18 Jan 2018

Episod 8 Hingga 11 Kekasih Paksa Rela

Drama Kekasih Paksa Rela, Slot Akasia, TV3, Drama Kekasih Paksa Rela Episod 8 Hingga Episod 11, Sinopsis Drama Kekasih Paksa Rela Episod hingga Episod 11, Cinta, Perkahwinan, Poligami, Rangkuman Sinopsis Episod 8 Hingga 11, Pelakon Drama Kekasih Paksa Rela, Remy Ishak, Ain Edruce, Intan Najuwa, Dayang Areeda, Afzan Rahman, Emelda Rosemila, Fizz Fairuz, Fatin Afeefa, Episod 8 Hingga 11,
Sinopsis Drama Kekasih Paksa Rela Episod 8 Hingga Episod 11

Agak terlewat sikit untuk post entry mengenai episod terlatest Drama popular Slot Akasia iaitu Kekasih Paksa Rela ini sebab internet problem pula masa hujung minggu hari itu. Drama Kekasih Paksa Rela minggu ini dah masuk episod ke 12, 13,14 dan 15. Tapi untuk entry ini aku share rangkuman sinopsis untuk episod minggu lalu iaitu episod ke 8 hingga ke 11. Sekarang ini memang ramai yang demam Drama Kekasih Paksa Rela ini. Antara Pelakon Drama Kekasih Paksa Rela ini terdiri daripada Remy Ishak sebagai watak Adham, Ain Edruce sebagai Rosnaida, Intan Najuwa sebagai Hanan Khaira, Dayang Areeda sebagai Shiqin, Afzan Rahman sebagai Firdaus, Emelda Rosemila sebagai Suraya, Fizz Fairuz sebagai Yusman, Fatin Afeefa sebagai Zilla dan ramai lagi. Di episod 11 drama ini, banyak scene - scene sweet antara Adham dan juga Hanan hehe. Apa pun jom tengok sinopsis cerita ini i bawah ye.

Sinopsis Drama Kekasih Paksa Rela Episod 8 Hingga Episod 11
Hanan mula cemburu melihat betapa rapatnya Adham dan juga Nonie yang merupakan anak saudara Mak Senah. Zila yang merupakan satu – satunya kawan baik Hanan akhirnya mengetahui bahawa Hanan sudah pun bernikah dengan Adham. Zila juga menyuruh Hanan untuk belajar cara makeup supaya dapat memikat hati Adham. Selepas dari itu Hanan mula mengenakan makeup di wajahnya. Tak lama kemudian Hanan terdengar Nonie mengkritik cara makeupnya dan membuatkan Hanan memarahi Nonie. Adham kemudiannya memarahi Hanan atas kelakuannya itu. Sejak dari itu Hanan mula merajuk dengan Adham manakala Shiqin pula meminta pertolongan daripada Adham dan akhirnya Shiqin bermalam di rumah Adham itu. Keesokannya Shiqin sengaja menyakitkan hati Hanan dengan membandingkan dirinya dengan isteri Adham iaitu Ros, malah Shiqin turut menyatakan yang Hanan telah menyusahkan Adham selama ini. Hanan berasa sedih dan sedar dirinya tak layak untuk Adham dan akhirnya meminta cerai pada Adham.
Hanan kemudiannya ingin menumpang rumah Zila serta ingin mencari kerja manakala Adham pula tak nak menceraikan Hanan.  Kemudian Adham membuat kejutan pada Hanan dengan menyediakan makan malam yang romantik buat mereka berdua. Makan malam mereka kemudiannya diganggu oleh Shiqin yang tiba – tiba datang ke rumah Adham atas urusan kerja. Hanan kemudiannya berasa marah dengan Adham dan juga Shiqin, walaubagaimanapun keesokan harinya Adham mengajak Hanan untuk keluar makan bagi menyambung perbincangan mereka yang tergendala disebabkan kedatangan Shiqin. Hanan bersetuju dan pergi sendiri ke tempat tersebut, namun terjumpa Shiqin di tempat makan tersebut. Shiqin tahu yang Adham akan berjumpa Hanan di situ, lalu Shiqin sengaja menghina Hanan dan membuatkan Hanan terasa hati dan sedih lalu pergi dari situ dan terus ke rumah Zila. Shiqin kemudiannya mengajak Adham untuk keluar makan, tapi Adham menolak dengan alasan dia sudah makan. Shiqin yang benggang dengan penolakan Adham itu akhirnya berterus – terang yang dia tahu Adham tak jadi keluar makan dengan Hanan.


Adham sangat marah dengan perbuatan Shiqin pada Hanan dan memutuskan yang mereka hanya akan berurusan atas urusan kerja saja dan bukan lagi kawan baik
. Hanan kemudiannya bermalam di rumah Zila. Keesokan paginya, Hanan mengajak Zila  menemannya untuk mencari kerja. Namun mereka terkejut melihat Adham sudah menunggu di kawasan perumahan Zila itu.  Adham kemudian menarik tangan Hanan untuk mengikutnya ke suatu tempat. Rupa – rupanya Adham membawa Hanan untuk pergi bercuti ke Indonesia. Secara kebetulan Rosnaida / Ros yang merupakan isteri pertama Adham turut berada di Indonesia atas urusan kerja. Malah, dirinya turut terlihat Adham dan cuba mengejarnya, tapi akhirnya tidak menjumpai Adham. Kemudian Adham sekali lagi menyediakan makan malam yang romantik buat Hanan. Kali ini Adham berterus – terang ingin memulakan hidup baru dengan Hanan serta menyuruh Hanan supaya jangan memanggilnya dengan panggilan “Pakcik” lagi. Selepas dari itu, hubungan Adham dan Hanan makin baik dan mesra. Tak lama lepas itu, Hanan mengajak Adham untuk island hopping dan Adham setuju dengan rancangan Hanan itu. Namun di saat – saat akhir, Adham ada kerja pula dan membuatkan Hanan sedikit kecewa.
Adham juga tak sangka yang Hanan akan pergi seorang diri untuk islang hopping itu tanpa memberitahunya mahu pun ditemani sesiapa. Hal ini amat membimbangkan Adham dengan keselamatan Hanan.

Bagi yang terlepas nak baca sinopsis episod - episod awal drama ini, bolehlah klik link di bawah ye..

1 ulasan:

  1. tak pernah tgk crita ni.. belum ada kesempatan lg.. hmmm..

    BalasPadam



My Random Post