21 Jan 2018

Sinopsis Syurga Yang Kedua Episod 25 Hingga 29

Syurga Yang Kedua, Drama Syurga Yang Kedua, Astro, Drama Melayu, Drama Best, Drama 70 Episod,  Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 25 Hingga Episod 29, Watak Pelakon, Vivy, Sabrina, Daniel, Dato Sherry, Delaila, Poligami, Pelakon Drama Syurga Yang Kedua, Fasha Sandha, Elizad Sharifuddin, Zarul Husin, Azizah Mahzan, Fazlina Ahmad Daud, Dato Jalaluddin Hassan, beego, Afifah Nasir, Dynas Mokhtar,
Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 25 Hingga Episod 29

Diam tak diam dah masuk episod ke 29 dah Drama Syurga Yang Kedua ini, highlight utama drama ini untuk minggu ini adalah pasal anak Vivy dan juga anak angkat Sabrina. Makin complicated drama ini, aku tak boleh bayang macam manalah reaksi dan tindakan Sabrina apabila mengetahui semua orang menipunya hidup - hidup hahaha. Aku juga tak sabar nak tengok reaksi Dato Sherry apabila mengetahui baby Yusof itu bukanlah cucu kandungnya yang sebenar hahaha. Aku rasa perwatakan dan personaliti Vivy juga dah mula berubah dari lemah - lembut menjadi makin berani. Manakala watak Sabrina pula memang maintain baik saja. Lakonan para pelakon drama Syurga Yang Kedua ini iaitu Fasha Sandha, Elizad Sharifuddin, Zarul Husin, Azizah Mahzan, Fazlina Ahmad Daud, Dato Jalaluddin Hassan, beego, Afifah Nasir, Dynas Mokhtar memang terbaik. Apa pun jom baca Rangkuman Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 25 Hingga Episod Terkini iaitu episod ke 29. Selamat Membaca ye.

Rangkuman Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 25 Hingga Episod 29

Vivy yang menghilangkan dirinya secara tiba - tiba membuatkan Daniel menjadi pening kerana tidak menjumpai Vivy walaupun telah mencarinya di merata tempat. Sabrina turut risau dan susah hati memikirkan keadaan Vivy yang sedang sarat mengandung. Vivy akhirnya telah selamat melahirkan anak perempuan yang dinamakannya Alia. Vivy sukar nak berpisah dan menyerahkan anaknya itu pada Auntie Som namun terpaksa juga menyerahkan Alia pada Auntie Som itu. Manakala Dato Sherry masih gagal memujuk Delaila supaya tidak berkahwin dengan Azril. Bagi Azril pula, dia sengaja ingin berkahwin dengan Delaila untuk mengenakan Dato Sherry itu, hakikatnya Azril hanya mencintai Vivy. Setelah berfikir panjang, Vivy akhirnya menelefon Daniel dan menyuruh Daniel untuk menjemputnya pulang. Dato Sherry begitu gembira kerana impiannya untuk mendapat cucu lelaki tercapai. Azril pula cuba untuk mengajak Vivy lari dari rumah itu, namun Vivy enggan melayan kerenah Azril itu. Sabrina turut melawat Vivy dan anaknya itu yang bernama Yusof, selain itu, Puteri pula secara tak sengaja melihat Daniel memeluk Vivy dan mula bertanyakan tentang hal tersebut.

Dato Sherry pula memarahi Sabrina kerana membawa anak angkatnya Adam datang ke rumah berkenaan. Bagi Dato Sherry, Adam bukan cucunya kerana tidak tahu asal keturunannya. Sabrina berasa sedih dan kecewa dengan sikap Dato Sherry pada anak angkatnya itu. Selain itu, Dato Sherry juga bercadang untuk menghantar Puteri bersama dengan Diana untuk belajar ke luar negara iaitu di London. Manakala Vivy pula mula merindui anak kandungnya itu manakala Dato Sherry pula sering mengawal serta menjaga baby Yusof dan menyukarkan Vivy untuk meluangkan masa dengan Yusof. Sabrina mula sedih dan terasa hati dengan sikap Daniel yang melebihkan anak Vivy berbanding anak angkat mereka Adam. Namun Daniel pandai memujuk dan mengambil hati Sabrina kembali. Tak lama kemudian Sabrina membawa Adam ke rumah Dato Sherry untuk melawat Vivy yang tengah berpantang itu. Sabrina meninggalkan Adam di ruang tamu dan pergi ke bilik Vivy, Delaila turut berada di ruang tamu itu dan merupakan orang terakhir di ruang tamu itu sebelum Adam dijumpai mati disitu. Namun Delaila menafikan yang dia bersalah dan dia tidak tahu apa yang berlaku pada Adam itu. Sabrina berasa sangat sedih dengan kematian Adam.



Auntie Som mendapat idea yang bernas untuk mendekatkan Vivy dengan anak kandungnya itu, iaitu dengan menjadikan anak Vivy itu sebagai anak angkat Sabrina dan Daniel yang baru
. Auntie Som dan Vivy kemudiannya bertemu di klinik lalu auntie Som menerangkan ideanya itu pada Vivy. Selain itu, Azril pula membawa Puteri untuk berjumpa Sabrina, Puteri tak mahu berpisah dengan Sabrina, malah Sabrina juga sanggup untuk menjaga Puteri jika Azril membenarkannya. Namun Azril pula sudah nekad untuk mengikut cakap Dato Sherry untuk menghantar Puteri belajar ke London. Akhirnya Sabrina memujuk Puteri untuk mendengar cakap ayahnya itu dan menyakinkan Puteri yang mereka masih boleh berhubung, walaupun Puteri dah ada di luar negara nanti. Auntie Som pula telah menghantar anak kandung Vivy iaitu baby Alia ke rumah perlindungan dan Vivy pula boleh melawat baby Alia pada bila - bila masa saja. Kebetulan Sabrina juga sering singgah ke rumah perlindungan tersebut untuk membuat kerja - kerja amal dan akhirnya Sabrina berjumpa dengan baby Alia itu. Sabrina tertarik dan suka dengan baby Alia itu manakala Diana pula sedih apabila mengetahui kekasihnya itu akan berkahwin tak lama lagi.

Sabrina menceritakan tentang Baby Alia pada Vivy dan teringin untuk mengambil Alia itu menjadi anak angkatnya tapi dia risau dengan penerimaan Daniel dan juga Dato Sherry. Vivy berjanji akan memujuk Dato Sherry bagi pihak Sabrina. Tak lama kemudian Vivy cuba menyakinkan Daniel dan Dato Sherry untuk bersetuju dan membenarkan Sabrina untuk mengambil baby Alia sebagai anak angkatnya yang baru. Manakala Sabrina pula menyuarakan rasa tidak puas hatinya pada Daniel tentang layanan Dato Sherry yang berlebihan pada anak Vivy iaitu baby Yusof. Tapi Daniel berjaya memujuk Sabrina untuk berfikir positif saja. Apa yang bakal berlaku seterusnya?. Bagi yang terlepas nak baca sinopsis drama ini dari episod - episod awal, bolehlah klik link dibawah ini ye.

5 ulasan:

  1. Tak follow dari awal drama ni. huahua.

    BalasPadam
  2. makin jauh dah drama ni. Haritu baru layan sampai episod 7 hahaha

    BalasPadam
  3. cerita tv berapa ni? alamak. kita jarang tengok tv :'D

    jemput join segmen azah : http://zaza96.blogspot.my/2018/01/pencarian-bloglist-2018.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. cerita ni tayang kat astro prima dan maya HD..Insyaallah akan join nanti..

      Padam



My Random Post