7 Feb 2018

Drama Lafazkan Kalimah Cintamu

Drama Adaptasi Novel, Lafazkan Kalimah Cintamu, My Review, My Feeling, Sinopsis Lafazkan Kalimah Cintamu, Pelakon Drama Lafazkan Kalimah Cintamu, Nelydia Senrose, Farid Kamil, Azri Iskandar, Nadiyah Shahab, Adriana Adnan, Farez Ridzwan, Anne Abdullah, Adibah Noor, Nadia Mustafa, OST Lafazkan Kalimah Cintamu, Lagu Kesilapanku Keegoanmu, Dato Siti Nurhaliza,
Drama Lafazkan Kalimah Cintamu Lakonan Nelydia Senrose & Farid Kamil

Selain Drama Kekasih Paksa Rela dan juga Drama Syurga Yang Kedua, aku juga turut menonton Drama Lafazkan Kalimah Cintamu yang disiarkan di Astro Ria sejak 15 Januari 2018 yang lalu. Drama ini disiarkan bagi menggantikan Drama My Coffee Prince lakonan Fattah Amin dan Janna Nick itu. Sejujurnya aku tengok juga drama My Coffee Prince itu, tapi tak lama kemudian TV dekat rumah aku ini rosak hampir dekat sebulan, jadi tak dapat nak menghabiskan menonton drama tersebut. Walaubagaimanapun aku memang teruja menantikan Drama Lafazkan Kalimah Cintamu ini kerana dibarisi pelakon hebat serta ianya juga merupakan adaptasi daripada Novel yang tajuknya juga sama yang merupakan karya novelis terkenal iaitu Siti Rosmizah Semail. Plus aku suka juga gandingan Nelydia dan Farid Kamil itu, sebab nampak sepadan dan sesuai dengan watak masing - masing. Selain Nelydia Senrose dan Farid Kamil, drama ini turut dilakonkan oleh Azri Iskandar, Nadiyah Shahab, Adriana Adnan, Farez Ridzwan, Anne Abdullah, Adibah Noor dan ramai lagi.



Sebelum ini aku pernah dengar cerita yang Uqasha Senrose turut berlakon dalam drama ini tapi mungkin tak jadi kot kan. Bila tengok drama ini memang akan rasa kesian pada watak Tengku Aqilah tu kerana dibenci oleh bapa dan kakak kandungnya sendiri, malah dia juga dibenci oleh suaminya sendiri sebab mereka terpaksa kahwin disebabkan wasiat. Tapi nasiblah suami Aqilah itu iaitu Tengku Ryan akan berubah sikap selepas sedar akan kesalahannya. Di permulaan drama ini hingga sekarang, Nelydia Senrose yang memegang watak Tengku Aqilah sentiasa dimakeup kan dengan makeup yang tebal dan huru - hara hahaha tapi aku fahamlah kenapa dia kena makeup seperti itu sebab dia sengaja berwajah seperti itu kerana tidak mahu ayahnya membenci melihat wajahnya yang seiras ibunya. Watak Tengku Natasha itu memang annoying habis dan mengundang kebencian penonton. Apa pun aku tak sabar nak tengok Ryan berbaik - baik dengan Aqilah tu. Drama Adaptasi Novel Lafazkan Kalimah Cintamu ini mempunyai 32 episod, jadi masih ada konflik yang perlu dihadapi oleh Tengku Aqilah itu. 

Selain itu, aku juga suka dengan Lagu Tema / OST Lafazkan Kalimah Cintamu ini, sebab diorang menggunakan lagu lama yang best iaitu lagu yang bertajuk Kesilapanku Keegoanmu nyanyian Dato Siti Nurhaliza. Lagu tersebut memang sesuai dengan jalan cerita drama ini, setiap kali keluar lagu ini, aku pun akan menyanyi sekali, maklumlah memang dah lama hafal pun lagu Kesilapanku Keegoanmu ni, pendek kata memang layan drama ini.

4 ulasan:

  1. My mom suka gila tengok drama ni.

    BalasPadam
  2. pelakon dia cantik.... best jugak kan layan kalo xde bnda nk buat...kdg otak pon perlu istirehat..

    BalasPadam
  3. haritu dah tengok episod 1 tapi line pulak slow hahaha tak habis layan lagi

    BalasPadam



My Random Post