25 Nov 2017

Drama My Coffee Prince Lakonan Fattah Amin & Janna Nick

Drama My Coffee Prince, Astro, Pelakon Drama My Coffee Prince, Fattah Amin, Janna Nick, Fahrin Ahmad, Diana Danielle, Daiyan Trisha, Zain Hamid, OST My Coffee Prince, Coffee Prince Korean Drama, Gong Yoo, Yoon Eun Hye, Kim Jae Wook, My Opinion, My Feeling, Remake,
Drama My Coffee Prince Lakonan Fattah Amin dan Janna Nick

Drama Popular Korea Selatan Coffee Prince atau The 1st Shop Of Coffee Prince yang disiarkan pada tahun 2007 telah diremake semula atau diadaptasi menjadi drama Melayu dengan tajuk My Coffee Prince. Drama My Coffee Prince ini akan disiarkan di Astro Ria bermula 27 November 2017 nanti, bagi menggantikan Drama Red Velvet yang telah tamat episodnya. Hero dan Heroin Drama My Coffee Prince ini mestilah Fattah Amin dan Janna Nick manakala pelakon asal versi Korea pula adalah Gong Yoo dan Yoon Eun Hye. Selain Malaysia, drama Coffee Prince ini telah pun diremake semula oleh negara - negara lain seperti Thailand, Filipina dan juga China. Antara pelakon lain yang turut berlakon dalam drama ini adalah Fahrin Ahmad, Diana Danielle, Daiyan Trisha, Zain Hamid dan ramai lagi. Selain itu drama ini mempunyai 28 episod dan diarahkan oleh Michael Ang.



Walaupun di peringkat awal, ramai yang tidak bersetuju Fattah Amin melakonkan watak Gong Yoo itu, tapi dah tertulis rezeki Fattah kan. Malah kejayaan Drama - Drama Fattah Amin yang terdahulu seperti Suri Hati Mr Pilot dan Hero Seorang Cinderella memungkinkan Drama Coffee Prince ini juga akan turut berjaya seperti dramanya yang lain. Ini ditambah lagi dengan gandingan baru Fattah Amin dan Janna Nick membuatkan drama ini agak menarik. Teringin juga nak tengok gandingan Fattah dan Janna Nick ini, adalah gandingan mereka juga akan serasi seperti gandingan Fattah dan Neelofa dulu dan juga gandingan Fattah dan Fazura. Plus Janna Nick juga popular dan mempunyai ramai peminat. Apa pun aku memang suka dengan lakonan Janna Nick ini sejak drama Jodoh Musim Pertama lagi, dan Janna Nick memang pilihan yang sesuai untuk membawakan watak lakonan Yoon Eun Hye itu.

Sejujurnya aku sendiri tidak menonton kesemua episod Drama Korea Coffee Prince itu, cuma aku pernah tengok beberapa episod awal saja. Jadi aku tak dapatlah nak buat perbandingan nanti antara kedua - dua drama ini. Walaubagaimanapun, aku yakin drama ini nanti pasti akan mendapat sambutan hangat dari penonton terutamanya bagi peminat Fattah Amin dan juga Janna Nick. Lebih menarik apabila Lagu OST Coffee Prince ini dinyanyikan sendiri oleh Janna Nick yang bertajuk Sebentar Saja.

2 ulasan:

  1. Salam singgah sini lagi :)

    btw, jom join GA saya

    http://www.akuseorangtraveler.com/2017/11/give-away-hadiah-misteri-dari-astraveler.html

    BalasPadam



My Random Post