20 Jun 2018

Drama Andainya Takdir 2 Episod 1 & 2

Andainya Takdir 2, Drama Best, TV3, Drama Andainya Takdir 2, Drama Melayu, Drama Bersiri, Sinopsis Episod 1 dan 2, Sinopsis Drama Andainya Takdir 2, Andainya Takdir 2 Cast, Pelakon Drama Andainya Takdir 2, Shukri Yahaya, Nina Iskandar, Puteri Balqis, Mas Khan, Syazuwan Hassan, Faradhiya, Neera Azizi, Sheila Mambo, Idris Mat Diah, Rosnah Mat Haris, Erry Putra, Adiba Yunus, Jasmine Ashraff, Nafiez Zaidi, Putra Amaris, Annie Arifin, Dian P Ramlee, Anne Abdullah, 2018,
Sinopsis Drama Andainya Takdir 2 Episod 1 dan 2 (TV3)

Drama Andainya Takdir lakonan Shukri Yahaya dan Nina Iskandar pernah mencetuskan fenomena di TV3 pada tahun lalu dan kini drama ini kembali dengan musim kedua. Drama Andainya Takdir 2 ini masih mengekalkan pelakon yang sama seperti musim yang terdahulu dan diserikan juga dengan pelakon dan watak yang baru untuk membuatkan Drama Andainya Takdir 2 makin menarik.



Watak Pelakon


Shukri Yahaya sebagai Airil
Nina Iskandar sebagai Fatihah

Puteri Balqis sebagai Aleya

Syazuwan Hassan sebagai Hafiz

Mas Khan sebagai Nizam

Neera Azizi sebagai Sofea

Sheila Mambo sebagai Normah

Idris Md Diah sebagai Jalal

Rosnah Mat Haris sebagai Limah

Dian P Ramlee sebagai Salmah

Annie Ariffin sebagai Norlin
Farahdhiya sebagai Rogayah
Adiba Yunus sebagai Liza
Erry Putra sebagai Muhsin
Putra Amaris sebagais Rozali 
Anne Abdullah sebagai Siah
Jasmine Ashraff sebagai Kak Long

Sinopsis Drama Andainya Takdir 2 Episod 1 dan 2

Mengisahkan tentang Airil yang sudah bercerai dengan Fatihah, namun Airil masih tidak berputus asa mencari jalan untuk memujuk Fatihah untuk kembali padanya dan rujuk semula. Namun Fatihah sudah serik untuk hidup bersama dengan Airil, malah dia juga tidak yakin yang Airil sudah sembuh dengan penyakit barannya itu. Airil terpaksa menyuruh anaknya Aleya untuk memujuk Fatihah supaya menerimanya kembali. Airil juga sentiasa memerhatikan gerak - geri dan gelagat Fatihah dari jauh dan masih berasa sangat marah bila ternampak Fatihah berbual - bual dengan lelaki lain. Muhsin juga masih cuba untuk mengorat Fatihah namun Fatihah sangat bencikan Muhsin kerana Muhsin antara penyebab dia bercerai dengan Airil. Airil juga turut memberikan amaran pada Muhsin supaya tidak menggangu Fatihah lagi. Airil juga sering mencari peluang untuk meluangkan masa bersama bekas isterinya dan anaknya itu namun Fatihah sedar itu semua rancangan Airil yang cuba memujuknya. Sejak bercerai, Fatihah mula sibuk dengan kerja - kerjanya dan tidak sempat meluangkan masa yang cukup dengan anaknya Aleya. Malah Aleya juga menginginkan ayahnya dan ibunya bersatu kembali.



Aleya sentiasa berpakat dengan ayahnya itu untuk memujuk ibunya sekaligus menyatukan mereka berdua kembali. Kadang - kadang Fatihah jadi lembut hati dan terfikir sama ada dia patut menerima Airil semula. Namun orang - orang di sekeliling Fatihah sentiasa menasihati Fatihah supaya tidak kembali pada Aiirl lagi. Mak Airil iaitu Normah masih dengan perangai lamanya suka marah - marah dan cemburu buta manakala adik bongsu Airil iaitu Norlin pula telah diceraikan suaminya Rahmat. Rahmat kini sudah mempunyai isteri baru dan telah mendapat anak, manakala Norlin pula masih tidak dapat move on dan melupakan bekas suaminya itu. Fatihah telah mendapat projek baru dan sering berurusan dengan Nizam dan Nizam juga turut menawarkan Fatihah untuk bekerja dengannya di Terengganu namun Fatihah menolak tawaran itu dengan baik. Manakala Airil pula tidak dapat mengawal perasaan marah dan cemburu melihat Fatihah yang kelihatan rapat dengan Nizam mula bertindak di luar kawalan dengan menyerang dan memukul Nizam. Fatihah yang geram melihat kelakuan Airil mengugut Airil yang dirinya akan berpindah dan bekerja ke Terengganu jika Airil masih berkelakuan seperti itu. Apa yang bakal berlaku seterusnya?.

1 ulasan:

  1. Tengok time raya hari tu tapi tulah dah ingat-ingat lupa kisah Andainya Takdir 1 dulu.

    BalasPadam



My Random Post