa yang telah berlaku. Pertemuan Laila bersama Affan yang baru tiba dari Malaysia untuk melawat Sarina telah menemukan Laila dengan instacrushnya itu. Masing-masing tidak tahu sebab sebenar Laila di sana. Mereka bertiga semakin rapat.

Laila membuka cerita kedatangannya ke Amsterdam kerana suka melihat posting Instagram yang dimuat naik Affan. Tanpa diduga, Affan menawarkan diri untuk membawa Laila ke tempat-tempat tersebut.
Affan menunaikan janjinya. Laila hampir lupa kisah yang telah ditinggalkannya di Kuala Lumpur dan dia berasa amat gembira dengan semuanya sehinggalah dikejutkan dengan berita perkahwinan Ikhwan bersama rakan serumahnya sendiri iaitu Nel. Berita ini mengundang sedih dan Laila akhirnya menceritakan perkara itu kepada Affan. Perasaan suka mula timbul. Affan memutuskan untuk melamar Laila dan ingin bernikah secepat mungkin. Laila terkejut dengan lamaran itu. Mereka berkahwin di Amsterdam. Pada masa yang sama, Sarina ingin mencari ayah kandung mereka di Malaysia tetapi tidak mendapat persetujuan dari Affan. Laila pula runsing memikirkan penerimaan keluarganya. Dapatkah Sarina berjumpa dengan ayah kandungnya? Bagaimanakah reaksi Dr. Azhar dan Puan Zaity tentang perkahwinan anak mereka di Amsterdam?

Jom Baca ini juga ➔ Biodata Terkini Nadia Brian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan



My Random Post