19 Nov 2018

Sinopsis Telemovie Hingga Jumpa Lagi (Astro Citra)

Telemovie Hingga Jumpa Lagi, Telefilem Hingga Jumpa Lagi, Astro Citra, Sinopsis Telefilem Hingga Jumpa Lagi, Kisah Cinta, Kisah Pesakit Kanser, 2018, Cast, Pelakon Telemovie Hingga Jumpa Lagi, Nora Danish, Kamal Adli, Zaidi Omar, Ramona Zamzam, Anita Baharom, Wan Nor Azlin, Watak Dalam Telemovie Hingga Jumpa Lagi, Eva, Nuh, Dr. Laila, Pakcik Shukor,
Sinopsis Telemovie Hingga Jumpa Lagi - Astro Citra

Telefilem Hingga Jumpa Lagi telah pun disiarkan di Astro Citra pada 17 November 2018 yang lalu. Antara pelakon telemovie Hingga Jumpa Lagi ini adalah Kamal Adli, Nora Danish, Zaidi Omar, Ramona Zamzam, Anita Baharom, Wan Nor Azlin dan ramai lagi. Best juga jalan cerita telefilem Hingga Jumpa Lagi, nampak sangat cinta Eva dan Nuh ni terlalu mendalam sampai sanggup berkorban gitu. Ending telemovie Hingga Jumpa Lagi ini stil happy ending jugalah walaupun sedih juga sebab Eva tetap ada Kanser. Jadi aku nak share juga serba sedikit sinopsis telemovie Hingga Jumpa Lagi di bawah ini ye, selamat membaca okey..




Sinopsis Telemovie Hingga Jumpa Lagi Lakonan Kamal Adli & Nora Danish

Mengisahkan tentang cinta sejati antara Eva (lakonan Nora Danish) dan Nuh (lakonan Kamal Adli), Eva yang menghidap Kanser Rahim tahap 4 berasa kesian pada suaminya Nuh yang setia dan sanggup menjaganya ketika dirinya sedang melawan penyakit kansernya itu. Nuh yang sangat menyayangi Eva sanggup menolak tawaran kerja di Jepun demi untuk fokus menjaga Eva. Eva yang mengetahui hal ini berasa sedih dan merasakan dirinya beban buat suaminya. Eva ingin suaminya bahagia seperti orang lain, ini ditambah lagi bila Eva juga tidak dapat memberikan zuriat pada suaminya itu. Suatu hari ketika Eva pergi ke kedai Dobi untuk mencuci pakaian dia berjumpa dengan pakcik Shukor (Zaidi Omar) yang sedang meminta sedekah pada orang ramai. Eva kemudiannya memberikan duit yang agak banyak pada pakcik Shukor itu, pakcik itu kemudian bertanya pada Eva sama ada Eva perlu apa - apa bantuan darinya  Eva tanpa berfikir panjang menyatakan hajatnya yang ingin ke masa lalunya dan mengubah sejarah hidupnya. Pakcik itu kemudiannya memberitahu namanya serta memberikan syarat - syarat untuk Eva kembali ke masa lalunya. 




Ketika Eva berdiri melihat pakaiannnya dicuci, Eva tiba - tiba kembali ke masa lalunya iaitu di tahun 2013 dimana itu merupakan tarikh dan tahun dia berjumpa Nuh buat pertama kalinya. Eva ingin menghalang dirinya dari terserempak dan berjumpa dengan Nuh bagi mengelakkan mereka berkahwin. Namun usaha Eva ketika itu gagal kerana apabila dia kembali ke tahun 2018, dia masih lagi berkahwin dengan Nuh. Eva yang tidak berputus asa kembali lagi ke masa lalunya dan cuba mengelakkan dirinya dari terus berhubungan dengan Nuh tambahan lagi ketika itu Nuh sudah ada tunang iaitu Doktor Laila (Ramona Zamzam). Namun usahanya masih gagal, Eva menginginkan Nuh berkahwin dengan Dr. Laila dan bukan dirinya. Lalu Eva mengambil tindakan drastik dengan pergi ke masa lalunya untuk berjumpa dengan dirinya sendiri dan memberikan amaran. Eva menceritakan segalanya pada dirinya di masa lalu dan menyuruh dirinya itu tidak berkahwin dengan Nuh dan menghalang Dr. Laila dari pergi. Apa yang berlaku seterusnya? dapatkan Eva mengubah sejarah hidupnya itu?.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan



My Random Post