29 Jun 2018

Drama Pengantin 100 Hari Episod 1 Hingga 3

Pengantin 100 Hari, Drama Pengantin 100 Hari, Slot Lestary, TV3, Drama Melayu, Drama Bersiri, Sinopsis Drama Pengantin 100 Hari, Pengantin 100 Hari Cast, 2018, Poster, Pelakon Drama Pengantin 100 Hari, Amelia Henderson, Aiman Hakim, Aishah Azman, Zila Bakarin, Edika Yusof, Dato Rahim Razali, Jasmine Suraya, Fazreen Rafi, Ieka Zulkifli, Azhar Amir , Shahriza Mahmud, Hafiyah Hafiz, Fanna Azizan, Sinopsis Episod 1 Hingga Episod 3, Watak Pelakon, Ending Pengantin 100 Hari, OST,
Sinopsis Drama Pengantin 100 Hari Episod 1 Hingga Episod 3

Drama Pengantin 100 Hari ini sudah pun disiarkan di TV3 (slot Lestary) sejak 25 Jun 2018 yang lalu. Pelakon - pelakon Drama Pengantin 100 Hari ini terdiri daripada Amelia Henderson, Aiman Hakim, Aishah Azman, Zila Bakarin, Edika Yusof, Dato Rahim Razali, Jasmine Suraya, Fazreen Rafi, Ieka Zulkifli, Azhar Amir , Shahriza Mahmud, Hafiyah Hafiz, Fanna Azizan dan ramai lagi. Para pelakon drama ini semuanya best - best dan jalan cerita drama Pengantin 100 Hari ini pun nampak menarik gitu. Jadi hari ini aku nak kongsi sinopsis Drama Pengantin 100 Hari ini dari episod 1 hingga episod 3 di bawah ini. Jadi selamat membaca okey.




Sinopsis Drama Pengantin 100 Hari Episod 1 Hingga 3 (Slot Lestary)

Mengisahkan Erina (Amelia Henderson) yang sudah lama ada hati pada Amar (Aiman Hakim) sejak mereka kecil lagi, malah hubungan mereka berdua juga rapat. Walaubagaimanapun Amar tidak pernah mencintai Erina dan menganggap Erina seperti adiknya sahaja, namun ibu Amar iaitu Yasmin (Zila Bakarin) memang sudah lama ingin Erina menjadi menantunya, malah keluarga Erina juga menginginkan Erina berkahwin dengan Amar. Namun Amar sudah jatuh cinta pada wanita lain iaitu Sofia (Aishah Azman) dan ingin berkahwin dengan Sofia. Amar kemudian memujuk ibunya Yasmin untuk membenarkan dirinya berkahwin dengan Sofia dan Amar berjanji akan mengikut segala kehendak ibunya selepas itu. Walaupun berat hati, akhirnya Yasmin membenarkan Amar berkahwin dengan Sofia walaupun dirinya tidak begitu menyukai Sofia dan juga keluarga Sofia yang tidak setaraf dengannya. Yasmin juga terpaksa berpura - pura menyukai Sofia dan cuba melayannya dengan baik. Amar gembira melihat ibunya dapat berbaik dan menerima Sofia menjadi menantunya, Walaubagaimanapun Erina langsung tidak mengetahui yang Amar sudah pun berkahwin dengan Sofia dan menganggap majlis perkahwinannya dengan Amar akan berlangsung tidak lama lagi.



Yasmin pula memberikan hadiah barang kemas dan juga butiknya pada Sofea untuk mengambil hati Sofea. Yasmin sebenarnya merancang majlis pernikahan Amar dan Erina secara senyap - senyap tanpa pengetahuan sesiapa pun, namun semua yang lain menyangka Yasmin tengah merancang majlis resepsi Amar dan Sofia. Keluarga Sofia mula pelik bila kad jemputan ke majlis resepsi perkahwinan Amar dan Sofia tidak diberikan pada mereka. Yasmin pula bersungguh - sungguh memastikan persiapan perkahwinan Erina dan Amar berjalan lancar. Amar yang pergi berjumpa dengan ibunya itu untuk berbincang sesuatu terkejut melihat kad kahwinnya yang tertulis nama Erina dan mula marah - marah dan mengamuk. Amar tidak menyangka ibunya sanggup menipunya dan melakukan semua ini, Amar kemudian berlalu dari situ dengan perasaan marah. Dalam masa yang sama Erina datang ke tempat berkenaan dan berasa pelik dengan kelakuan Amar, namun ibu Amar menyakinkannya tidak ada apa - apa yang berlaku. Yasmin kemudian berasa risau jika Amar pulang ke rumah dan bertemu Sofia dan membawa Sofia lari dari rumah lalu Yasmin bergegas pulang ke rumah. Manakala Amar pula telah dipukul oleh beberapa orang dan pengsan disitu, dia kemudian dibawa ke hospital/

Yasmin yang sampai ke rumah berasa sedikit lega bila Amar belum sampai ke rumah dan Sofea masih tidak tahu apa - apa. Namun Yasmin juga pelik bila Amar lambat balik, tak lama kemudian Yasmin cuba berbincang dengan Sofia dan menceritakan pada Sofia mengenai pertunangan Amar dan Erina ketika kecil dan kebenarannya. Sofia kemudiannya berasa kecewa dan sedih lalu menangis di biliknya. Amar yang sedar di hospital terburu - buru ingin berjumpa dengan isterinya Sofia dan memberitahu ayahnya iaitu Rusdi (Edika Yusof) yang dirinya tidak mahu berkahwin dengan Erina dan dia mahu cepat - cepat berjumpa dengan Sofia. Apa yang bakal berlaku seterusnya.

3 ulasan:

  1. sedihnya lah kalau parents masuk campur hal hati dan perasaan ni

    BalasPadam
  2. ngeri je tajuk cerita.. hehe

    Harap sudi join segmen ejulz :)
    1. SEGMEN Tambah Duit Dengan Kerja PARTIME Dari EJULZ

    BalasPadam



My Random Post