17 Apr 2020

Drama The Gadis - Slot Lestary TV3




The Gadis, Drama The Gadis, Slot Lestary, TV3, Drama Arahan Liyana Jasmay, Poster Drama The Gadis, Senarai Pelakon Drama The Gadis, Yuna Rahim, Fatin Afeefa, Erynne Erynna, Hun Haqeem, Syafie Naswip, Puteri Amira, Drama TV3 2020,
Drama The Gadis Lakonan Yuna Rahim, Fatin Afeefa dan Hun Haqeem

Drama The Gadis adalah drama terbaru di slot Lestary TV3 yang disiarkan bagi menggantikan drama Budak Tebing yang telah tamat episodnya. Drama The Gadis ini hanya mempunyai 7 episod sahaja dan mula disiarkan pada 10 April yang lalu, setiap Rabu hingga Jumaat, jam 9 malam. Antara pelakon drama The Gadis ini adalah Yuna Rahim, Fatin Afeefa, Erynne Erynna, Hun Haqeem, Syafie Naswip, Puteri Amira, Hamidah Wahab, Kamal Bakar dan ramai lagi. Selain itu drama The Gadis ini diarahkan oleh liyana Jasmay dan diterbitkan oleh Mermaid Studios Sdn Bhd. Manakala lagu tema / OST Drama The Gadis ini bertajuk Si Cantik Aku nyanyian Nina Nadira Featuring Toby. Nampak menarik juga drama ini kan, apa pun jom tengok sinopsis drama ini di bawah ye..




Sinopsis Drama The Gadis (Slot Lestary TV3)

Kisah sekumpulan gadis dari kampung yang ingin mengubah hidup masing-masing. Lina (Erynne Erynna) dan Lisa (Yuna Rahim) tinggal bersama ayah mereka, Nad (Fatin Afeefa) bersama Nek Timah. Kepulangan Nad ke kampung, menarik perhatian ramai terutama Lisa kerana semakin cantik dan hidupnya kelihatan mewah. Lina bertaut kasih kembali dengan bekas kekasihnya Shazman (Syafie Naswip), tetapi ibu Shazman lebih menyukai Nad kerana merasakan dia sesuai dengan anaknya yang berlulusan tinggi. Nad mengajak Lisa ke KL, jika dia ingin menjadi sepertinya. Adakah Lisa akan mengikuti kata hatinya? Apa yang bakal menanti dia di KL?

Episod 1
Lisa lambat lagi ke sekolah tetapi seperti biasa, kawan baiknya Rocky (Puteri Amira)memberi bantuan. Musuh ketat Lisa di sekolah, Mei Fen menjadi cabaran utama untuk merebut wang tunai biasiswa. Lina di rumah buntu kerana wang tidak cukup untuk membeli keperluan rumah. Perasaan buntunya ditambah dengan perasaan risau apabila mendapat tahu rumah Nek Timah dirompak. Lina menjenguk Nek Timah dan bertembung dengan kekasih lamanya, Shazman. Lisa ditegur Nad, kawan lama Lina dan juga cucu kepada Nek Timah. Lina nampak lusuh dan dia asyik bertanya kepada Nad tentang kehidupannya di KL. Nad kemudian ke rumah mencari Lina, namun Lina tiada. Dia mengajak Lisa keluar makan. Nad menerima panggilan dan mesej dari lelaki bernama Mika (Hun Haqeem).

Jom Baca Ini juga ➡️ Sinopsis Drama Korea Woman Of 9.9 Billion Lakonan Cho Yeo Jeong dan Kim Kang Woo


2 ulasan:



My Random Post