22 Feb 2018

RV : Resurrected Victims - Korean Movie Review

Review Filem Korea - RV : Resurrected Victims, Korean Movie Review, Filem Korea, Review Filem Korea, 2017, Revival, Revenge, Mystery, Thriller, Pelakon Filem RV : Resurrected Victims, Kim Rae Won, Kim Hae Sook, Sung Dong Il, Jeon Hye Jin, Jang Young Nam, Oh Dae Hwan, Kim Min Jun, RV : Resurrected Victims Poster,
Review Filem Korea - RV : Resurrected Victims

Hari ini aku nak buat Movie Review tentang sebuah Korean Movie yang bertajuk RV : Resurrected Victims / Revival. Filem ini release pada 12 Oktober 2017 dan bergenre misteri and thriller manakala pengarah filem ini adalah Kwak Kyung Taek dan movie ini berdasarkan daripada Novel. Antara Pelakon Filem RV : Resurrected Victims ini adalah Kim Rae Won, Kim Hae Sook, Sung Dong Il, Jeon Hye Jin, Jang Young Nam, Oh Dae Hwan, Kim Min Jun dan ramai lagi. Memang agak excited juga tunggu filem ini release sebab jalan ceritanya nampak menarik dan best gitu. Aku bukanlah peminat tegar Kim Rae Won ini tapi aku memang suka dengan jalan cerita yang berkonsepkan revenge sebab lebih suspen dan banyak plot twist. Plot movie ini juga mengingatkan aku tentang Drama Reunited Worlds lakonan Yeo Jin Goo itu sebab konsep jalan ceritanya hampir sama iaitu orang yang mati boleh hidup semula secara tiba - tiba untuk menyelesaikan apa yang belum selesai. Walaubagaimanapun Drama Reunited Worlds mempunyai jalan cerita yang lebih positif berbanding jalan cerita filem RV : Resurrected Victims yang berkonsepkan pembalasan dendam semata - mata



Berikut adalah Sinopsis Filem RV : Resurrected Victims ini - Mangsa bunuh yang telah mati dikenali sebagai RV, hidup semula dan tiba - tiba muncul di dunia ini untuk membalas dendam dan membunuh pembunuh mereka yang terlepas dari hukuman. Selepas selesai menghukum dan membunuh pembunuh mereka, RV ini atau Resurrected Victims ini akan lenyap semula. 7 tahun yang lalu, Seo Jin Hong telah melihat ibunya dibunuh di depan matanya ketika berlakunya satu rompakan di situ. Suatu hari, secara tiba - tiba ibunya muncul semula di rumahnya mengejutkan semua pihak. Keadaan mula huru - hara bila ibu Seo Jin Hong itu cuba membunuh anaknya sendiri iaitu Seo Jin Hong. Namun cubaan ibunya itu gagal kerana ada ramai yang menghalang, Seo Jin Hong mula keliru tentang sebab ibunya ingin membunuh dirinya, pihak polis juga cuba menyiasat Seo Jin Hong juga, kalau - kalau Seo Jin Hong ada kaitan dengan pembunuhan ibunya itu. 

Scene ketika ibunya cuba membunuh anaknya sendiri itu memang agak mengelirukan dan berjaya buatkan penonton tertanya - tanya sebab ibunya bertindak sedemikian, sekaligus menjadikan Seo Jin Hong itu adalah suspek. Memang ada sedikit plot twist dalam drama ini sebab Seo Jin Hong memang antara punca terbesar ibunya mati. Namun di penghujung cerita barulah Seo Jin Hong tahu sebab dan punca sebenar ibunya mati, sekaligus menyalahkan dirinya. Tapi nak salahkan 100 peratus pada Seo Jin Hong itu pun tak boleh juga, sebab ibunya yang buat keputusan untuk menyelamatkan anaknya itu serta merahsiakan kebenaran dari Seo Jin Hong. Kalau nak tahu apa rahsianya dan apa kebenarannya tu kenalah tengok filem ini okey sebab aku tak naklah bagi spoiler kan. Ending Korean Movie RV : Resurrected Victims ini juga agak sedih dan menyayat hati juga. Boleh dikatakan ending filem ini adalah sad ending. Aku rasakan filem ini kurang dari unsur suspen, tak ada scene yang menakutkan mahu pun mengejutkan tapi masih menghiburkan. Jadi secara keseluruhannya aku bagi 6 Bintang dari 10 Bintang untuk filem ini.

Poster Filem di atas credit to Asianwiki

5 ulasan:

  1. Cik ila memang suka tgk kim rae won berlakon. Baru tengok sikit je cerita ni. Scene Seo sampai rumah kakak dia dan nampak mak dia. Boleh sambung balik lah lepas ni.

    BalasPadam
  2. Salam, hadiah topup giveaway by fazz dah dihantar. Dapat tak? Btw maaf lambat.

    BalasPadam
  3. Wahhh terbaik.. Best je movie mcm ni.. Dah mati blh idup semula. Menarik ni.

    BalasPadam
  4. kalau saya minat korea dah lama dah tengok ni.

    BalasPadam



My Random Post