13 Mac 2018

Episod 60 Hingga 64 Syurga Yang Kedua

Drama Syurga Yang Kedua, Drama Melayu, Drama Bersiri, Astro, Syurga Yang Kedua Cast, Pelakon Drama Syurga Yang Kedua, Fasha Sandha, Elizad Sharifuddin, Zarul Husin, Azizah Mahzan, Fazlina Ahmad Daud, Dato Jalaluddin Hassan, Beego, Sherry Ibrahim, Watak, Sabrina, Daniel, Vivy, Dato Sherry, Ellis, Daud, Shidah, Rozie, Fazira, Azril, Mastura, Poligami, Episod 60 Hingga 64,
Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 60 Hingga Episod 64

Wah sekejap saja dah masuk episod 60 dah Drama Syurga Yang Kedua ini, tak lama lagi tamatlah drama ini sebab drama ini hanya 70 episod saja. Ini bermakna Drama Syurga Yang Kedua dah nak hampir tamat, jalan cerita pun hampir sampai ke kemuncaknya. Segala rahsia makin terbongkar satu persatu, cuma aku harap bapa Sabrina tu tak jadilah kahwin dengan Rozie tu hahaha. Tak sabar nak tengok reaksi Dato Sherry apabila mengetahui yang baby Yusof tu bukan cucunya yang sebenar serta nak tengok juga reaksi Vivy bila semua rahsianya pecah. Selain itu bukan main bersungguh lagi si Azril tu jadi penyiasat untuk korek rahsia Vivy tu hahaha dan di episod 60 dan 61 agak sedih sikit sebab Ellis mati kan, baru saja nak bahagia tapi tak kesampaian. para pelakon drama Syurga Yang Kedua ini adalah Fasha Sandha, Elizad Sharifuddin, Zarul Husin, Azizah Mahzan, Fazlina Ahmad Daud, Dato Jalaluddin Hassan, Beego, Sherry Ibrahim dan ramai lagi. Siti Elizad yang membawakan watak Sabrina dalam drama ini sempat promote drama ini di Gegar Lawak, dia cakap minggu ini iaitu 12 Mac -16 Mac adalah minggu terakhir drama Syurga Yang Kedua ini bersiaran. Manakala 19 Mac ini adalah episod akhir drama ini. Bagi yang nak baca sinopsis episod - episod awal drama ini bolehlah try klik label Drama Syurga Yang Kedua dan kemudian akan keluar semua entry mengenai drama ini. Atau pun korang boleh juga taip dan search di kotak search yang disediakan di sidebar blog ini. Apa pun jom tengok rangkuman sinopsis drama Syurga Yang Kedua untuk episod 60 Hingga episod 64.



Sinopsis Drama Syurga Yang Kedua Episod 60 Hingga Episod 64

Ellis agak terkejut dengan apa yang dikatakan Sabrina sebelum ini mengenai dirinya yang hampir keguguran disebabkan suplemen yang Vivy bagi dan bertanyakan lagi hal tersebut pada Sabrina. Namun Sabrina hanya mengatakan hal yang baik - baik mengenai Vivy pada Ellis. Tak lama kemudian Ellis terdengar perbualan Dato Sherry dengan Daniel lalu menyebabkan Ellis mengetahui yang Vivy juga adalah isteri Daniel. Walaubagaimanapun Ellis hanya berdiam diri dan tidak bertanyakan hal tersebut pada Daniel. Ellis kemudiannya meluangkan masanya bersama Daniel dan mengingati memori mereka bersama dulu. Ellis kelihatan gembira dapat keluar dengan Daniel, namun keesokan harinya Daniel terkejut apabila mendapat tahu Ellis sudah meninggal dunia dalam tidurnya, Daniel dan Sabrina sedih dengan pemergian Ellis. Mak Sabrina iaitu Shidah yang awalnya bergaduh dengan Fazira sebab Ellis berkahwin dengan Daniel, mula lembut hati serta kasihan pada Fazira kerana satu - satunya warisnya iaitu Ellis telah tiada, lalu pergi berjumpa Fazira dan mereka berbaik semula. Hubungan Sabrina dan Vivy makin dingin, Sabrina sentiasa mencari ruang dan peluang untuk menyindir Vivy manakala Vivy dapat merasakan Sabrina sudah dapat tahu mengenai perkahwinannya dengan Daniel.

Sabrina kemudiannya sengaja menyuruh Daniel untuk tidur di rumah Dato Sherry dan hal ini menyebabkan Vivy happy kerana dapat meluangkan masa bersama suaminya. Namun Sabrina sengaja membuat kejutan bila dia juga turut muncul di rumah Dato Sherry. Semenjak itu Sabrina kerap bermalam di rumah Dato Sherry untuk membuatkan Vivy sakit hati. Sabrina juga cuba mempengaruhi Dato Sherry untuk membenarkan Vivy keluar dari rumah tersebut supaya dapat hidup lebih privasi dan bebas. Dato Sherry mula berfikir mengenai kata - kata Sabrina itu dan merasakan ada benarnya kata - kata Sabrina dan kemudiannya menyuruh Vivy untuk berpindah. Vivy mula tidak puas hati, kerana dia suka tinggal di rumah Dato Sherry, jika dia keluar dari rumah tersebut maka lagi susahlah untuk dia bertemu dengan Daniel lagi. Daniel kemudiannya tidak bersetuju dengan rancangan Dato Sherry untuk membenarkan Vivy berpindah dan menyuruh Vivy tinggal di rumah tersebut seperti biasa saja. Vivy merasa lega dan gembira kerana rancangan Sabrina tidak berjaya. Manakala Azril pula cuba menyiasat segala rahsia Vivy termasuklah tentang siapa ibu bapa Alia yang sebenarnya serta dimanakah anak kandung Vivy yang sebenarnya. Azril hampir mengetahui semua rahsia Vivy manakala Mastura pula masih keliru untuk mengikut cakap siapa, sama ada mengikut cakap Vivy atau pun mengikut rancangan Azril.

Hubungan Daud dan Shidah makin dingin, Shidah juga yakin yang Daud dah jatuh cinta pada perempuan lain iaitu Rozie. Walaubagaimanapun Shidah berusaha untuk menyelamatkan rumahtangganya dengan cuba pergi bercuti dengan Daud namun usahanya itu tidak berjaya kerana hubungan mereka masih dingin. Shidah juga turut marah apabila melihat Daud berjumpa dengan Mira dan Shidah makin buntu kerana tidak tahu apa yang harus dilakukannya. Rozie dan Daud sedar yang mereka saling mencintai namun Rozie tidak mahu melukakan hati Shidah. Azril kemudiannya pergi berjumpa dengan Sabrina untuk memberitahu Sabrina mengenai info baru yang dia dapat. Namun dia terpaksa beredar pergi apabila melihat Daniel turut berada di situ untuk makan. Daniel kemudian pergi pada Sabrina dan bertanyakan pada Sabrina mengenai kawannya itu. Apa yang bakal berlaku seterusnya? 

1 ulasan:



My Random Post