6 Apr 2023

Drama Nenek Bongkok Tiga Lakonan Hun Haqeem dan Meerqeen



Drama Nenek Bongkok Tiga, Drama Original Viu Malaysia, Sinopsis Drama Nenek Bongkok Tiga, Drama Nenek Bongkok Tiga Episod 1 Hingga 10, Drama Nenek Bongkok Tiga Full Episode, Pelakon - Pelakon Drama Nenek Bongkok Tiga, Hun Haqeem, Meerqeen, Sara Mack Lubis, Sara Ali, Syafie Naswip, Fimie Don, Sherie Merlis, Sofea Jane,
Drama Nenek Bongkok Tiga Lakonan Hun Haqeem dan Meerqeen 

Drama Nenek Bongkok Tiga telah pun disiarkan di Viu Malaysia sejak 9 Februari yang lalu hingga 30 Mac 2023 sebanyak 10 episod. Antara pelakon drama Nenek Bongkok Tiga ini adalah Hun Haqeem, Meerqeen, Sara Ali, Syafie Naswip, Fimie Don, Sara Mack Lubis, Sherie Merlis, Sofea Jane, Raykarl Iskandar, Syazwan Zulkifly, Ashraf Muslim dan ramai lagi. Barisan pelakon pun memang dah best, plus jalan ceritanya yang seram memang buat aku tertarik nak menonton drama ini. Zaman 90 an dulu, game nenek si bongkok tua ni memang sering dimainkan oleh kanak - kanak. Tapi kreatif juga dari lagu permainan tu diorang buat jadi drama gitu. Hun Haqeem dan Meerqeen dalam satu drama kenalah tengok, betul tak hehe. Plus Meerqeen dalam drama ni agak jahat sikitlah masa awal - awal tu, percakapan dia kasar dan suka cari gaduh je. Watak Syafie Naswip tu memang buat aku geram, dari penakut nak bunuh diri bagai boleh berubah jadi psiko pula. Manakala watak Hun Haqeem ni memang baik tapi kesian bila dia terpaksa berkorban gitu. Sinematografi drama ni memang cantik sebab ada CGI semua, para pelakon pun banyak kena berlakon kat green screen especially scene - scene macam atas jeti tu. Paling best of courselah dengan kehadiran pelakon senior seperti Sofea Jane dan Sherie Merlis. Apa pun jom tengok sinopsis drama ini di bawah okey..




Sinopsis Drama Nenek Bongkok Tiga Lakonan Hun Haqeem dan Meerqeen - Astro Ria / Viu

Lapan orang telah diculik dan dijadikan tebusan dalam sebuah rumah agam di Hutan Bukit Luruh, yang cukup dikenali sebagai lokasi orang hilang. Satu-satunya penghuni rumah agam tersebut, Nenek menuduh sekumpulan ini menceroboh kawasan yang dimiliki oleh satu entiti yang dikenali sebagai Tuan Tanah. Untuk keluar daripada rumah agam tersebut, mereka perlu melakukan beberapa cabaran seperti bermain permainan tradisional masyarakat Melayu. Pada awalnya, kumpulan ini saling bekerjasama, tetapi cabaran yang ditetapkan oleh Tuan Tanah misteri kemudiannya memaksa mereka untuk mengkhianati satu sama lain untuk terus hidup. Akhirnya mereka sedar yang mereka perlu jadi pengganti nenek dan menjadi penjaga tuan tanah. Kalau tidak mereka yang perlu jadi makanan untuk tuan tanah. Siapa yang dipilih untuk menjadi penjaga tuan tanah dan siapa yang perlu dikorbankan? dapatkeh kesemua mereka keluar dari tempat itu dengan selamat?..


2 ulasan:



My Random Post