27 Dis 2018

Drama Kan Kukejar Cinta Kamu




Kan Kukejar Cinta Kamu, Drama Kan Kukejar Cinta Kamu, Drama Adaptasi Novel, Novel Kan Kukejar Cinta Kamu, Karya Novelis Fauziah Ashari, Slot MegaDrama, Astro Ria, Drama Arahan Yusri Abdul Halim, Sinopsis Kan Kukejar Cinta Kamu, 2018, Cast, Pelakon Drama Kan Kukejar Cinta Kamu, Amyra Rosli, Fendy Bakry, Delimawati, Hafidz Roshdi, Elya Miera, Syamim Farid, Doria Rachel Jolly, Natasya Mahyan, Mia Nasir, Safwan Nazri, Shah Hazvee, Hafizuddin Fadzil, Zarynn Min, Mahmud Alibashah, Rosnah Johari, RJ, OST Kan Kukejar Cinta Kamu, Lagu Hajat By Hael Husaini, Cover Depan Novel Kan Kukejar Cinta Kamu, Poster, Ending Drama Kan Kukejar Cinta Kamu,
Drama Adaptasi Novel Kan Kukejar Cinta Kamu - Slot MegaDrama Astro Ria

Drama Kan Kukejar Cinta Kamu sudah disiarkan di slot MegaDrama Astro Ria sejak 17 Disember 2018 yang lalu dan mempunyai 28 episod. Drama ini juga adalah adaptasi daripada Novel Kan Kukejar Cinta Kamu karya Fauziah Ashari. Selain itu drama Kan Kukejar Cinta Kamu ini disiarkan bagi menggantikan drama Isteri Bukan Untuk Disewa yang telah tamat episodnya. Manakala pengarah drama Kan Kukejar Cinta Kamu ini adalah Yusry Abdul Halim, wah selalu tengok Yusry mengarah filem atau telemovie gitu, kali ini dapat tengok drama arahan Yusry pula. Ini juga adalah kali pertama aku melihat gandingan Fendy Bakry dan Amyra Rosli, nampak sesuai juga diorang dengan watak masing - masing. Apa pun jom tengok senarai pelakon drama Kan Kukejar Cinta Kamu serta watak - watak yang mereka bawakan di bawah ini ye.

Amyra Rosli sebagai Alma Hakim
Fendy Bakry sebagai Mukramin Raiyan
Delimawati sebagai Nek Bonda
Hafidz Roshdi sebagai Huzail
Elya Miera sebagai Dilaila
Syamim Farid sebagai Kalsom
Doria Rachel Jolly sebagai Adelea
Natasya Mahyan sebagai Marlisa
Mia Nasir sebagai Qistina
Safwan Nazri sebagai Faris
Shah Hazvee sebagai Raid
Hafizuddin Fadzil sebagai Datuk Seri Hakim
Zarynn Min sebagai Datin Seri Dhiya
Mahmud Alibashah sebagai Muzzamil
Rosnah Johari sebagai Nazurah
RJ sebagai Zack





Lagu Hajat nyanyian Hael Husaini dijadikan sebagai lagu tema drama ini (OST Kan Kukejar Cinta Kamu). Lebih menarik bila lagu Hajat itu telah dibaladakan, jadi rentaknya tak rancak macam versi original gitu. Sedap juga bila lagu hajat ni dijadikan versi balada gitu. Apa pun jom tengok sinopsis drama ini di bawah ye..


Sinopsis Drama Kan Kukejar Cinta Kamu (slot MegaDrama Astro Ria)


Datuk Seri Hakim, ayah si Alma ni bermusuh dengan datuk Raiyan iaitu Datuk Raqib dan ayah Raiyan, Muzammil. Permusuhan yang dah berpuluh tahun. Datuk Raqib dah meninggal dunia tapi anak - anak masing - masing dah diingatkan supaya jangan dekat sesama sendiri.
Bermusuh mestilah ada sebab kan? Itu misterinya. Cerita bermula apabila Alma ni degil, selamba dan jenis nekad. Bertemu pertama kali dengan Raiyan di Ireland, dia tau Raiyan ni anak dan cucu siapa. Tapi dia berkawan juga. Gatal juga nak bercinta. Raiyan juga tau siapa Alma tapi dia terpikat dengan Alma yang berperangai tak semenggah. Alma pernah curah air ke kepalanya. Raiyan makin jatuh cinta kerana sikap Alma yang bersahaja dan cantik.
Kan Kukejar Cinta Kamu, Drama Kan Kukejar Cinta Kamu, Drama Adaptasi Novel, Novel Kan Kukejar Cinta Kamu, Karya Novelis Fauziah Ashari, Slot MegaDrama, Astro Ria, Drama Arahan Yusri Abdul Halim, Sinopsis Kan Kukejar Cinta Kamu, 2018, Cast, Pelakon Drama Kan Kukejar Cinta Kamu, Amyra Rosli, Fendy Bakry, Delimawati, Hafidz Roshdi, Elya Miera, Syamim Farid, Doria Rachel Jolly, Natasya Mahyan, Mia Nasir, Safwan Nazri, Shah Hazvee, Hafizuddin Fadzil, Zarynn Min, Mahmud Alibashah, Rosnah Johari, RJ, OST Kan Kukejar Cinta Kamu, Lagu Hajat Versi Balada By Hael Husaini, Poster Drama Kan Kukejar Cinta Kamu, Ending Drama Kan Kukejar Cinta Kamu,
Mereka pun bercinta dan tekad nak urai kenapa keluarga mereka bermusuh. Maka, sebelum balik tanah air, mereka bernikah senyap - senyap di Ireland. Konflik bermula bila mereka balik Malaysia. Alma dan Raiyan pulang ke pangkuan keluarga masing - masing. Baru sehari mereka pulang, Raiyan kemalangan yang mengakibatkan dia amnesia. Tiada sesiapa tahu status Alma sebagai isteri Raiyan kecuali Nek Bonda (nenek Raiyan). Maka Raiyan yang amnesia telah disogok cerita keluarga Alma jahat. Namun, Alma berusaha mengejar cinta Raiyan. Alma yang bersahaja, lucu, tekad, degil, menggoda dan redah apa saja demi mengembalikan cinta dan ingatan Raiyan, suaminya.

Namun banyak cabaran yang perlu dilalui Alma, apa yang berlaku seterusnya? dapatkah Alma melalui semua cabaran itu atau dia akan berputus asa untuk terus mengejar cinta Raiyan dan move on? atau masih ada sinar harapan untuk Alma dan Raiyan bersama selamanya?.

2 ulasan:



My Random Post