25 Feb 2018

Minions, Despicable Me 3 & The Scorch Trials

Minions, Despicable Me 3 & The Scorch Trials, Movie, Hollywood, Film, Filem, English Movie, English Film, My Review, My Opinion, My Favorite, Cartoon, Kartun, About Me,
Poster By Source, Fair use, Link

Minions, Despicable Me 3 & The Scorch Trials

Memang dah jadi seperti tabiat dan juga hobi untuk aku update dalam blog, setiap filem atau drama yang telah aku tonton. Untuk entry ini aku tak adalah nak review panjang - panjang mengenai 3 filem Hollywood ini, cuma sekadar pendapat aku saja mengenai 3 movie ini. Aku kalau ikutkan bukanlah peminat cerita -  cerita kartun mahu pun anime dan sebagainya, rasanya masa aku kecil dulu, antara kartun yang aku layan adalah seperti Dragon Ball, Sailormoon, Doraemon, Anak - Anak Sidek dan Shin Chan je kot hahaha. Eh lupa pula filem Frozen pun aku suka juga hahaha, Tapi filem seperti Despicable Me, Despicable Me 2, Minions dan juga Despicable Me 3 ini memang seronok pula untuk ditonton sebab lawak juga tengok telatah Gru dan Minions itu, termasuklah dengan anak - anak angkat Gru seperti Margo, Edith dan Agnes itu. Masa tengok filem Despicable Me dan juga Despicable Me 2 itu, aku memang terfikir juga, macam manalah Gru boleh jumpa minions ni semua, dan dari mana asal usul Minions ini. Lepas itu ada filem Minions yang release pada tahun 2015 yang merupakan spin off / prequel pada Despicable Me yang memberi jawapan tentang semua persoalan aku mengenai Minions ini. Menerusi filem itu, barulah tahu macam mana Minions dan Gru boleh berjumpa, plus dalam movie ini juga kita dapat mendengar suara Sandra Bullock untuk watak Scarlet Overkill itu.



Bagi aku Despicable Me 1 dan 2 serta movie Minions ini memang best betul tapi Despicable Me 3 maybe tidak sebagus seperti movie yang terdahulu tapi masih menghiburkan. Lawak pula aku tengok sikap Minions dalam Despicable Me 3 ini, apabila diorang semua boring dan memberontak kerana Gru dah jadi baik dan tak mahu jadi jahat lagi. Lalu minions tu semua slumber gitu je meninggalkan Gru. Dalam movie ini juga Gru tahu dia ada adik - beradik kembar yang bernama Dru dan Gru juga terpaksa menumpaskan musuh barunya yang bernama Balthazar Bratt. Apa pun semua filem tersebut memang seronok untuk di tonton dan kelakar.
Minions, Despicable Me 3 & The Scorch Trials, Movie, Hollywood, Film, Filem, English Movie, English Film, My Review, My Opinion, My Favorite, Cartoon, Kartun, About Me, The Maze Runner, Pelakon, Maze Runner Cast, Dylan O' Brien, Kaya Scodelario, Ki Hong Lee,
Poster By Source (WP:NFCC#4), Fair use, Link

Bagi aku filem The Maze Runner (2014) memang sangat best, suspen dan mendebarkan manakala filem Maze Runner : The Scorch Trials adalah sequel pada siri pertama yang release pada tahun 2015.
Dalam siri kedua ini, diorang masih mengekalkan pelakon - pelakon asal seperti Dylan O' Brien, Kaya Scodelario, Ki Hong Lee dan ramai lagi. Dalam filem ini diorang memang banyak berjalan dan berlari mencari perlindungan yang selamat. Bagi aku filem Maze Runner : The Scorch Trials ini okey cuma tak sebagus seperti filem yang pertama. Namun ramai yang cakap filem ketiga siri ini iaitu Maze Runner : The Death Cure sangat best, ramai yang bagi review positif mengenai siri ketiga filem ini. 

1 ulasan:



My Random Post