6 Mac 2018

Syurga Yang Kedua Episod 55 Hingga 59

Drama Syurga Yang Kedua, Drama Melayu, Drama Bersiri, Astro, Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 55 Hingga 59, Sinopsis Syurga Yang Kedua, Episod 55 Hingga 59, Pelakon Drama Syurga Yang Kedua, Fasha Sandha, Elizad Sharifuddin, Zarul Husin, Azizah Mahzan, Fazlina Ahmad Daud, Dato Jalaluddin Hassan, Beego, Afifah Nasir, Dynas Mokhtar, Sherry Ibrahim, Amanda Misbun, 2018, Poster Drama Syurga Yang Kedua,
Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 55 Hingga Episod 59

Macam biasa hari ini aku nak share sinopsis Drama Syurga Yang Kedua yang disiarkan di Astro Prima dan Maya HD untuk episod 55 hingga episdo 59. Antara pelakon drama Syurga Yang Kedua ini adalah Fasha Sandha, Elizad Sharifuddin, Zarul Husin, Azizah Mahzan, Fazlina Ahmad Daud, Dato Jalaluddin Hassan, Beego, Afifah Nasir, Dynas Mokhtar, Sherry Ibrahim dan ramai lagi. Dalam episod 55 - 59 ini, agak terkejut juga bila Daniel berkahwin lagi dan sekarang ini ada 3 isteri gitu hehehe. Tapi rasanya nanti mesti isteri Daniel jadi dua balik sebab isterinya yang ketiga itu iaitu Ellis kan sakit, jadi kemungkinan besar Ellis tak dapat hidup lama. Apa pun aku juga suka tengok hubungan Ellis dan Sabrina yang sangat baik dan mesra tu. Manakala Vivy pula boleh terus makan hati hehehe. Bagi yang nak baca sinopsis episod - episod awal drama ini bolehlah try klik label Drama Syurga Yang Kedua dan kemudian akan keluar semua entry mengenai drama ini. Atau pun korang boleh taip dan search di kotak search yang disediakan di sidebar blog ini. Apa pun jom tengok rangkuman sinopsis drama Syurga Yang Kedua untuk episod 55 Hingga 59 di bawah ini ye..

Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 55 Hingga Episod 59

Sabrina bertindak meminang Ellis untuk suaminya Daniel manakala Azril pula cuba menghasut Mastura yang merupakan ibu kandung pada baby Yusof untuk mengikut rancangannya. Ellis berterus - terang tentang perasaannya pada Daniel dan memberitahu tentang Sabrina yang ingin menyatukan mereka. Daniel kemudiannya pergi berjumpa dengan Sabrina dan terkejut apabila mengetahui Sabrina mengizinkan serta menginginkan Daniel untuk berkahwin dengan Ellis, Sabrina juga cuba menyakinkan Daniel yang dirinya ikhlas membenarkan Daniel berkahwin lagi. Fazira awalnya agak ragu - ragu dengan sikap Sabrina yang terlalu baik serta membenarkan Ellis menjadi madunya. Namun setelah berborak panjang dengan Sabrina barulah Fazira yakin yang Sabrina memang baik orangnya serta ikhlas menerima Ellis. Setelah puas berfikir, Daniel mengikut saja permintaan Sabrina untuk melihat dia berkahwin dengan Ellis. Manakala Rozie pula merasakan yang Daud ada hati padanya, anak Rozie iaitu Mira menyakinkan ibunya. Setelah Daniel bersetuju, Sabrina menjemput ibu bapanya untuk datang ke rumahnya untuk membuat pengumuman mengenai perkahwinan Daniel dan Ellis.



Shidah sangat terkejut dengan keputusan Sabrina dan mula menyalahkan Daniel. Akhirnya Sabrina berjaya menenangkan ibunya itu dan kemudian Ellis dan Fazira sampai di rumah Sabrina. Daniel kemudiannya memberitahu rancangannya untuk berkahwin dengan Ellis pada Dato Sherry dan Dato Sherry sangat terkejut dengan keputusan Daniel itu dan membantah. Namun Dato Sherry mula bertukar fikiran apabila mengetahui yang Ellis adalah satu - satunya waris pada segala harta Fazira dan sekiranya Ellis mati, harta tersebut boleh menjadi milik Daniel. Dato Sherry juga turut pergi berjumpa dengan Sabrina dan tidak mahu masuk campur urusan Daniel nak berkahwin lagi itu. Manakala Sabrina pula snagat excited merancang majlis perkahwinan Daniel dan Ellis, malah Sabrina turut keluar dengan Ellis untuk membeli barang - barang kahwin. Vivy pula serabut memikirkan pasal hal Mastura yang menginginkan baby Yusof semula. Vivy kemudiannya sangat terkejut serta marah apabila mengetahui yang Daniel ingin berkahwin lagi dari Sabrina. Vivy kemudiannya pergi berjumpa dengan Dato Sherry dan meluahkan rasa marah dan kecewanya terhadap sikap Daniel. Dato Sherry hanya memberi alasan tidak mampu berbuat apa - apa.

Ellis akhirnya berkahwin dengan Daniel manakala Fazira mula risau apabila Shidah seolah - olah memberi bayangan yang Daniel mempunyai ramai isteri. Vivy pula tertekan dan memutuskan untuk keluar dari rumah dna pergi berjumpa dengan Nina. Vivy kemudiannya berkongsi masalahnya dengan Nina manakala Azril sentiasa memerhati gerak - geri Vivy. Kemudian Vivy berjumpa dengan Daniel dan meluahkan rasa tidak puas hatinya kerana Daniel berkahwin lain. Sabrina turut menerangkan sebab dia menerima Ellis sebagai madunya pada ibunya kerana dia inginkan Ellis gembira kerana Ellis sekarang sedang sakit. Tak lama kemudian Sabrina sengaja mengajak Ellis, Daniel dan Vivy makan bersama - sama di rumah Sabrina. Dato Sherry kemudian membuat pengumuman rasmi mengenai Ellis yang kini merupakan isteri kedua Daniel. Hal tersebut membuatkan Vivy sakit hati dengan keputusan Dato Sherry kerana ianya tidak adil buat dirinya. Vivy juga hampir - hampir nak memberitahu tentang statusnya yang merupakan isteri kedua Daniel pada Ellis namun sempat di halang oleh Dato Sherry.

Ellis juga sedar yang Vivy kelihatan tidak sukakan dirinya manakala Vivy pula dapat tahu mengenai Ellis yang sakit dan membuatkan dirinya sedikit gembira dengan berita itu. Vivy turut mengesyorkan supplemen yang bagus untuk kesihatan Ellis, namun Sabrina menyuruh Ellis berhati - hati dalam mengambil supplemen tersebut tanpa nasihat doktor pakar. Sabrina turut memberitahu Ellis mengenai dirinya yang hampir gugur ketika mengambil supplemen yang disyorkan oleh Vivy itu. Apa yang bakal berlaku seterusnya?.

3 ulasan:



My Random Post