30 Apr 2019

Novel Curi - Curi Cinta Karya Siti Rosmizah




Curi - Curi Cinta, Novel Curi - Curi Cinta, Drama Curi - Curi Cinta, Karya Siti Rosmizah, Drama Adaptasi Novel, Drama 28 Episod, Baca Online Novel Curi - Curi Cinta Bab 1 Hingga Bab 7, Novel Online Curi - Curi Cinta, Drama Melayu, Drama Melayu Astro Ria 2019, Drama Melayu 2019, Curi - Curi Cinta Cast, Pelakon Drama Curi - Curi Cinta, Aiman Hakim, Zahirah Macwilson, Talha Harith, Uyaina Arshad, Melanie Tan, Adam Lee, Fauziah Nawi, Izzue Islam, Haneesya, Pablo Amirul, Azri Sabri, Farisha Irwayu, Cover Depan Novel Curi - Curi Cinta,
Baca Online Novel Curi - Curi Cinta (Drama Adaptasi Novel)

Novel Curi - Curi Cinta karya Siti Rosmizah telah pun diadaptasikan menjadi drama bersiri 28 episod yang akan disiarkan di Slot MegaDrama Astro Ria bermula 29 April ini. Pelakon Aiman Hakim dan Zahirah Macwilson akan menjadi teraju utama drama Curi - Curi Cinta ini. Aiman Hakim akan memegang watak sebagai Daniel Hakim manakala Zahirah Macwilson akan melakonkan watak sebagai Intan Raihana. Berbalik pada novel ini pula, novel Curi - Curi Cinta ini diterbitkan pada tahun 2013 kalau aku tak silaplah dan sinopsis novel ini nampak menarik juga. Sambil - sambil tengok drama Curi - Curi Cinta di TV tu, korang juga boleh baca online versi novelnya, cuma babnya tak banyaklah, sikit je, kalau nak baca lebih lanjut sila dapatkan novel ini di pasaran ye. Nak baca novel Curi - Curi Cinta secara online? caranya korang hanya perlu klik link di bawah sekali tu ye. Sebelum tu jom tengok watak - watak pelakon drama Curi - Curi Cinta di bawah ini beserta sinopsis novelnya sekali. Selamat membaca okey.

Aiman Hakim sebagai Daniel Hakim
Zahirah Macwilson sebagai Intan Raihana
Fauziah Nawi sebagai Puan Asmah
Talha Harith sebagai Iskandar
Uyaina Arshad sebagai Fariza
Adam Lee sebagai Badrul
Melanie Tan sebagai Peggy
Izzue Islam sebagai Suratman Suparjo
Haneesya sebagai Tina
Azri Sabri sebagai Ramli
Farisha Irwayu sebagai Pn Sri Haida
Ku Fridah sebagai Mak Long Sapiah
Pablo Amirul sebagai Adli





Sinopsis Novel Curi - Curi Cinta Karya Siti Rosmizah

“Kalau dah susah sangat, hantar aje rumah orang tua! Lagipun bila adik kahwin nanti suami adik tu mestilah orang kaya jangan haraplah adik nak kahwin dengan orang miskin. Orang kaya nak ke terima mak mentua macam tu? Abang Is, doa ajelah setiap hari biar tuhan panjangkan umur abang Is. Kalau boleh biar mak yang mati dulu dari abang Is. Jalankan tanggungjawab dulu jangan senang aje nak lepaskan beban kat orang lain!”.

Ya Allah! Terkedu Iskandar mendengarnya. Kenapa perangai adiknya sampai sebegitu rupa? Biadap! Kurang ajar! Berlagak! Sombong! Itulah Intan Raihana. Buang emak, buang saudara kerana duit dia sanggup lakukan apa saja. Perancangan diatur. Daniel Hakim harus menjadi miliknya!

“Hei! Kalaulah niat awak nak tackle saya, sebab berangan nak jadi bini orang kaya. Mulai hari ni! Detik ni! Awak campak terus niat awak tu! Sebab saya akan pastikan, sampai saya mati pun awak tak akan jadi isteri saya!” Itu kata Daniel pada Intan. Namun perancangan tuhan tiada siapa boleh menghalangnya. 

“Saya akan bertanggungjawab Is. Saya akan bernikah dengan Intan. Itu janji saya.” Tegas jawapan Daniel. Namun jelas kelukaan pada setiap patah katanya. Dendam Daniel berlingkar di hati. Janjinya! Intan Raihana akan memamah segala perbuatannya nanti! 

Curi - Curi Cinta, Novel Curi - Curi Cinta, Drama Curi - Curi Cinta, Karya Siti Rosmizah, Drama Adaptasi Novel, Drama 28 Episod, Baca Online Novel Curi - Curi Cinta Bab 1 Hingga Bab 7, Novel Online Curi - Curi Cinta, Drama Melayu, Drama Melayu Astro Ria 2019, Drama Melayu 2019, Curi - Curi Cinta Cast, Pelakon Drama Curi - Curi Cinta, Aiman Hakim, Zahirah Macwilson, Talha Harith, Uyaina Arshad, Melanie Tan, Adam Lee, Fauziah Nawi, Izzue Islam, Haneesya, Pablo Amirul, Azri Sabri, Farisha Irwayu,

“Kau ingat aku nak percaya lagi cerita bohong kau tu! Aku tau kau dah terdesak nak ikat aku! Kau goda aku! Kau buat aku jatuh cinta dengan kau dan akhirnya aku tersungkur di kaki kau! Aku akui memang aku dah cintakan kau! Tapi dengan apa yang kau dah buat dekat aku! Mulai saat ini, cinta aku dah mati buat kau! Aku tak akan terima anak tu! Sebab perempuan macam kau bukan saja tak layak jadi bini aku! Tapi kau juga tak layak nak jadi ibu pada anak aku! Aku tak nak anak aku lahir dari rahim perempuan macam kau! Hambur Daniel sepuas hatinya. 

Ya Allah! Luluh hati Intan mendengarnya. Kejamnya lelaki ini? Tanpa dapat dikawal air mata menitis tanpa henti. 

“Adik tahu memang manusia tu tak sempurna mak. Sebab adik pun pernah buat kesilapan yang cukup besar dalam hidup adik. Adik kecewakan mak, adik kecewakan abang Is. Tapi akhirnya adik berubah mak. Dia janji nak mulakan hidup baru dengan adik. Tapi mana janji dia mak? Dia campak adik macam kucing kurap! Adik benci dia mak! Adik benci dia! Dia tak layak jadi suami adik! Lelaki ini dah mati dalam hidup adik! Kini Daniel Hakim memamah perbuatannya pula. Terlajak perahu boleh diundur terlajak kata inilah padahnya! Curi-curi cinta hanya itu yang mampu dilakukannya. Hati Intan telah mati buatnya! Berdoalah moga cinta Intan Raihana akan menjadi miliknya jua..



2 ulasan:



My Random Post