13 Jan 2018

Kontroversi Farid Kamil

Farid Kamil, Kontroversi Farid Kamil, Menampar Polis, Isu Dadah, Di Tahan Reman, Pelakon, Artis Malaysia,
Kontroversi Farid Kamil

Kalau sebelum ini kecoh pasal isu Iqram Dinzly tapi sekarang ini kecoh pula isu mengenai Farid Kamil mengenai kontroversinya berikutan penahanannya sebab menampar seorang anggota polis trafik dan menendang dua orang awam kini ditahan reman selama 4 hari. Malah polis turut mengesahkan yang Farid Kamil turut positif dadah. Aku seperti yang lain memang terkejut besar bila membaca berita tentang Farid Kamil ini di Internet. Aku dapat tahu pasal ini di blog blogger lain, awalnya memang macam tak percaya pula sebab ingatkan ianya mungkin gimik lakonan, atau pun mungkin sinopsis terbaru filem terbarunya kot. Kemudian aku buka Twitter pula, masa ini nama Farid belum trending di Twitter lagi, jadi aku search sajalah nama Farid Kamil and then aku baca tweet - tweet netizen pasal isu Farid ini. Bila buka Twitter hari ini, nama Farid Kamil dah trending, macam - macam spekulasi yang dibuat oleh orang ramai, ada yang cakap Farid kena buatan oranglah, kena aniayalah dan macam - macam lagi. Tambahan lagi dia juga dikatakan berkelakuan pelik dan aneh.



Tapi rata - ratanya ramai yang terkejut pasal hal ini, yela tak sangka pula jadi macam ini kan, sebab sebelum ini Farid Kamil tak pernah ada kontroversi sangat pun, malah dia juga baru dapat gelaran "Dato" pula tu, disamping drama terbaru lakonannya iaitu Lafazkan Kalimah Cintamu akan disiarkan di Astro Ria pada 15 Januari 2018 ini. Jadi memang tak sangka pula Farid akan buat hal, selain itu pelakon Ridzuan Hashim juga turut mendakwa Farid juga turut menamparnya di lokasi pengambaran pada hari kejadian. Bila dah jadi macam ini, aku rasa kasihan pula pada isteri dan anak - anaknya, especially Diana Danielle yang terpaksa berdepan dengan media yang nak kan statementnya pasal isu suaminya itu. Aku juga teringin nak dengar penjelasan Farid Kamil sendiri mengenai kontroversinya itu dan apa yang terjadi sebenarnya dan kenapa dia bertindak sedemikian?. Apa pun buat masa ini, elok kita semua bersangka baik sajalah kan.

Gambar di atas credit to BH Online..

2 ulasan:

  1. terkejut jugak semalam bila macam ada kawan share dalam FB..mula-mula ingatkan lakonan semata-mata..tapi rupanya betul.. harap adalah perjelasan tentang isu nie..sebab sebelum nie pun dia memang tak ada kontrovesi macam nie

    BalasPadam
  2. Hanya Farid Kamil tahu mengapa beliau bertindak demikian.
    Agak terkejut juga dengan berita ini..

    BalasPadam



My Random Post