15 Mei 2019

Drama Cari Aku Di Syurga (TV3)




Cari Aku Di Syurga, Drama Cari Aku Di Syurga, Sinopsis Cari Aku Di Syurga, Slot Samarinda, TV3, Poster Drama Cari Aku Di Syurga, Kisah Sedih, Drama Bulan Ramadan, Drama Melayu TV3 2019, OST Drama Cari Aku Di Syurga, Cast, Pelakon Drama Cari Aku Di Syurga, Aeril Zafrel, Janna Nick, Mimi Lana, Duerra Mitilda, Dalimawati, Maria Farida, Aishah Atan, Muaz Fitri, Hun Haqeem,
Drama Cari Aku Di Syurga Slot Samarinda TV3

Drama Cari Aku Di Syurga ini mempunyai 15 episod dan sudah disiarkan di slot Samarinda TV3 sejak 6 Mei yang lalu, setiap Isnin hingga Khamis, jam 10 malam. Drama Cari Aku Di Syurga ini dibintangi oleh Aeril Zafrel, Janna Nick, Mimi Lana, Duerra Mitilda, Dalimawati, Maria Farida, Aishah Atan, Muaz Fitri, Hun Haqeem dan ramai lagi. Drama ini dibarisi dengan ramai pelakon popular plus pengarah drama ini adalah Shahrulezad Mohameddin yang sebelum ini sukses dengan drama arahannya yang popular iaitu Nur dan Nur 2 gitu. Selain itu lagu tema / OST Drama Cari Aku Di Syurga ini memang terbaik, sedap - sedap lagunya. Antara lagu tema drama ini adalah lagu Bukan Cinta nyanyian Amylea serta lagu Tiada Dirimu nyanyian Shila Amzah. Apa pun jom tengok watak - watak pelakon dalam drama Cari Aku Di Syurga serta sinopsis drama ini di bawah ye.
Aeril Zafrel sebagai Anas
Janna Nick sebagai Lisa

Mimi Lana sebagai Mira

Duerra Mitilda sebagai Suri

Dalimawati sebagai Mak Temah

Maria Farida sebagai Rosmah

Aishah Atan sebagai Kak Kiah Janda

Muaz Fitri sebagai Haikal

Hun Haqeem sebagai Ariff




Sinopsis Drama Cari Aku Di Syurga Lakonan Aeril Zafrel dan Janna Nick

Mengisahkan percintaan dua darjat antara Anas (Aeril Zafrel) dan Lisa (Janna Nick). Anas seorang pemuda kampung yang kacak yang menjadi kegilaan ramai perempuan di kampung itu. Mira (Mimi Lana) yang merupakan jiran Anas, selalu membantu dan menjaga ibu Anas yang sakit, namun dalam diam Mira juga sangat mencintai Anas. Mak Mira iaitu Kak Kiah (Aishah Atan) juga turut ada hati pada Anas dan cuba menghalang anaknya dari rapat dan terus menjaga mak Anas itu. Manakala Lisa pula merupakan anak orang kaya dan hidup mewah namun Lisa kesunyian kerana hidupnya dikongkong oleh ibunya (Maria Farida). Perkenalan Anas dan Lisa membuatkan mereka saling jatuh cinta, namun Ibu Lisa menentang hubungan mereka kerana merasakan Anas tidak setaraf dengan mereka dan mahu menjodohkan Lisa dengan Ariff (Hun Haqeem). Ariff yang dah lama ada hati pada Lisa cuba memikatnya namun Lisa yang berasa tertipu nekad melarikan diri dari rumah dan terus bernikah dengan Anas. 
Cari Aku Di Syurga, Drama Cari Aku Di Syurga, Sinopsis Cari Aku Di Syurga, Slot Samarinda, TV3, Poster Drama Cari Aku Di Syurga, Kisah Sedih, Drama Bulan Ramadan, Drama Melayu TV3 2019, OST Drama Cari Aku Di Syurga, Cast, Pelakon Drama Cari Aku Di Syurga, Aeril Zafrel, Janna Nick, Mimi Lana, Duerra Mitilda, Dalimawati, Maria Farida, Aishah Atan, Muaz Fitri, Hun Haqeem,
Perkahwinan mereka mula diuji apabila Lisa yang tidak biasa hidup susah terpaksa melalui kedaifan hidup. Setelah melahirkan anak mereka yang pertama, Suri (Duerra Mitilda), Lisa terus meminta cerai dari Anas kerana ingin kembali kepada kehidupan lamanya yang mewah. Anas terus membesarkan Suri bersama isteri barunya, Mira. 6 tahun kemudian, Lisa yang sudah berkahwin dengan Ariff kembali menuntut hak penjagaan ke atas Suri. Pada masa yang sama, Anas telah mengalami kemalangan yang mengakibatkan ganguan kepada daya ingatannya. Kemuncak bermula apabila Suri terpaksa mengikut Lisa kerana Anas yang tidak mampu mengingati bahawa Suri merupakan anaknya. Manakala Suri pula berusaha untuk mengembalikan ingatan ayahnya itu, mampukah mereka mengharungi kehidupan bersama Anas yang menghidap Alzheimer itu?. Bagaimana pula penerimaan Suri terhadap ibu kandungnya Lisa yang cuba kembali dalam hidupnya setelah meninggalkan dirinya bersama ayahnya dulu.

Ending Drama Cari Aku Di Syurga

Ending drama Cari Aku Di Syurga ni happy ending gitu bila Anas sebenarnya dengan rela hati nak menyerahkan Suri pada Lisa. Tapi disebabkan nak jaga hati Mira, Anas berpura - pura hilang ingatan dan Lisa dapat hak penjagaan Suri. Suri kemudian tinggal di rumah Lisa tapi tak begitu gembira kerana rindukan ayahnya Anas dan maknya Mira. Setelah Suri dapat tahu yang ayahnya Anas tak hilang ingatan, dia menangis dan merayu untuk pulang ke kampung berjumpa dengan ayahnya. Lisa dan Arif membawa Suri pulang ke pangkuan Anas dan Mira dan akhirnya mereka berempat sama - sama menjaga Suri dan happy ending.

~ Blog Dari Hati Miss Mulan ~ 

4 ulasan:

  1. im never really a fan of janna nick tp ray singgah sini klik ads ehhh opps hehe

    BalasPadam
  2. This is a good drama....menveritakan berkenaan realiti kehidupan yg bemar terjadi. Percintaan 2 darjat yg tidak direstui orang tua. Worth watching sb kebamyakan drama melayu yg ditayangkan di tv byk yg melalut jalan ceritanya.

    BalasPadam



My Random Post