5 Nov 2020

Sinopsis Novel Dia Bidadari Dari Syurga Karya Syamnuriezmil



Novel Dia Bidadari Dari Syurga, Drama Dia Bidadari Dari Syurga, Drama Adaptasi Novel, Sinopsis Novel Dia Bidadari Dari Syurga Karya Syamnuriezmil, Cover Depan Novel Dia Bidadari Dari Syurga,

Novel Dia Bidadari Dari Syurga Karya Syamnuriezmil telah pun diadaptasikan menjadi drama bersiri 20 episod yang disiarkan setiap hari di TV Okey. Watak Naqib Zakuan akan dilakonkan oleh Halim Radzi manakala watak Marissa Aisya akan dilakonkan oleh Sharifah Husna. Pelakon - pelakon lain yang turut membintangi drama Dia Bidadari Dari Syurga ini terdiri daripada Julia Farhana, Dayana Roza, Shahkimin, Hafidz Roshdi dan ramai lagi. Berbalik pada Novel Dia Bidadari Dari Syurga ini, ianya diterbitkan pada tahun 2016 dan kini tahun 2020 dah jadi drama bersiri gitu. Apa pun jom tengok sinopsis novel ini di bawah ye..




Sinopsis Novel Dia Bidadari Dari Syurga Karya Syamnuriezmil (Drama Adaptasi Novel)

Marissa Aisya seorang graduan dari Melbourne University, Australia tiba-tiba disuruh jadi tea lady di sykt abinya. Tanpa byk soal Marissa ikutkan saja. Dia mahu jadi anak yang taat kepada abinya, kerana hanya abinya saja yg tinggal. Arwah umminya sudah lama meninggal dunia. Di pejabat, dia sering di buli oleh Naqib Zakuan, jurutera kekwat yg telah lama bekerja di syarikat abinya.“Ada apa-apa lagi Bos Zakuan?”“Ada. Tolong buatkan saya nescafe panas, kurang susu, lebih nescafe dekat saya. Setiap pagi saya nak ada nescafe itu atas meja! Awal pagi. Saya tak nak lambat-lambat.” Zakuan yang baru sudah putus cinta dengan Maisarah mengambil pendekatan, semua perempuan sama saja. Tetapi dia terlupa yang dia sudah berjanji dgn ibunya yang dia mahu membawa balik kekasihnya ke Sungai Petani minggu itu. Drpd nak sebut nama Maisarah, tersebut nama Marissa. Tak pasal, Marissa kena jadi kambing hitam. Terpaksalah Zakuan membuat rancangan untuk memerangkap Marissa mengikutnya ke Sungai Petani berjumpa dengan ibunya.“Tapi ada satu syarat untuk menutup mulut saya drpd melaporkan hal ini pada Haji Aisy. Saya boleh reka alasan lain tapi... awak kena tolong saya satu hal.”

Novel Dia Bidadari Dari Syurga, Drama Dia Bidadari Dari Syurga, Drama Adaptasi Novel, Sinopsis Novel Dia Bidadari Dari Syurga Karya Syamnuriezmil, Pelakon Utama Drama Dia Bidadari Dari Syurga, Halim Radzi, Sharifah Husna, Julia Farhana, Dayana Roza, Shahkimin,

“Apa syaratnya? Nak tolong apa?” Takut punya pasal, Marissa akhirnya bersetuju utk menolong Zakuan dgn bersyarat.“Tak boleh pegang, tak boleh sentuh-sentuh, jangan duduk rapat-rapat dan jangan... ehemm... jgnn... hmmmm...”

“Jangannnn apa!!!”
“Jgn jatuh cinta dgn sayalah!”
Memanglah mula-mula, masing-masing menidakkan perasaan itu. Tapi, kalau dah pi balik pi balik, Bee Sayang, Sayang Bee... tak tercuit ke hati itu? Masalahnya, baru tujuh hari bekerja, Marrisa nak berhenti kerana mahu berkahwin dengan calon pilihan arwah umminya. Sekali lagi Zakuan patah hati.
“Ibu pun sudah terlanjur sayang. Aris tu baik sangat. Polos orangnya, mendengaq kata. Sygnya... bidadari Zack itu milik org, Naqib Zakuan. Tak payah hang nak seronok dgn milik org. Pulangkan balik pada ayah dia.”
Berjayakah Zakuan melupakan Marissa yang sudah dia anggap bidadarinya? Atau, mengejar cintanya wpun Marissa sudah mahu berkahwin?
Cinta itu hanya akan jadi milik kita apabila kita berjaya mengejarnya.

Jom Baca Ini Juga 👉👉 Baca Online Novel Lelaki Lingkungan Cinta Karya Lily Haslina Nasir

⏩ Drama Hotel del Luna Episod 1 Hingga Episod 16 (Akhir)


1 ulasan:



My Random Post