10 Mei 2019

Baca Online Novel Aku Yang Kau Tinggalkan




Aku Yang Kau Tinggalkan, Novel Aku Yang Kau Tinggalkan, Karya Novelis Alina Haizar, Novel Online, Baca Online Novel Aku Yang Kau Tinggalkan, Bab 1 Hingga Bab 13, Cinta, Kisah Kahwin Paksa, Cast, Drama Melayu TV1 2019, Drama Adaptasi Novel, Drama Bersiri 30 Episod, Drama Bulan Ramadan, Pelakon Drama Aku Yang Kau Tinggalkan, Ungku Ismail Aziz, Elizad Sharifuddin, Natasya Mahyan, Adam Shadan, Aedy Ashraf, Husna Mustaffa, Roy Azman, Laila Nasir, Safwan Nazri, Syaffiq Sahli, Dian P Ramlee, Datin Fadilah Mansor, Ku Zara Eryna, Liza Zain, Sharifah Husna, Azhar Amir, Amirul Faqeem, Izzat Mushtaq, Sinopsis Novel Aku Yang Kau Tinggalkan, Cover Depan Novel Aku Yang Kau Tinggalkan,

Novel Aku Yang Kau Tinggalkan karya Alina Haizar telah pun diadaptasikan menjadi drama bersiri 30 episod yang kini tengah hangat bersiaran di slot Widuri TV1, jam 7 malam. Drama Aku Yang Kau Tinggalkan akan disiarkan setiap hari sepanjang bulan Ramadan ini. Pelakon Ungku Ismail Aziz akan melakonkan watak utama dalam drama ini iaitu sebagai Zaril Ikhwan manakala Siti Elizad Sharifuddin akan melakonkan watak Nia Athirah. Berbalik pada Novel Aku Yang Kau Tinggalkan ni, novel ini diterbitkan pada tahun 2011 dan pada tahun 2019 ni ianya dah diadaptasikan menjadi drama bersiri gitu. Jadi sambil - sambil tengok drama ni di TV1, korang juga boleh baca Novel Aku Yang Kau Tinggalkan ni secara online saja, caranya hanya klik je link - link di bawah sekali tu okey. Sebelum tu jom tengok sinopsis novel ni di bawah ye, selamat membaca semua..




Sinopsis Novel Aku Yang Kau Tinggalkan

Ikatan perkahwinan antara Nia dan Zaril Ikhwan bukanlah atas dasar cinta. Nia memerlukan wang untuk membantu keluarganya, Zaril Ikhwan pula memerlukan seseorang untuk menjaga dirinya yang sakit.
Dalam tempoh menjaga Zaril Ikhwan, Nia mula jatuh cinta dengan suaminya sendiri. Diam-diam dia mengharapkan agar perkahwinannya ini kekal seumur hidup. Namun, akibat salah faham, Nia telah disingkirkan sebaik saja Zaril Ikhwan pulih sepenuhnya. Nia meninggalkan Zaril Ikhwan dan membawa hati yang lara ke Turin untuk meneruskan hidupnya sendirian di bumi asing bertahun-tahun lamanya.
Takdir menentukan mereka bertemu semula di Turin, Italy lalu mencetuskan perasaan benci, marah dan dendam yang terbuku di dalam hati masing-masing. Walaupun masih ada dendam dan rahsia yang dipendam, demi untuk meneruskan hidup ini, perpisahan secara rasmi adalah jalan yang terbaik buat mereka berdua. Tidak perlu lagi menyalahkan takdir walaupun Nia dan Zaril Ikhwan merasakan diri masing-masing yang sebenarnya telah ditinggalkan. Apakah rahsia yang dipendamkan itu?
Aku Yang Kau Tinggalkan, Novel Aku Yang Kau Tinggalkan, Karya Novelis Alina Haizar, Novel Online, Baca Online Novel Aku Yang Kau Tinggalkan, Bab 1 Hingga Bab 13, Cinta, Kisah Kahwin Paksa, Cast, Drama Melayu TV1 2019, Drama Adaptasi Novel, Drama Bersiri 30 Episod, Drama Bulan Ramadan, Pelakon Drama Aku Yang Kau Tinggalkan, Ungku Ismail Aziz, Elizad Sharifuddin, Natasya Mahyan, Adam Shadan, Aedy Ashraf, Husna Mustaffa, Roy Azman, Laila Nasir, Safwan Nazri, Syaffiq Sahli, Dian P Ramlee, Datin Fadilah Mansor, Ku Zara Eryna, Liza Zain, Sharifah Husna, Azhar Amir, Amirul Faqeem, Izzat Mushtaq, Sinopsis Drama Aku Yang Kau Tinggalkan,
Baca Online Novel Aku Yang Kau Tinggalkan Bab 1 Hingga Bab 13


Ending Drama Aku Yang Kau Tinggalkan

Ending drama Aku Yang Kau Tinggalkan ni mestilah happy ending kan. Setelah kebenaran terbongkar, mak Zaril iaitu Hanida dan juga adik Zaril iaitu Zainal akhirnya insaf. Mereka berdua kemudiannya pergi berjumpa dengan Nia untuk meminta maaf. Nia berasa gembira kerana ibu mertuanya Hanida akhirnya telah menerima dirinya sebagai menantu. Manakala Zainal juga turut meminta maaf pada abangnya Zaril kerana dia cuba mengganggu Nia sebelum ini dan Zaril memaafkannya. Akhirnya segala masalah yang membelenggu hidup Nia dan Zaril telah selesai. Hanida juga turut meminta maaf pada suaminya serta ibu mertuanya kerana selalu menimbulkan masalah. Nia kemudiannya berasa tidak sihat dan akhirnya didapati Nia mengandung anak kedua. Zaril berasa sangat gembira manakala Zainal pula membuat keputusan untuk menyambung pelajarannya di Australia. 


(Blog Dari Hati Miss Mulan)

7 ulasan:

  1. Balasan
    1. takde, nak full novel kena belilah novelnyer di pasaran ye..

      Padam
    2. Bab 14 ade tak? X sabo nak tunggu siaran tv1

      Padam
  2. sama ke dgn drama tv jalan cerita dia?

    BalasPadam
  3. Akhirnya gembira ke sedih? Minat sungguh dgn hero & heroin ni🥰

    BalasPadam
  4. Di mana nak dapatkan novel ini. Boleh saya dapatkan???

    BalasPadam



My Random Post