6 Jul 2017

Song Joong Ki Dan Song Hye Kyo Kahwin 31 Oktober 2017

Song Joong Ki, Song Hye Kyo, Bercinta, Dating, Berkahwin, Love, Pelakon, Descendent Of The Sun, Pelakon, Korean Star, Korean Drama, Drama Korea, Korean Style, Sweet Couple, Song Song Couple,
Song Joong Ki Dan Song Hye Kyo Bakal Berkahwin Pada 31 Oktober 2017 Ini

Agak terkejut juga bila mendengar berita tentang perkahwinan dua pelakon hebat dari Korea Selatan ini iaitu Song Joong Ki dan Song Hye Kyo. Mereka berdua bakal berkahwin pada 31 Oktober 2017 ini, tak sangka pula mereka bercinta dan tak lama lagi dah nak berkahwin pula. Rasanya ramai yang terkejut tentang berita ini dan ramai juga peminat wanita Song Joong Ki akan kecewa apabila akhirnya Song Joong Ki akan berkahwin tak lama lagi. Bila masanya Song Joong Ki dan Song Hye Kyo ini dating dan bercinta ye? ingatkan gosip atau khabar angin saja, akhirnya jadi kenyataan. Tahniah buat mereka berdua, sama cantik, sama padan, mereka berdua turut digelar sebagai "Song Song Couple". Sebelum ini Song Hye Kyo dah pernah bercinta dengan beberapa pelakon lain seperti Hyun Bin dan lain - lain namun kisah cinta mereka putus di tengah jalan. Song Joong Ki juga bertuah dapat Song Hye Kyo yang cantik dan comel itu. Tambahan lagi Song Hye Kyo sentiasa tersenarai dalam list Top 5 Pelakon Tercantik Korea sejak dari dulu sampailah sekarang. Berita tentang mereka berdua akan berkahwin ini turut trending di Twitter. 

Rata - rata komen yang aku baca di Twitter, ramai yang terkejut dan juga happy bila Song Joong Ki dan Song Hye Kyo akan berkahwin, semuanya setuju bahawa pasangan ini memang sepadan dan sweet. Kedua - dua mereka ini juga dah pernah berlakon bersama dalam Drama Popular 2016 iaitu Descendent Of The Sun. Ending drama tersebut, tiada babak perkahwinan antara mereka, namun siapa sangka perkahwinan itu akan terjadi di alam realiti. Dengar cerita Pihak KBS juga akan menayangkan semula drama Descendent Of The Sun di TV sempena perkahwinan mereka tak lama lagi. Aku juga turut membaca beberapa artikel di Internet tentang kisah cinta Song Hye Kyo dan Song Joong Ki ini. Rupa - rupanya mereka berdua dah bercinta sebelum berlakon drama Descendent Of The Sun lagi. Ini bermakna ketika mereka shooting drama tersebut, mereka berdua memang tengah hangat bercintalah kan. Patutlah kisah cinta watak mereka dalam drama itu nampak macam real, rupa - rupanya memang tengah bercinta pun. Pastinya Song Hye Kyo kelihatan jelita memakai baju pengantin nanti.

Selain mereka berdua, ada ramai juga selebriti lain yang berlakon bersama dalam satu drama kemudian berkahwin, contohnya seperti Ku Hye Sun dan Ahn Jae Hyun yang berlakon bersama dalam drama Korea Blood, selepas itu mereka berkahwin. Ryu Soo Young dan Park Ha Sun pula pernah berlakon bersama dalam drama Two Weeks dan selepas itu mereka berkahwin. Begitu juga Ji Sung dan Lee Boo Young, In Gyo Jin & So Yi Hyun, Yeon Jung Hoon dan Han Ga In, Eugene dan Ki Tae Young, Kim So Yeon dan Lee Sang Woo serta Jo Sang Wook dan Cha Ye Ryun yang bertemu dalam drama Glamorous Temptation dan kemudiannya berkahwin.

Gambar diatas credit to jingdianmeinv at Flickr


2 ulasan:

  1. pelakon korea mostly belum kahwin sebab dorang suka kahwin lewat, tu sebab rasa best je bila dengar dorang kahwin lepas berlakon drama skian2. tup2 betul plak diaorang memang bercinta. pelakon malaysia plak ada yang dah kahwin ada yang belum. so..feel xsmpai..hehe

    sggah dan follow sini. =)

    BalasPadam
  2. alaaa comelnyaaa depa dua ni hehe..

    BalasPadam



My Random Post