18 Jun 2018

Telemovie Raya - Jihan Nak Disiplin Anak

Telemovie, Telefilem, Telemovie Raya, Telemovie Jihan Nak Disiplin Anak, 2018, Sinopsis Jihan Nak Disiplin Anak, Pelakon, Jihan Muse, Ungku Hariz, Rania Humaira, Haeriyanto Hassan,
Sinopsis Telemovie Jihan Nak Disiplin Anak (Telemovie Raya)

Selalunya tiap - tiap tahun memang akan ada telemovie tentang Jihan ni dari belum kahwin sampailah yang terbaru dah ada anak hehe. Telemovie Jihan Nak Disiplin Anak ini dah disiarkan di Astro Citra pada hari raya yang kedua, jam 9 malam. Antara pelakon telemovie Jihan Nak Disiplin Anak ini adalah Jihan Muse, Ungku Hariz, Rania Humaira, Haeriyanto Hassan dan ramai lagi. Lawak juga telemovie ini terutamanya telatah adik comel Rania Humaira yang melakonkan watak Princess yang sangat diva okey hehe. Mak bapa Princess ni pula terlalu manjakan anak sampai diorang yang takut dan pening dengan kerenah Princess ni hehe. Apa pun jom tengok sinopsis telemovie ini di bawah ye..

Sinopsis Telemovie Jihan Nak Disiplin Anak (Telemovie Raya)



Mengisahkan Jihan dan Roslan yang sudah mempunyai seorang anak berusia 6 tahun yang digelar sebagai "Princess". Jihan dan Roslan terlalu manjakan anak mereka dan sentiasa mengikut segala kemahuan anak mereka itu. Jihan dan Roslan juga dah mendedahkan anak mereka dengan dunia media sosial, gadget canggih serta alat solek dan menggalakkan princess bercakap dalam bahasa Inggeris. Mereka sekeluarga juga sangat aktif di media sosial terutamanya Instagram. Konflik bermula apabila mak mertua Jihan mengkritik Jihan di media sosial kerana Jihan dan Roslan dah lama tak pulang beraya di kampung. Jihan kemudiannya berazam akan pulang beraya di kampung untuk tahun ini walaupun tahu Princess akan memberontak tak nak balik beraya di kampung. Jihan dan Roslan cuba bertegas dengan Princess tapi tak berjaya, Princess juga sengaja merosakkan kereta ayahnya bagi menghalang mereka pulang ke kampung.



Jihan dan Roslan cuba mendapatkan bantuan khidmat nasihat pakar kanak - kanak yang bernama Mr Chee bagi membantu mereka mengawal tingkah laku Princess yang semakin teruk. Mr Chee menasihatkan mereka supaya merampas ipad dan segala gadget canggih kepunyaan Princess. Tak lama kemudian Princess membuat keputusan drastik untuk keluar dari rumah sebagai tanda protes untuk pada ibu dan ayahnya. Princess kemudiannya tinggal di sebuah motel dan sering mengganggu Receptionist di hotel tersebut dengan pelbagai soalan dan kerenah divanya. Manakala Jihan dan Roslan pula panik mencari Princess yang hilang. Apa yang berlaku seterusnya?.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan



My Random Post